ریپورتاژ آگهی
با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید

ترول تونگا یكی از زیباترین جاذبه های طبیعی كشور نروژ است. مسیر صخره های ترول تونگا بسی دشوار است. قبل از سفر باید قدرت بدنی خویش اطمینان یابید.
  • 1401/03/05
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : نروژ- نروژ
تلفن : 66059000-021

ترول تونگا یكی از زیباترین جاذبه های طبیعی كشور نروژ است. مسیر صخره های ترول تونگا بسی دشوار است. قبل از سفر باید قدرت بدنی خویش اطمینان یابید.

ترول تونگا از جاذبه های دیدنی نروژ
نروژ با داشتن جاذبه های طبیعی بسیار، یكی از محبوب ترین مكانهای گردشگری جهان به حساب می آید. توریست ها در این كشور به دنبال بهره بردن از تمام لحظات خویش هستند.

تفاوتی نمی كند در نروژ كجا را تماشا می كنید، زیبایی در همه جا به چشم می خورد. شما برای رویت كردن مناظر شگفت انگیز نروژ نیازی به رفتن به دوردست ها ندارید. از جنگل های بی پایان ، آبدره ها و كوه ها گرفته تا شهرهای تماشایی و شفق های شمالی. نروژ جاذبه های طبیعی فراوانی دارد در این مطلب قصد داریم تا شما را با ترول تونگا یكی از جاذبه های دیدنی نروژ اشنا كنیم.

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-DOH93X8xSB
ترول تونگا كجاست؟
ترول تونگا یكی از زیباترین جاذبه های طبیعی كشور نروژ است. ترول‌تونگا (Trolltunga) در زبان نروژی به معنای «زبانِ غول» است. ترول تونگا به زبان ترول( Trolltunga) هم مشهور است و اسم صخره ای در كشور نروژ است كه در ارتفاع ۷۰۰ متری از دریاچه ی Ringedalsvatnet واقع شده است. گفته میشود كه عمر این صخره به ۱۰۰۰۰ سال قبل و زمانیكه یخچال های طبیعی شروع به ذوب شدن كردند، میرسد و فی الواقع هنوز هم میتوانید بر بالای كوه های پیرامون این صخره و دریاچه، قطعه ای یخ را ببینید. در طول مسیر میتوانید
دریاچه های آبی فیروزه ای رنگ و فلات های مختلفی را ببینید و چشم اندازی داشته باشید كه جای دیگری ندیده اید.

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-o9TzZghkwe

سفر به ترول تونگا
مسیر صخره های ترول تونگا بسی دشوار است. قبل از سفر باید قدرت بدنی خویش اطمینان یابید. حتماً باید پیش از آغاز سفر برنامه ریزی كاملی داشته باشید. همچنین تجهیزات ضروری از جمله لباس كوه نوردی مناسب، كفش مناسب، وسایل پانسمان، غذا، نوشیدنی، نقشه و قطب نما هم همراه داشته باشید. پیش بینی آب و هوا را چك كنید و حركت خویش را صبح زود شروع كنید.

پیاده روی كامل به ترول تونگا و برگشت 10 ساعت طول میكشد و صرفا برای كوهنوردان با تجربه توصیه میشود. برای این كوهنوردی های حرفه ای می توانید ناحیه Hardanger، یا سخت تر از آن Skjeggedal  را انتخاب كنید كه از شهر صنعتی Odda فاصله چندانی ندارند.

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-CZFmVU2DFO
زمان شروع به كوه نوردی از صخره های ترول تونگا، یكی از خاص ترین كوه های نروژ است. این كوهها در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا و حدود ۷۰۰ متری از دریاچه  Ringedalsvannetدر شهرSkjeggedal  واقع شده اند.
مردم از سراسر كره زمین به این جا می آیند تا به پیاده روی در صخره های ترول تونگا بپردازند، پیاده رویی كه در سال های اخیر به كمك پوشش رسانه های بین المللی شهرت جهانی یافته است. در طول فصل كوتاه تابستان بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از صخره های ترول تونگا بالا می روند.

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-2eYvVhlQP8

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-ML9bLElLxp
طول مسیر با نشان های قرمز علامت گذاری شده است. در مسیر انشعاب های موجود است كه آن جا شما را راهنمایی میكنند و همچنین علایمی كه به شما اطلاع میدهد چه مسافتی از مسیر را طی نموده اید و چه اندازه از آن باقی مانده است.ید.

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-aT9e3MCyWX

با ترول تونگا، زبان غول نروژ آشنا شوید-C1ucqPl3J5
بهترین زمان سفر به ترول تونگا
از اواسط ماه خرداد تا اواسط شهریور امكان رفتن به صخره های ترول تونگا وجود دارد . حتماً باید پیش از آغاز سفر برنامه ریزی كاملی داشته باشید.