ریپورتاژ آگهی
سد زمزم

سد زمزم

سد زمزم (سد برنجستانك) سدی از نوع خاكی با هسته رسی واقع در هشت كیلومتری جاده قائمشهر به تهران در روستای برنجستانك در حریم منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس است.
  • 1400/11/10
  • استان : مازندران
  • شهر : قائم شهر
  • دسته : سد-آب بند
آدرس : قائم شهر، روستای برنجستانك
تلفن : 66059000-021

سد زمزم (سد برنجستانك) سدی از نوع خاكی با هسته رسی واقع در هشت كیلومتری جاده قائمشهر به تهران در روستای برنجستانك در حریم منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس است. طول این سد ۲۴۲ متر، عرض آن ۱۰ متر و ارتفاعش از كف پی ۳۲ متر بوده و حجم آن ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مكعب می‌باشد. این سد به منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده از آن در مواقع كم‌آبی برای تامین آب در ۱۱۲۰ هكتار از اراضی كشاورزی و شالیزارهای پایین‌دست سد، احداث گردیده‌ است.

سد زمزم سدی از نوع خاكی با هسته رسی است و در قائمشهر، روستای برنجستانك قرار دارد. طول این سد ۲۴۲ متر، عرض آن ۱۰ متر، ارتفاع آن از كف پی ۳۲ متر و حجم آن ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مكعب است. این سد به منظور ذخیره‌سازی آب و استفاده از آن در مواقع كم‌آبی برای تامین آب در ۱۱۲۰ هكتار از اراضی كشاورزی و شالیزارهای پایین‌دست سد، احداث شده است. فضای جنگلی سد زمزم آن را به یكی از دیدنی های قائمشهر تبدیل كرده و محیطی زیبا را برای گردشگران فراهم آورده است. 

فضای جنگلی و قرار گرفتن سد زمزم یا همان سد برنجستانك فضای زیبایی را برای گردشگران فراهم آورده است. كه می تواند فضای شاد و نابی را برای علاقمندان به طبیعت ایجاد كند

 

سد زمزم-ro3ehb0c5l

سد زمزم-sai8ygugA4

سد زمزم-B49FoQUdmX

سد زمزم-wRvYZvhYo3

سد زمزم-zX2Cj6NImD

سد زمزم-EA30IDBeV3

سد زمزم-l7fSZ84Fc2

سد زمزم-UYCxlpuVHI