ریپورتاژ آگهی
هتل سنتی پنج دری شیراز

هتل سنتی پنج دری شیراز

اقامتگاه سنتی پنج دری در زمینی به وسعت ۷۲۰ متر مربع احداث شده است. پیشینه ی این اقامتگاه زیبا به اواخر دوران قاجاریه باز میگردد و قدمت آن حدودآ ۱۲۰سال می باشد
  • 1401/01/10
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : هتل ها
آدرس : استان فارس، شهر شیراز، خیابان 9 دی، روبروی پاركینگ عمومی زائر، داخل گذرهفت پیچ

اقامتگاه سنتی پنج دری در زمینی به وسعت ۷۲۰ متر مربع احداث شده است. پیشینه ی این اقامتگاه زیبا به اواخر دوران قاجاریه باز میگردد و قدمت آن حدودآ ۱۲۰سال می باشد،این مجموعه سنتی و تاریخی پس از سالیان طولانی كه خالی از سكنه و بكر و دست نخورده باقی مانده بود پس از سه سال تعمیر و مرمت در آخرین ماه از فصل زمستان در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسیده و به یكی از دل‌نشین‌ترین اقامتگاه‌های شهر ادب و فرهنگ ایران تبدیل شده است. اقامتگاه سنتی پنج دری دارای ۱۱ باب اتاق می باشد كه در دو طبقه واقع شده است. فضا این اقامتگاه حس دلنشین زندگی در ادوار گذشته و همچنین ملموس بودن نوع و شیوه ی زندگی پیشینیان را به مهمانان القا میكند.

هتل سنتی پنج دری شیراز-wg1UgxhjdG

اقامتگاه سنتی پنج دری به سبك خانه‌های قاجار حیاطی باصفا با حوضی پرآب دارد كه دورتا دور آن نیمكت چیده شده است. شیراز شهر بهارنارنج ایران است و حیاط پنج دری نیز از عطر درختان بهارنارنج پرشده است.از مزایای مهم و قابل توجه این اقامتگاه سنتی می توان به دسترسی آسان و سریع مهمانان عزیز به مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) و اماكن دیدنی چون مسجد نصیرالملك، مسجد عتیق ، بازار وكیل، حمام وكیل، سرای مشیر، خانه زینت الملوك، آرامگاه سیبویه، سعدیه، حافظیه و …. اشاره نمود.اقامتگاه دارای ۳ اتاق ۲ تخته ،۴ اتاق ۳ تخته ، ۲ اتاق ۵ تخته و یك اتاق ۴ تخته می باشد.

 

هتل سنتی پنج دری شیراز-D0misu1t23

معماری سنتی هتل پنج دری شیراز

معماری این هتل متعلق به دوران قاجار است. ساختمان این عمارت در ۲ طبقه بنا شده است .در طی پروژه بازسازی نیز فضای سنتی این هتل به همان شكل اولیه حفظ گردید؛ به همین دلیل محیطی زیبا را برای اقامت مسافران فراهم كرده است.

امكانات اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز

از امكانات و خدمات رفاهی این قامتگاه سنتی می توان اشاره كرد به تلفن، تلویزیون، اینترنت بی سیم (همراه با هزینه)، خدمات بیدارباش، اتاق چمدان، صندوق امانات، لاندری و چایخانه سنتی. صبحانه در محوطه اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز سرو می گردد.

هتل سنتی پنج دری شیراز-6OEeeDxwlE

جاذبه های اطراف اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز

این سرای سنتی در خیابان ۹ دی واقع شده است، به همین دلیل میهمانان این اقامتگاه به سهولت می توانند به شاهچراغ، مسجد نصیرالملك، سرای مشیر، بازار وكیل، حمام وكیل و مسجد جامع عتیق دسترسی داشته باشند.

هتل سنتی پنج دری شیراز-tyEuohZ4dy

هتل سنتی پنج دری شیراز-OxPSzCG8JL

هتل سنتی پنج دری شیراز-59Mi4ZAFPp

هتل سنتی پنج دری شیراز-fG5rk0qdn7