ریپورتاژ آگهی
منطقه شكار ممنوع خدا آفرید

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید

منطقه شكار ممنوع « خدا آفرید » با مساحت ۴۹ هزار و ۳۰۰ هكتار در شهرستان های اردل و كوهرنگ قرار دارد. در این منطقه ۶۲ گونه پستاندار، ۱۷۰
  • 1400/11/10
  • استان : چهارمحال و بختياري
  • شهر : اردل
  • دسته : مناطق حفاظت شده ایران
آدرس : چهارمحال و بختیاری- شهرستان اردل
تلفن : 66059000-021

منطقه شكار ممنوع « خدا آفرید » با مساحت ۴۹ هزار و ۳۰۰ هكتار در شهرستان های اردل و كوهرنگ قرار دارد. در این منطقه ۶۲ گونه پستاندار، ۱۷۰ گونه پرنده، ۳۵ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست‌، و هزار و ۱۰۰ گونه گیاهی‌، ۹۰ گونه گیاهی انحصاری وجود دارد. منطقه خدا آفرید در یك منطقه سرد كوهستانی واقع شده است و به علت وجود كوه پایه های مرتعی دارای آب و هوای ملایم و معتدل است.

حیات وحش

این منطقه كه در مجاورت جنگل های لردگان قرار دارد، از نظر سازمان حفاظت محیط زیست جزو شكارگاه های مهم منطقه است و جانورانی مانند كل، بز، قوچ، میش، پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، روباه قرمز، كبك دری گرگ، شغال، خرگوش، گراز، گربه وحشی، قوچ، میش، بزكوهی، عقاب و غیره در آن یافت می شود.

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی شاخص شامل؛ لاله‌های واژگون، كرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی است. از گیاهان دارویی گل برنجاسف، گل گاوزبان، جزكوهی، گل آبرونه، اندش، كنگر و گون كه كاربرد دارویی دارند و هم چنین كاربرد صنعتی دارند در بیش تر نقاط این منطقه می روید. درختان زالزالك، سیسته بن، تاك، گز، انجیر، كاج و ابول در این منطقه رویش دارند.

 

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-jceZzB0WLG

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-0jgbcNXsve

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-qJ2ZJQrDTm

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-C7mfvME3zN

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-pjYR8LfAdm

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-9TVFczQNq9

منطقه شكار ممنوع خدا آفرید-se8WmMgAb7