ریپورتاژ آگهی
عجیب ترین دریاچه روی كره زمین

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین

دریاچه نقطه ای نزدیك شهر Osoyoos در بریتیش كلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فكر نكنید كه اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلكه در اثر رسوبات معدنی مختلف به این شكل درآمده است.
  • 1401/03/16
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : دریاچه نقطه ای نزدیك شهر Osoyoos در بریتیش كلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد
تلفن : 66059000-021

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-35TA2FOo3z

این عكس شبیه یك تابلوی نقاشی است؟ اینگونه نیست؟!

دریاچه نقطه ای نزدیك شهر Osoyoos در بریتیش كلمبیا، در مرز واشنگتن قرار دارد. با دیدن این تصاویر فكر نكنید كه اینجا مربوط به فیلم های تخیلی یا دست ساز انسان است بلكه در اثر رسوبات معدنی مختلف به این شكل درآمده است.

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-fIZJIIYivP

این دریاچه غنی از كلسیم، سدیم و سوفات منیزیم (نمك های اپسوم) و حتی نقره و تیتانیوم می باشد. هندی‌های Okanagan  كه قدرهای درمانی این جا را در زمینه تولیدمثل و باروری می‌دانستند دریاچه را Kliluk نامیدند.

عكس بالا شبیه پالت یك نقاش است كه از نقطه های سبزرنگ پر شده است!

 

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-EePeZzn4ln
Osoyoos در زبان  Okanagan به معنی «آب های محدود شده» است.

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-txS403h1KG
این منطقه یكی از گرم ترین بخش‌های زمین است كه در تابستان حتی به 38 درجه سلسیوس هم می رسد. تا 59 سال پیش در نزدیكی آن كسی زندگی نمی‌كرد!

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-7weBGm2BZg
در بین اولین قبایلی كه به اینجا می‌آمدند جزیره نقطه ای به خاطر قدرت های شفابخشی اش یك مكان ترسناك بود. آنها بیماری هایی نظیر زگیل،‌ بیماریهای پوستی، دردهای جسمانی و زخمهایی كه در جنگ پدید می‌آمد را درمان می‌كردند. در اوایل قرن 20 دریاچه و زمین های پیرامونش جزو دارایی ارنست اسمیت و خانواده اش شد آنها تصمیم داشتند مركز ماساژتراپی راه بیندازند.

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-DyJlURPPZH
دریاچه نقطه ای در طول سال تغییر رنگ می دهد برای همین تماشای آن در همه مواقع جذابیت خاصی دارد.

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-YVwxKXmS6V
ساختن مركز ماساژ مستلزم حفاری و تجاری كردن این منطقه بود كه هندی های بومی با آن مخالف بودند. حدود 20 سال بعد تا سال 1979 آنها در تلاش بودند تا دریاچه را بخرند. اما اختلافشان با خانواده اسمیت سال 2001 حل شد. با صدها هزاران دلار آنها 22 هكتار از منطقه را خریدند.

عجیب ترین دریاچه روی كره زمین-SHlTcxuGS5

دریاچه هنوز هم جزو املاك خصوصی محسوب می‌شود. علاقهمندان تنها می توانند از دور و از بزرگراه آن را ببینند یا از طایفه Okanagan اجازه بگیرند.

درفصل زمستان آب دریاچه تبخیر شده و به شكل نقطه‌های نقره‌ای درمی‌آید. تابستان به راحتی می‌توان روی آن قدم زد.