ریپورتاژ آگهی
آرامگاه دانیال نبی ( ع )

آرامگاه دانیال نبی ( ع )

(دانیال یكی از پیامبران بنی اسرائیل) قرن هفتم قبل از میلاد است. دانیال به زبان های عبری مفهوم (خدا حاكم من است) را دارد.
  • 1400/11/10
  • استان : خوزستان
  • شهر : شوش
  • دسته : آرامگاه های ایران
آدرس : خوزستان- شوش- خیابان امام خمینی
تلفن : 66059000-021

(دانیال یكی از پیامبران بنی اسرائیل) قرن هفتم قبل از میلاد است. دانیال به زبان های عبری مفهوم (خدا حاكم من است) را دارد. در سال ۶۵۵ قبل از میلاد وی را به دربار «نبوكد نصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم كلدانیان وزبان مقدس واقف گردید ودر حكمت از آنان پیشی گرفت. اولین واقعه ای كه سبب نفوذ دانیال نبی گردید تعبیر خواب نبوكد نصر بود. بدین گونه پیغمبری خود را آشكار نمود و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت نمود و در شوش ساكن شد و در آنجا وفات یافت. آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه شامل دو حیاط است. بر روی گنبد مخروطی پله ای قرار دارد كه نوع رایج گنبدهای منطقه است.
در مورد محل دفن پیكر دانیال نبی اختلاف نظر وجود دارد اما هر ساله صدها تن از ایرانیان یهودی بر روی تپه‌ی ارگ شوش جمع می‌شوند و به پیامبرشان ادای احترام می‌كنند. دانیال، پسر یوحنا پیامبری است كه نسب‌ وی به یهودا فرزند یعقوب نبی می‌رسد. آن‌چه بیش از همه محل استناد و توجه است، حضور وی در شهر باستانی شوش و در ‌‌نهایت وفات او در همین مكان است.

 

آرامگاه دانیال نبی ( ع )-hVvReIAENe

آرامگاه دانیال نبی ( ع )-AdzfNBtnjM

آرامگاه دانیال نبی ( ع )-KsfUuRlNoT

آرامگاه دانیال نبی ( ع )-1GKrLuILjG