ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا

اقامتگاه بومگردی تهمینه كه در مجموعه تاریخی رباط علیا قرار دارد ،دارای ۲ فضای اقامتی مدرن و سنتی می باشد .قسمت سنتی كه همان كاروانسراسست دارای سه اتاق چهار نفره ، یك اتاق دو نفره ،یك اتاق ۸ نفره و یك اتاق دوازده نفره می باشد
  • 1401/01/09
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : تربت حيدريه
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خراسان رضوی – تربت حیدریه – بلوار بهشتی ۵ – بعد از پل – مجموعه تاریخی رباط علیا
تلفن : 66059000-021

اقامتگاه بومگردی تهمینه كه در مجموعه تاریخی رباط علیا قرار دارد ،دارای ۲ فضای اقامتی مدرن و سنتی می باشد .قسمت سنتی كه همان كاروانسراسست دارای سه اتاق چهار نفره ، یك اتاق دو نفره ،یك اتاق ۸ نفره و یك اتاق دوازده نفره می باشد ، كه سرویس خواب در تمامی آنها كف خواب بوده و از بخاری گازی ، چراغ علاءالدین ، شومینه هیزمی و بخاری كنده ای به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می شود . همچنین موزه مازاری این مجموعه یكی از بی نظیرترین موزه های عصارخانه ایران می باشد .

 

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-8h1Itq194n
اتاق ۱۲ متری این مجموعه به صورت ۴ حجره متصل به یكدیگر است و توالت اختصاصی نیز دارد . سایر اتاق ها به دلیل حفظ معماری سنتی فاقد سرویس بهداشتی بوده و مسافران می بایست از توالت ایرانی ، فرنگی و حمام مشترك كه در كنار اتاق ها تعبیه شده استفاده كنند .
همچنین این مجموعه دارای رستورانی سنتی با ۴۰ مدل غذای ایرانی ، بومی و محلی و یك مطبخ مجهز با تمامی امكانات از قبیل اجاق گاز ،یخچال ، ظروف آشپزی و ظرف غذاخوری سفالی و مسی در اختیار مسافران قرار دارد .از امكانات و خدمات دیگر این اقامتگاه می توان به پاركینگ ،راهنمای تور ، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و اینترنت ، سفره خانه سنتی و چایخانه اشاره كرد .

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-Vhha0DQX7T

نام بنا : رباط علیا
قدمت : دوره قاجاریه
شماره ثبت آثار ملی :۵۶۹۸
تاریخ ثبت :۱۳۸۰/۱۲/۲۵
كاربری : موزه – اقامتگاه و گردشگری
مالكیت : خصوصی

آدرس : خراسان رضوی – تربت حیدریه – بلوار بهشتی ۵ – بعد از پل – مجموعه تاریخی رباط علیا

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-mtqEfBRNjM

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-DpaL5oQRXi

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-DyBwGI3eqj

اقامتگاه بومگردی تهمینه در رباط علیا-2FRAk6eJ40