ریپورتاژ آگهی
آبشار باباروزبهان

آبشار باباروزبهان

آبشارهای باباروزبهان در موقعیت جغرافیایی N3232 E4914 در استان خوزستان واقع است. در ۴۰ كیلومتری ضلع شمالی شهرستان لالی از سمت جاده
  • 1400/11/11
  • استان : خوزستان
  • شهر : لالي
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان خوزستان- ۴۰ كیلومتری ضلع شمالی شهرستان لالی
تلفن : 66059000-021

آبشارهای باباروزبهان در موقعیت جغرافیایی N3232 E4914 در استان خوزستان واقع است. در ۴۰ كیلومتری ضلع شمالی شهرستان لالی از سمت جاده تراز و در آغوش كوهستان های زاگرس مكانی زیارتی وجود دارد كه به اعتقاد مردم قدمگاه سلمان فارسی است . در اطراف این مكان مقدس آبشارهای بسیار زیبایی از كوه های اطراف سرازیر می شود كه طراوت و زیبایی خاصی به منطقه می بخشد. وجود درختان كلخنگ ، بن ، بلوط ، انگور و بادام كوهی در كوه های نزدیك آن بدون آنكه انسان در كاشت آن ها دخالت داشته باشد، زیبایی منطقه را دو صد چندان كرده است. همه ساله در فصل بهار هزازان زائر از نقاط مختلف ایران به این منطقه سفر میكنند تا علاوه بر یك سفر زیارتی، از محیط زیبای منطقه نیز لذت ببرند. این آبشارها در دامنه كوه شیركان قرار گرفته اند و برای دسترسی به آنها باید از تنگه ای تنگ و صخره ای عبور كرد.

شهرستان لالی كه ۱۴۰۰ كیلومتر مربع وسعت دارد و در شمال استان خوزستان است، در شرق و شمال شرقی به بخش اندیكا و در جنوب و جنوب شرقی به بخش مركزی شهرستان مسجدسلیمان محدود می شود و نیز ازشمال غرب با بخش سردشت و دزفول و از غرب با شهرستان گتوند همسایه است. سوابق و پیشینه تاریخی شهرستان لالی پیشینه تاریخی كهن دارد؛ چنان كه حدود ۶۰ سال قبل پروفسور گریشمن، باستان شناس فرانسوی، قدیمی ترین آثار سكونت انسان در فلات ایران را در غاری در شمال لالی به نام غار «پبده» كشف كرد. گریشمن معتقد بود كه ۱۵ هزار سال پیش مردمانی كه در غار پبده می زیسته ، اجداد بختیاری ها بوده اند. پس دور از انتظار نیست كه لالی در دوران های تاریخی مختلف از كانون های زندگی در ایران بوده باشد؛ زیرا، اكنون آثار ارزشمندی از دوره های مختلف زندگی بشر در لالی برجا مانده كه نشان دهنده زیست و تمدن در منطقه است. آثار پل های بسته شده بر رودخانه ها، بقایای قلعه های ساخته شده بر فراز كوه ها و دشت ها، نقش برجسته های صخره ها وكوه ها، آثار شهرهای باستانی ایرانشهر، چال شهرو بنوار در شهرستان لالی، وجود بقاع متبركه امامزادگان مورد احترام مردم، همه از رونق لالی در ادوار گذشته حكایت دارد.

 

آبشار باباروزبهان-dTAiPXcNwx



آبشار باباروزبهان-Ps4rOQ706H

آبشار باباروزبهان-flY6fcbecx

آبشار باباروزبهان-Nfxv0xzUUG

آبشار باباروزبهان-6AD3sqeDMp

آبشار باباروزبهان-Wzffl7kp20

آبشار باباروزبهان-mCcdch620m

آبشار باباروزبهان-ePz8TubhwS

آبشار باباروزبهان-RoQ7ZH8jUB