ریپورتاژ آگهی
عباس آباد تنكابن

عباس آباد تنكابن

شغل اصلی مردمان این شهر كشاورزی و باغداری می‌باشد. كشت برنج در فصل بهارآغاز شده و تا اواسط تابستان برداشت می‌شود.
  • 1400/11/11
  • استان : مازندران
  • شهر : تنکابن
  • دسته : شهر-استان
آدرس : عباس‌آباد (تنكابن) از شهرهای بخش عباس‌آباد (تنكابن) در شهرستان عباس آباد (تنكابن) در استان مازندران و واقع در ناحیه شرقی شهرستان تنكابن ایران است.
تلفن : 66059000-021

عباس‌آباد (تنكابن) از شهرهای بخش عباس‌آباد (تنكابن) در شهرستان عباس آباد (تنكابن) در استان مازندران و واقع در ناحیه شرقی شهرستان تنكابن ایران است. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به منطقه كلاردشت، از غرب به شهر نشتارود و از شرق به شهر سلمانشهر (متل قوی سابق) متصل می‌گردد. عباس آباد (تنكابن) بر اساس آخرین آمار سازمان سرشماری ایران در سال ۱۳۸۹ جمعیتی بالغ بر ۱۲۱۳۹ نفر را دارد و شهرهای كلارآباد و سلمانشهر زیر مجموعه اداری آن می‌باشند.

 

عباس آباد تنكابن-pxSnsUAAZ9

این شهرستان دارای روستاهای زیادی است. (مشهدی سرا- سیدمحله- كاظم كلا- پلنگ كلا- لنگا- ماشال اباد- پرچ ور- هردوآبرود- محمدحسین آباد- امرجكلا- شل محله- شهیدمحله- پسنده علیاوسفلی – دراسرا- تازه آباد-تیلور سر- جمشید آباد – چارز- كیاده-یالبندان-خوشامیان-اسبچین و…)
شغل اصلی مردمان این شهر كشاورزی و باغداری می‌باشد. كشت برنج در فصل بهارآغاز شده و تا اواسط تابستان برداشت می‌شود. كیوی، پرتغال، نارنگی از مهم‌ترین محصولات باغداری این شهر می‌باشد. همچنین پرورش گل و گیاه در این شهر رونق بسیاری دارد.
گویش مردم این شهر طبری متعادل می‌باشد و درایام مهم سال همانند عید نوروز و مراسم عزاداری و جشنها نیز دارای آئین خاص خود می‌باشند. باگسترش روزافزون شهرك سازی مناظر سرسبز این شهردرخطرنابودی قرار گرفته‌است. این فرآیند به قدری شدت یافته كه اكثر مردم اقدام به فروش زمینهای كشاورزی خود نموده‌اند. ازاماكن مذهبی این شهر می‌توان به بقعه سیدكیا ابولحسن واقع درمزار شهدای مشهدیسرا اشاره كرد.
در مهرماه ۱۳۸۸ بخش عباس آباد (تنكابن) به شهرستان ارتقاء یافت.

تاریخچه

چارلز فرانسیس مكنزی كه در سال ۱۸۵۹ میلادی از این محل عبور كرده چنین وصفی در خصوص آن ارائه می‌دهد: «به دره زیبایی(عباس آباد) رسیدیم، این ده موقعیت خوبی دارد و روی پشته‌ای سرسبز و به فاصله كمی از كنار دریا قرار دارد. موقعیت عباس آباد از دهات بسیاری كه تا كنون دیده بودم مناسبتر می‌نمود. نام این ده به شاه عباس مربوط نیست و نام یكی از اهالی محل است كه بانی آن بوده….. در این ده بیست و پنج خانه هست. یك قبرستان دارد كه مانند سایر قبرستان‌های ایران، هیچگونه تزئیناتی نداشت.»

تقسیمات كشوری
•شهرستان عباس‌آباد*
◦دهستان كلارآباد
◦دهستان لنگارود
شهرها: سلمان شهر، عباس آباد و كلارآباد.

•شهر عباس آباد تبدیل به شهرستان شده است.و دارای سه بخش به نام سلمانشهر عباس آباد و كلارآباد است.

مناظر دیدنی :

-جاده جنگلی عباس آباد به كلاردشت
-پارك جنگلی خرماچال واقع در كیلومتر ۷ جاده كلاردشت
-پارك تفریحی مدرس
-پارك ساحلی و طرح توریستی و دریا

اماكن زیارتی :

-امامزاده سیدكیا ابوالحسن واقع در زیارت ور مشهدیسرا كیلومتر ۳ جاده كلاردشت
-امامزاده ایوب پیغمبر واقع در پرچور كیلومتر ۸ جاده كلاردشت
-امام زاده آقا سیدعلی واقع در كیلومتر ۳ جاده اصلی عباس آباد سلمانشهر مجاورت هتل گل
– امامزاده آقا سیدعلی واقع در كیلومتر ۱۲ جاده كلاردشت