ریپورتاژ آگهی
10كشور آرام دنیا را بشناسید

10كشور آرام دنیا را بشناسید

موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش اقتصادی آن انجام می‌دهد. این موسسه با محاسبه هزینه جرم و جنایت، تحلیل سطح ریسك كشورها و شاخص‌هایی از این دست فهرستی از كشورهای آرام جهان را منتشر كرده كه در ادامه به 10 كشور اول این فهرست می‌پردازیم.
  • 1401/03/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ایسلند - ایسلند
تلفن : 66059000-021

موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش اقتصادی آن انجام می‌دهد. این موسسه با محاسبه هزینه جرم و جنایت، تحلیل سطح ریسك كشورها و شاخص‌هایی از این دست فهرستی از كشورهای آرام جهان را منتشر كرده كه در ادامه به 10 كشور اول این فهرست می‌پردازیم.
طبق شاخص صلح جهانی از سال 2008 تاكنون هر سال جهان خطرناك‌تر از قبل شده است. متاسفانه این روزها بسیاری از كشورها درگیر اقدامات تروریستی و مناقشات داخلی یا خارجی هستند. خوشبختانه كشورهایی هم هستند كه هنوز در صلح و ثبات قرار دارند و اگرچه این كشورها هم كامل نیستند ولی به اندازه كافی آرام و امن هستند. در ادامه با 10 كشور صلح‌طلب و آرام دنیا آشنا می‌شویم.
  
1. ایسلند 

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-eZIMm1uwxS

ایسلند اولین  كشور آرام دنیا برای زندگی و مسافرت است
ایسلند به دلایل مختلفی در رتبه اول آرام‌ترین و صلح‌ طلب‌ترین كشورهای جهان قرار می‌گیرد. این كشور با موفقیت بر بحران بانكی طی سال‌های 2008 تا 2011 غلبه كرد و حالا یكی از پیشرفته‌ترین جوامع با سطح سواد 100 درصدی است. سطح سواد بالا و صبوری مردم ایسلند باعث شده تا نرخ جرم و جنایت در این كشور پایین باشد. این كشور مخارج نظامی بسیار كمی دارد و در حال حاضر بدون ارتش است. جاذبه‌های طبیعی ایسلند از جمله آتشفشان‌ها و یخچال‌های طبیعی همچنین مناظر بسیار دیدنی همه ساله گردشگران زیادی را به این كشور جذب می‌كنند.
مردم ایسلند بعنوان شادترین و سالم‌ترین جامعه موجود در كره زمین با بیشترین نرخ رضایت در جمعیت شناخته شده‌اند.
امروزه صلح جهانی با عوامل منفی زیادی دست و پنجه نرم می‌كند و دنیایی كه امروز در آن زندگی می‌كنیم چندان جای امنی برای زندگی نیست. طبق فهرست صلح جهانی كشورهایی كه در بالا ذكر شدند هنوز هم امن‌ترین و راحت‌ترین كشورهای دنیا برای زندگی هستند. این كشورها دموكراتیك، متحد و البته دارای منابع طبیعی غنی هستند. از بین 162 كشور بررسی شده در حال حاضر كشور ایران در رتبه 138 این فهرست قرار دارد.

2. دانمارك

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-T4DUGUOAyn

دانمارك دومین كشور آرام دنیا برای زندگی و مسافرت است
دانمارك دومین كشور آرام دنیا برای زندگی و مسافرت است. این كشور همیشه از مناقشات نظامی دوری می‌كند و بیشتر بر توسعه اقتصاد داخلی تمركز كرده است. موفقیت این كشور با اصلاحات پیشرفته و سیاست‌های خردمندانه دولت محقق گشته است. مسائل بهداشت و درمان، برابری جنسیتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی جزو اولویت‌های دانمارك است.

دانمارك یك كشور متحد اروپایی با مردمانی تحصیل كرده و صبور است. مردم دانمارك بسیار همیار و پشتیبان یكدیگر و خوشبین هستند. كپنهاگ پایتخت دانمارم به عنوان مشهورترین پایتخت دوچرخه‌ها هم شناخته می‌شود. مردم دانمارك سبك زندگی آرام و بدون عجله‌ای دارند.

3. اتریش

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-sdfRx3VJcd

اتریش هم كشوری در میان كشورهای صلح‌طلب و آرام دنیا است
اتریش هم كشوری در میان كشورهای صلح‌طلب و آرام دنیا است. این كشور از زمان جنگ جهانی دوم به بعد از منازعات دور كرده است. اتریش دارای سیاست خارجی منعطف و  بی‌طرفانه است. امروزه از اتریش با نام یك شریك تجاری پر منفعت، مقصد مسافرتی و كشوری با سطح سواد بالا یاد می‌شود.

با توجه به سطح استاندارد بالای زندگی و اقتصاد پویا، اتریش در رتبه سوم این لیست قرار گرفته است. سیستم خدمات بهداشتی و همچنین نظام آموزشی اتریش بعنوان یكی از بهترین و تحسین‌ شده‌ترین نظام‌های اروپایی شناخته شده است. جای تعجب نیست كه وین پایتخت اتریش بعنوان راحت‌ترین شهر برای زندگی در بین شهرهای دنیا شناخته شده است.

4. نیوزیلند

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-q56J6gfnPb

نیوزیلند امن‌ترین وصلح‌دوست‌ترین كشور دنیا یاد می‌شود
هر سال از نیوزیلند به لطف نرخ جرم پایین، توانایی‌های نظامی، ثبات سیاسی و احترام به حقوق انسانی با عنوان امن‌ترین وصلح‌دوست‌ترین كشور دنیا یاد می‌شود. مردم این كشور بسیار صبور و میهمان‌نواز هستند. این كشور روابط سیاسی و اقتصادی خود را با استرالیا حفظ كرده است و در سال 1987 به عنوان منطقه غیر هسته‌ای معرفی شد و در حال حاضر نیز از جنبش‌های ضد هسته‌ای حمایت می‌كند.
طبیعت زیبا، استاندارد بالای زندگی و رفتار دوستانه مردم این كشور سبب شده تا نیوزیلند تبدیل به یكی از مقصدهای گردشگری دنیا شود.

5. سوییس

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-FVhHCo8MSE

مردم سوییس زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف درون یك كشور با صلح و دوستی زندگی می‌كنند
 سوییس كه بیشتر بخاطر پیست‌های اسكی خود معروف است طبق فهرست كشورهای آرام دنیا، یكی دیگر از كشورهای صلح‌دوست دنیا است. وقتی راجع به سوییس فكر می‌كنیم معمولا ساعت‌های گران قیمت، شكلات‌های متنوع و البته بانك‌های معروف این كشور اولین چیزهایی هستند كه به ذهن ما می‌رسند ولی سوییس چیزهای با ارزش دیگری هم دارد. مردم سوییس دارای خدمات بهداشتی گسترده، نظام آموزش عالی و اشتغال بالا هستند. مردم سوییس به صبر و  چند فرهنگی بودن معروف هستند. مردمی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف درون یك كشور با صلح و دوستی زندگی می‌كنند.

6. فنلاند

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-n5p6XGSnlg

فنلاند هم به لطف طبع آرام مردمش در بین كشورهای آرام و صلح‌دوست جهان است
فنلاند هم به لطف طبع آرام و متین مردمش در بین كشورهای آرام و صلح‌دوست جهان است. البته نیروهای نظامی این كشور معمولا درگیر فعالیت‌های صلح‌طلبانه در نقاط مختلف دنیا از جمله لیبی و پاكستان هستند. فنلاند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در امر آموزش و بهداشت كرده است كه منجر به استانداردهای بالای زندگی، امید به زندگی بالاتر و سطح سواد بهتر شده است. علاوه بر این سیستم آموزشی فنلاند بعنوان یكی از بهترین سیستم‌های آموزشی در دنیا شناخته می‌شود. این كشور تبعیض جنسیتی، تضاد طبقاتی و فساد پایینی دارد. مردم فنلاند معمولا رضایت بیشتر از زندگی فعلی خود و امید بالاتر به آینده نسبت به سایر ملت‌های دنیا دارند.

7. كانادا

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-FDF0gdAwJe

كانادا بطور رسمی یك كشور چند فرهنگی شد
كانادا با داشتن یكی از بالاترین سطح استانداردهای زندگی از دیگر كشورهای امن و آرام دنیا است. كاناداف به دلیل اقتصاد پویا، مزایای كاری زیاد و البته قابلیت‌های فرهنگی مقصد بسیاری از مهاجران دنیا است. در سال 1971، كانادا بطور رسمی یك كشور چند فرهنگی شد جایی كه مردم با فرهنگ‌های مختلف از حقوق و آزادی مساوی برخوردارند. این امر هر نوع تبعیضی را ریشه‌كَن كرد و سطح احترام متقابل اجتماعی را بالا برد بگونه‌ای كه وقتی به كانادا سفر می‌كنید، احساس می‌كنید كه در وطن خود هستید. افرادی كه تازه وارد كانادا می‌شوند از خدمات ضروری رایان مانند كلاس‌های یادگیری زبان و كارگاه‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از مهاجران این كشورهای امن و آرام را بعنوان مقصد خود انتخاب می‌كنند. كانادا همچنین معمولا از مناقشات نظامی دوری می‌كند و برای مخارج نظامی هزینه زیادی نمی‌كند. این كشور مناظر طبیعی زیبایی هم دارد كه سالیانه گردشگران زیادی را روانه كانادا می‌كنند.

8. ژاپن

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-toRiNftvhG

ژاپن كشوری جالب با مردم و فرهنگ فوق‌العاده است
ژاپن كشوری جالب با مردم و فرهنگ فوق‌العاده است و یكی از آرام‌ترین كشورهای جهان به شمار می‌رود. مردم ژاپن به خوش اخلاقی و سعی و كوشش مشهور هستند. این مردم، بیش از مردم سایر نقاط دنیا صادق، مودب و دارای رفتار دوستانه هستند. آنها همچنین بسیار منظم و سازمان یافته هستند و معمولا به جامعه بیش از خود بها می‌دهند. شاید همین موارد باعث شده كه مردم ژاپن یكی از پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین جوامع را با بهترین فناوری و البته یك از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا داشته باشند. هر سال گردشگران زیادی برای دیدن مناظر طبیعی، معابد باستانی و بناهای تاریخی ژاپن به این كشور سفر می‌كنند.

9. بلژیك

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-mJFw3cAXeC

بلژیك یكی از كشورهای آرام دنیا است

اگرچه بلژیك واقعا كشور كوچكی است ولی یكی از بهترین و آرام‌ترین كشورهای جهان است. بروكسل پایتخت بلژیك از زمان پایان جنگ جهانی دوم تبدیل به مركز سیاست جهانی دنیا شده است در واقع بروكسل مركز اتحادیه اروپا نیز هست. مردم این كشور از سطح بالای استاندارد زندگی، آموزش با كیفیت و البته سطح بالای خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند. بلژیك با توجه به معماری باشكوه، بناهای تاریخی و هنری یكی از بهترین كشورها برای علاقه‌مندان به تاریخ است.

10. نروژ

0 1كشور آرام دنیا را بشناسید-6yBVZrmg46

نروژ یكی از آرام‌ترین كشورهای جهان است
طبق شاخص صلح جهانی، نروژ یكی از آرام‌ترین كشورهای جهان است. درست مثل سایر كشورهای اسكاندیناوی نروژ آمار پایین جرم و جنایت را دارد. به دلیل سرمایه‌گذاری منطقی در تولید نفت، نروژ توانسته طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست پیدا كند. جای تعجب نیست كه نروژ یكی از ثروتمندترین و گران‌ترین كشورهای دنیا است. به دلیل استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی نروژ واقعا یك كشور امن و راحت برای زندگی است. این كشور همچنین به دلیل طبیعت برجسته خود نیز مشهور است. نروژ كشور بسیار جالبی است كه ارزش دیدن دارد.