ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در هر فصلی لطف خود را داشته و باید از این جاذبه های دیدنی تبریز بازدید كرد. تبریز از آن دسته شهرهای ایران است كه در هر فصل سال زیباست .
  • 1401/01/10
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : تبريز
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اماكن دیدنی تبریز در پاییز
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی تبریز در هر فصلی لطف خود را داشته و باید از این جاذبه های دیدنی تبریز بازدید كرد. تبریز از آن دسته شهرهای ایران است كه در هر فصل سال زیباست . طبیعت رنگارنگ این شهر سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می كشد جاهای دیدنی تبریز بسیار زیاد است و ما در مطالبی با عنوان جاهای دیدنی تبریز در بهار و ۱۰ جای دیدنی تبریز در تابستان معروفترین جاههای تبریز را معرفی كردیم در این پست می خواهیم شما را با ۱۰ جای زیبای دیگرتبریز آشنا كنیم تا اگر در فصل پاییز سفری به این شهر زیبا داشتید از سفر خود لذت ببرید .جاهای دیدنی تبریز در پاییز یكی از شاهكارترین منظره هایی است كه شهر تبریز داراست .

سد امند

سد امند ، یك سد خاكی در شمال غربی شهر تبریز و در نزدیكی روستای امند از توابع صوفیان است. طرح دهكده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند كه در كیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان واقع شده، به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به وسعت بیش از ۸۰ هكتار با نظارت سازمان جهاد كشاورزی استان و با همكاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا است…

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-oyKsdNggjI

مسجد ظهیریه تبریز

این مسجد درجانب غربی صحن بقعه سیدحمزه و كنار خیابان ثقة الاسلام واقع است . بنای مستطیل شكل به ابعاد ۸×۲۰ متراست كه توسط یك گنبد بزرگ به قطر هشت متر ودو طاق و دو گنبد كوچكتر درشمال و جنوب مسقف می شود . دراطراف این گنبدخانه، چند رواق و اتاق قرار گرفته است و دو درگاه، آن را به خیابان ثقة الاسلام و صحن رو باز بقعه سیدحمزه مرتبط می كند . دور تا دور مسجد، از اره مرمری خوشرنگی به ارتفاع ۱۰۵ سانتی متر تعبیه شده كه برقسمت فوقانی آن، سوره مباركه اسراء به خط ثلث بسیار زیبا به طور برجسته نقر شده است .

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-HL7J1GGOfe

برج خلعت پوشان

این بنا در ده كیلومتری جاده تبریز- تهران قرار دارد كه این برج آجری منشوری به برج خلعت پوشان مشهور است. این بنا در اواخر دوره صفویه احداث شده است. در زمان قاجار خلعت اهدایی شاهان برای حاكمان آذربایجان در این برج بر دوش آنها انداخته می شد. برج سه طبقه است. طبقه اول و دوم سرپوشیده و طبقه سوم بدون سقف است. آخرین مراسم خلعت پوشان در سال ۱۳۳۰ ه. ق در زمان حكمرانی صمدخان مراغه ای انجام گرفته است. در سال های اخیر دانشگاه تبریز این بنا را مرمت كرده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-YLvKlvEyw4

كلیسای مریم مقدس(س)تبریز

كلیسای مریم مقدس یكی از كلیساهای مسیحیان تبریز است. كلیسای مریم مقدس بزرگترین و قدیمیترین كلیسای تبریز است و مراسم بزرگ ملی مذهبی مسیحیان در این كلیسا برگزار می‌شود.این كلیسا در محله ی دیك باشی ‌ میدان نماز، كوروش كبیر سابق تبریز قرار دارد.

 

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-Zze45HQfL2

سورتمه تبریز

بزرگ ترین و نخستین مجموعه سورتمه سواری شمال غرب كشور با مشاركت بخش خصوصی و شهرداری تبریز طراحی و راه اندازی شده است. طول مسیر سورتمه تبریز ۴۵۰ متر می باشد كه به دو صورت كابین های یك و دو نفره طراحی شده و چشم انداز زیبای تبریز در طول مسیر حركتی كابین ها برای استفاده كنندگان از این مجموعه جذابیت های خاص خود را خواهد داشت.

آدرس :تبریز , پارك ائل گلی

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-DVNKFf6eoL

پارك موزیكال ولیعصر تبریز

پارك ولیعصر تبریز یكی از پاركهای زیبا و متفاوت تبریزاست . این پارك در ضلع شرقی تبریز و در كوی ولیعصر، كنار پارك باغلار باغی قرار دارد، یكی از ویژگی های متمایز پارك ولیعصر زیبایی معماری و استفاده از حوضچه های آب و آبروها در سرتاسر پارك می باشد. در واقع معماری پارك ولیعصر، برگرفته از معماری اصیل ایرانی با استفاده از حوض های كوچك در سرتاسر پارك و اتصال آنها به هم با استفاده از آبروهاست، كه در نهایت به استخر وسط پارك متصل می شوند. در این آب نمای هوشمند نور پردازی ۷ رنگ بصورت لیزری و كاملا حرفه ای انجام یافته و جلوه زیبایی از شبهای تبریز رو به نمایش گذاشته است

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-Smxk5Y8wML

پارك جنگلی یادگار امام تبریز

استراحتگاه و پارك جنگلی یادگار امام از جاذبه های تفریحی و گردشگری شهر تبریز می باشد كه به تازگی به بهره برداری رسیده و در جنوب شهر تبریز، جنب باشگاه یادگار امام قرار گرفته است.اوقات فراغت از مقوله هایی است كه امروزه بیش از گذشته مورد توجه می باشد و فضاهای عمومی شهری در برنامه های توسعه شهری، جایگاه با اهمیتی دارند و پارك ها و فضاهای سبز نیز یكی از فضاهای عمومی شهری محسوب می شود كه بستر مناسبی برای فراهم كردن رفاه و امور تفریحی، پركردن اوقات فراغت و برقراری روابط اجتماعی و خانوادگی شهروندان است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-gjh9MQbW1f

موزه سنگی تبریز

نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است.موزه ها از معدود مراكز حافظ یادگاران نسل گذشته هستند و هر یك از اشیای موجود در موزه ها در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند، زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ ملتها را ارائه می دهند.دراین میان سنگ نگاره ها یا هنرهای صخره ای، كهن ترین آثار تاریخی و هنری بجای مانده از بشر هستند.در این اثر ، آثار سه هزار ساله سنگ نگاره های تمدنهای باستان در تبریز به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-g8ob7wAgQV

خانه استاد شهریار

خانه استاد شهریار، با قدمت دوره پهلوی دوم (۱۳۴۷) در مركز شهر تبریز قرار دارد.استاد شهریار كه غزل‌های دلنشین بسیاری سروده از جمله غزلی با مطلع «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» در این خانه زندگی می‌كرده است.این خانه در ۲ طبقه و با مصالح كاملا جدید در عرصه ۲۲۵ متر مربع و زیربنای ۱۲۵ متر مربع ساخته شده است.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-XZRw8zWcLT

خانه پروین اعتصامی

پروین اعتصامی در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۲۸۵ خورشیدی در خانه‌ای در محله ششگلان تبریز و در كوچه‌ای به همین نام، متولد شد و تا سن ۶ سالگی كه به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود، در این خانه پرورش یافت. پروین اعتصامی كه در اصل نام وی «رخشنده» می‌باشد در خانواده‌ای فاضل و در دامان پدری دانشمند و مادری شاعر تربیت شد و به یُمن بهره‌مندی از فضای ادبی و شاعرانه‌ای كه در خانه پدری وجود داشت و قریحه‌ای سرشار از ذوق ادبی و توانایی فراوانی كه در این زمینه از آن برخوردار بود، به سرودن شعر روی آورد

جاهای دیدنی تبریز در پاییز-nCiAtJImNh