ریپورتاژ آگهی
مزار امامزاده احمدالرضا (بوری آباد)

مزار امامزاده احمدالرضا (بوری آباد)

مزار بوری آباد مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان تربت حیدریه، بخش مركزی، روستای بوری آباد واقع شده است
  • 1400/11/11
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : تربت حيدريه
  • دسته : آرامگاه های ایران
آدرس : روستای بوری آباد در پنج كیلو متری جنوب شهر تربت حیدریه برسر راه جنوب خراسان قراردارد دروسط درختان سرو بلند درطرف چپ جاده گنبدی زیبا مشاهده میشود كه مربوط به امام زاده سلطان احمد الرضا از نوادگان امام موسی كاظم علیه السلام است.
تلفن : 66059000-021

مزار بوری آباد مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان تربت حیدریه، بخش مركزی، روستای بوری آباد واقع شده است.

روستای بوری آباد در پنج كیلو متری جنوب شهر تربت حیدریه برسر راه جنوب خراسان قراردارد دروسط درختان سرو بلند درطرف چپ جاده گنبدی زیبا مشاهده میشود كه مربوط به امام زاده سلطان احمد الرضا از نوادگان امام موسی كاظم علیه السلام است.

روستای بوری آباد كه بوری اباد و بریاباد هم خوانده می شود با ۱۲۶ خانوارجمعیت در ۵ كیلومتری جنوب غربی شهر تربت قرار دارد . سلسله جبال بزمایه و كوه حسن غول در نقطه ای از جنوب شهر به هم می رسند ، و راه دشت محولات را از تنگه پست خود عبور می دهند ، زاویه باز شدن این ارتفاعات همان جایی است كه روستای مشجّر بوری آباد بر آن نهاده شده است . مسافری كه رو به محولات در حركت است گنبد مزار بوری آباد را در محاصره درختان بسیار انبوه ده مشاهده می كند . مزار به امام زاده احمدالرضا تعلق دارد .

باغ وسیع مزار در فصلهای خوب سال اطراق گاه زائران و مسافران است . گنبد آجری بالای مقبره در چند نقطه ترك خوردگیهای سختی دارد كه به احتمال از زلزله های فراوان منطقه به وجود آمده است . از چهارسوی بارگاه درهایی به باغ مزار گشوده می شود و جز فضای زیر گنبد بیوتات دیگری بر گرد مزار دیده نمی شود .

این اثر در تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۹۰۸ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

مزار امامزاده احمدالرضا (بوری آباد)-R8r5nCgCX8

مزار امامزاده احمدالرضا (بوری آباد)-t9VY36jRPU

مزار امامزاده احمدالرضا (بوری آباد)-n5Mcdd0lwe