ریپورتاژ آگهی
آبشار توف نمكی رامهرمز

آبشار توف نمكی رامهرمز

آبشار توف نمكی، رامهرمز در استان خوزستان واقع است. در امتداد یك جاده مال رو كه از منطقه كمپ رامهرمز شروع می شود
  • 1400/11/10
  • استان : خوزستان
  • شهر : رامهرمز
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : خوزستان- 15 كیلومتری رامهرمز
تلفن : 66059000-021

آبشار توف نمكی، رامهرمز در استان خوزستان واقع است. در امتداد یك جاده مال رو كه از منطقه كمپ رامهرمز شروع می شود به سمت كوه‌های ابوالفارس « باب الفارس » در فاصله تقریباً ۱۵ كیلومتری رامهرمز آبشاری زیبا كه محیط بالا دست آن را درختان انجیر و پیچك پوشانده‌اند به نام توف انجیر خودنمائی می كند . آب دریاچه بزرگ این آبشار كه به طول ۶۰ متر و عرض ۲۰ متر است بسیار شور است و ماهی های شورآبی به وفور در آن یافت می شود ، در كنار این آبشار یك چشمه ی كوچك گوگردی وجود دارد . راه دوم دستیابی به این آبشار و دریاچه اش از مسیر روستای نمره ۹ ابوالفارس است .

 

آبشار توف نمكی-QSY3BnObwc

ویژگیهای آبشار توف نمكی

آبشار توف نمكی طولی برابر با ۶۰ و عرض ۲۰ متر دارد كه دارد به علت حجمی كه دارد با نام توف كه در زبان محلی به معنای سفید است شناخته می شود. آب این آبشار بسیار شور است از این لحاظ لقب نمكی را از آن خود كرده است. در قسمت بالایی آبشار می توان درختان انجیر و پیچك را مشاهده كرد كه خود زیبایی خاصی به محیط داده اند و در كنار آبشار محیطی مصفا را به وجود آورده اند. آبشار پس از فرو ریختن از صخره ها در زیر پای خود حوضچه ای را به وجود آورده است كه در آن می توان ماهی های آبشور زیادی را دید كه زیستگاهشان این محل است. كسانی كه علاقمند به شنا و آب تنی هستند می توانند در این آب به آب تنی بپردازند و زمانی را به خوشی و دور از دغدغه بگذرانند. همچنین در كنار آبشار چشمه آب گوگردی نیز وجود دارد.

آبشار توف نمكی رامهرمز-XzgNTGf5Tt

نحوه دسترسی

برای دیدار از این محل نیاز است در ابتدا خود را به شهر رامهرمز برسانید و پس از آن با وسایل حمل و نقل عمومی به این منطقه بروید. در صورتی كه می خواهید از این مكان بازدید كنید، نیازی به پرداخت ورودی ندارید و می توانید به این مكان بروید. گشت و گذار در این منطقه در اواخر زمستان می تواند بسیار دلچسب و هیجان انگیز باشد. به خاطر داشته باشید از آسیب زدن به محیط آن جدا خودداری كنید.

 

آبشار توف نمكی رامهرمز-CgVIk12eQD