ریپورتاژ آگهی
لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی

لنكاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست كه باتوجه به جاذبه های اكوتوریسمی كه دارد، آن را بعنوان یك مقصد گردشگری محبوب در مالزی مشهور نموده است
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : مالزی-جزیره لنكاوی
تلفن : 66059000-021

لنكاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست كه باتوجه به جاذبه های اكوتوریسمی كه دارد، آن را بعنوان یك مقصد گردشگری محبوب در مالزی مشهور نموده است. این مجمع الجزایری تقریبا از صد جزیره تشكیل شده است و در محل برخورد تنگه مالاكا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد. ولی پیش از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات كافی در مورد جاذبه هایی كه در آن مقصد وجود دارد لازم است كه مسافران باید در اختیار داشته باشند.

بهترین جاذبه های توریستی لانكاوی حاوی مناظر طبیعی، پارك های بزرگ و ساختمان های خاص است كه هركس برای بار اول به این منطقه سفر میكند باید بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهد. این منطقه به عنوان یكی از جزایر معروف و محبوب كشور مالزی است كه به علت جاذبه های تاریخی، قیمت مناسب، امكانات غواصی خوب، زندگی شبانه هیجان انگیز و كالاهای ارزان قیمت مورد توجه بسیاری از توریست ها است. سواحل بكر لنكاوی با نام های خلیج داتای، پانتای سنانگ و تانجونگ رو در بین بهترین سواحل جهان قرار دارند.
مكان های دیدنی لنكاوی:
پل هوایی لنكاوی:
پل هوایی لنكاوی، یك پل عابر پیاده به طول ۱۲۵ متر است كه از روی آن میتوان آبشارهای گونونگ، مات سینكانگ و توجو و جزایر كوچكی اطراف لانكاوی را مشاهده كرد. دسترسی به این پل هوایی كه در ارتفاع ۷۰۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد صرفا از طریق ایستگاه آخر تله كابین لانكاوی امكان پذیر است. در این پل كه اطراف آن فنس كشی شده است و دو سكوی مثلثی برای استراحت بازدید كنندگان در آن تعبیه شده است و قابلیت تحمل ۲۵۰ نفر به صورت هم زمان را دارد.
تله كابین لنكاوی:
تله كابین لنكاوی محبوب ترین فعالیت تفریحی جزیره بین مسافران تور مالزی است. وجود تعداد زیادی نرده گردان برای صف ها نشان میدهد مردم برای سوار شدن باید مدت زمان زیادی را در صف بایستند. مسیر پر شیب به طرف بالای كوه Mat Chinchang، یك نقطه توقف در میانه اش دارد و از آن جا ادامه پیدا میكند . هر دوی این توقف گاه ها كافه و سكوهایی برای تماشای منظره های شگفت آور جزیره دارند. دیدن ساحل Pantai Cenang از بالا جذاب است، ولی هیجان اصلی مخصوص سواری تله كابین است.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-kceHUiw0CA
آبشارهای تلاگا توجو:
یكی از جاذبه های طبیعی لنكاوی، آبشار های تلاگا توجو است كه به ایمان مردم محلی منزل جن و پری ها است. این آبشار ها در ارتفاعات غربی لانكاوی قرار دارند و نام آن به معنای آبشارهای هفت چشمه است كه اشاره به ۷ آب انبار طبیعی وصل به هم دارد كه از ۷ آبشار جدا در گونونگ مات سینكانگ سرچشمه می گیرد. مسافران میتوانند در آب شنا كنند و افرادی كه به دنبال ماجراجویی هستند، قادرند با ۴۵ دقیقه پیاده روی در شیب تند از آبشار بالا بروند.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-fly6Iic5Xo
پارك تامان لاگندا لنكاوی:
این پارك با شكل و فرم سنتی در منطقه ای در نزدیكی كوآجتی قرار دارد كه میتوانید پیاده و یا با خودرو برقی در پارك تفریح كنید. در موزه فضای باز كه رو به اسكله كوآ است، ۱۷ مجسمه رنگی با الهام از افسانه های لانكاوی قرار داده شده است. قیمت مناسب ورودی برای این پارك، این محل را به یكی از جاذبه های توریستی پرطرفدار برای خانواده هایی تبدیل نموده است كه تصمیم پیاده روی یا پیك نیك در پارك را دارند.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-K82HPE9E3V
گالری سه بعدی:
كارهای هنری سه بعدی و خطای چشم در داخل موزه هنر در بهشت لنكاوی، جذاب و مبتكرانه هستند. با بیش از 100 كار هنری تعاملی، این گالری دومین موزه بزرگ سه بعدی در جهان است. با این حال شما میتوانید تمام آنها را در مقطع یك ساعت ببینید، مگر اینكه بخواهید از فضای خنك موزه لذت بیشتری ببرید. با اینكه هدف اصلی این موزه تفریح و سرگرمی و گرفتن عكس های بامزه در حالت های ناممكن است ولی اثرهای هنری این مجموعه فوق العاده تاثیرگذار و خیره كننده اند. در هنگام خارج شدن از موزه آن قدر عكس های مبتكرانه و عجیب و غریب خواهید داشت كه شما را به یك فرد مشهور در اینستاگرام تبدیل كنند.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-Rkv5gL9Lxt
جهان زیر آب:
این مجموعه در ادامه بخش ساحلی Pantai Cenang قرار گرفته است و در آن بیش از 500 گونه از موجودات دریایی گوناگون و همچنین جانورانی مثل پنگوئن، اسب آبی، اردك و فلامینگو وجود دارد. این مجموعه دارای یك تونل 15 متری زیر آبی است كه شما میتوانید از داخل آن كوسه ها را از نزدیك مشاهده كنید. درصورتی كه می خواهید به این مجموعه برسید با رانندگی 15 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی لنكاوری خود را به جهان زیر آب برسانید.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-MWOpufYaOf
گونونگ رایا:
گونونگ رایا با ارتفاع ۸۸۱ متر از سطح دریا، بلندترین قله لانكاوی به حساب می آید . بر اساس باورهای محلی، این كوه را مات رایا، غولی كه زمانی این جا زندگی می كرده است ، نفرین كرده است.
جنگل های انبوه این منطقه محل زندگی حیوانات گوناگون من جمله میمون درختی، روباه پرنده، میمون های ماكائو، سنجاب، قوش و… است. این منطقه محل خوبی برای كوه نوردی است. اما به تازه كارها پیشنهاد میشود كه حتماً همراه یك راهنما به این منطقه بروند.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-DVrciAHWtu
میدان عقاب لنكاوی:
به طور معنای جزیره لنكاوی عقاب قهوه ای است. از همین رو یكی از جاذبه های این شهر مسجمه بزرگی از این حیوان است كه در میدانی در جزیره لنكاوی قرار گرفته است. در این میدان دریاچه ای موجود است كه بهمراه پل ها، گذرگاه های مسقف، غذاخوری ها و طاق ها و گنبدهای مدور آجری اش سبب پدید آمدن چشم اندازی زیبا در این منطقه شده است.

لنكاوی جزیره محبوب كشور مالزی-LV3X1iKj0s
مراكز خرید لنكاوی:
جزیره لنكاوی یكی از اندك جاهایی است كه میتوانید در آن خریدی ارزان قیمت و بدون پرداخت مالیات داشته باشید، میتوانید به آسانی از فروشگاه ها و مراكز خرید لنكاوی كه معاف از مالیات هستند، خرید كنید و با كوله باری از خریدهای رنگارنگ و ارزان قیمت و با كیفیت به وطن باز گردید، من جمله مراكز خرید خوب لنكاوی میتوان به بازار شبانه تیمویانگ لنكاوی، بازار بزرگ پاراد لنكاوی، مركز خرید سنانگ اشاره نمود، بسیاری از گردشگران تور مالزی را به سمت لنكاوی تنها با هدف خرید كردن انتخاب میكنند، یكی از علل محبوبیت جزیره لنكاوی همین خرید اسان ارزان در این جزیره میباشد.
اطلاعاتی عمومی لنكاوی:
زبان رسمی در لنكاوی زبان مالایی است و انگلیسی هم میتوانید به راحتی در این جزیره حرف بزنید ، واحد پول این منطقه رینگیت مالزی میباشد. تفاوت ساعت با تهران 4 ساعت و نیم میباشد كه از تهران جلوتر است.
آب و هوای لنكاوی:
لنكاوی مانند تمامی جزایر زیبای مالزی از آب و هوای گرم و شرجی بهره مند است، در گرم ترین روزها دمای هوای لنكاوی تا 34 درجه سانتی گراد هم میرسد و روزهای سرد، میانگین دمای هوا در لنكاوی 20 درجه سانتی گراد است، هوا در این جزیره بسیار شرجی است و در فصل تابستان شدت شرجی بودن بیش تر میشود و در طول روز بسیار عرق خواهید كرد.
چه زمانی به لنكاوی برویم؟
در موقع برنامه ریزی برای یك سفر، آگاهی از وضعیت آب و هوایی بسیار مهم است. ولی در لنكاوی بطور معمول هوا یك دوره مشخص دارد، در ماه های دسامبر تا فوریه خشك و در ماه های مارس تا نوامبر بارانی است و معمولاً هوا به همین منوال است و شما را غافل گیر نخواهد كرد. درجه حرارت هم نسبتاً پایدار است و محدود آن بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد در زمان روز و 28 تا 29 درجه سانتی گراد در طول شب است.