ریپورتاژ آگهی
پناهگاه حیات وحش دشت لاغری

پناهگاه حیات وحش دشت لاغری

پناهگاه حیات وحش دشت لاغری در موقعیت جغرافیایی N3520 E5743 در استان خراسان رضوی واقع است
  • 1400/11/11
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : بردسکن
  • دسته : مناطق حفاظت شده ایران
آدرس : دشت لاغری بردسكن ۲۳ هزار هكتار مساحت دارد و در شمال غربی شهرستان بردسكن در بخش انابد این شهرستان قرار گرفته است
تلفن : 66059000-021

پناهگاه حیات وحش دشت لاغری در موقعیت جغرافیایی N3520 E5743 در استان خراسان رضوی واقع است. پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسكن ۲۳ هزار هكتار مساحت دارد و در شمال غربی شهرستان بردسكن در بخش انابد این شهرستان قرار گرفته است. پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسكن یكی از مهمترین زیستگاه پرندگان وحشی نظیر زاغ بور، هوبره، سیاه سینه، كبوتر وحشی، كبك، تیهو، سنگ چشم و … است و از پستانداران وحشی می توان به یوزپلنگ آسیایی، گربه وحشی، آهو و … اشاره كرد.
گونه قالب گیاهان این منطقه پوشش «قیچ» است.

در راستای حفظ و تكثیر گونه های در خطر انقراض جهت پرورش و زادآوری ۳ راس گورخر از شهرستان یزد و ۲۰۰ راس آهو در منطقه رها سازی شده است. همچنین این منطقه یكی از زیستگاه های زاغ بور پرنده اندومیك فلات ایران است. این گونه، لانه خود را به طرز هنر مندانه‌ای درمیان شاخه‌های، درختچه‌ها و بوته‌های بیابانی به ویژه قیچ‌ها و تاغ‌ها با بهره‌گیری از الیاف گیاهی بنا می‌كند و كف لانه را از پشم گوسفند و گل می‌پوشاند تامحیطی گرم برای تخم‌گذاری كه عمدتا اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود فراهم گردد.

سایت تكثیر و مدیریت گونه های در خطر انقراض پناهگاه حیات وحش دشت لاغری بردسكن در سال ۸۷ با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال در وسعت ۷ هكتار افتتاح شد.

 

پناهگاه حیات وحش دشت لاغری-FVjeNkpwMF