ریپورتاژ آگهی
تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان

تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان

از آنجا كه همگی ما خوزستان را با آب و هوای گرم آن می شناسیم شاید از خواندن عنوان بالا تعجب كرده باشید و باورتان نشود كه دارای مناطق برفگیری هم باشد.
  • 1401/01/09
  • استان : خوزستان
  • شهر : ايذه
  • دسته : كوه های ایران
آدرس : ۱۲۰ كیلومتری مسجد سلیمان
تلفن : 66059000-021

از آنجا كه همگی ما خوزستان را با آب و هوای گرم آن می شناسیم شاید از خواندن عنوان بالا تعجب كرده باشید و باورتان نشود كه دارای مناطق برفگیری هم باشد.كوه تاراز در در شهرستان مسجد سلیمان بخش اندیكا دهستان سوسن و در ۶۷ كیلومتری شمال غربی ایذه و ۱۰۰ كیلومتری مسجد سلیمان واقع شده و حدود ۲۷۴۳ متر ارتفاع دارد .كوه نیمه جنگلی تاراز هرساله از آبان سفید پوش می‌شود و تا اواخر فروردین رخت سفید بر تن دارد.از فراز قلهٔ آن می‌توان مناظری از جمله قلهٔ كینو، دشت شمیبار، قلهٔ دلا، رودخانه بازُفت را دید.آب چلو از این كوهستان سرچشمه می‌گیرد كوه تاراز از شمال غربی به كوه للر و از جنوب به كوه تخت سرشط متصل است و دامنه‌های شرقی آن به آب بازفت منتهی می‌شود.

 

تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان-hpe56WmKW1
این كوه یكی از جلوه‌های طبیعیِ خوزستان است. در فصل بارندگی، آبشاری از این كوه جاری می‌شود. پرسیاوش معروفترین گیاهِ منطقهٔ تاراز است.دمای هوای منطقه تاراز در فصل تابستان نیز حدود ۲۰ درجه خنك تر از مركز استان است.«تاراز قطب گردشگری زمستانه در خوزستان»
ارتفاع برف دراین منطقه در برخی مواقع به بیش از یك متر می رسد و حدود پنج ماه از سال كوه تاراز سفید پوش است.اواخر هفته تاراز گردشگرانی از جای جای خوزستان برای دیدن جلوه‌های زمستانه اش به خود می بیند.

تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان-Sg3gNU7xYE

هم چنین در مسیر سفر به این منطقه گردشگری دیدنی ، گردشگران می توانند از چشم اندازهای طبیعی منطقه گردشگری شیمبار نیز لذت ببرند.به راحتی میتوان گفت در سفر به این منطقه؛ سه فصل پاییز ، بهار و زمستان را از نزدیك می توان لمس كرد چرا كه در مسیر مسجدسلیمان طبیعت سرسبز و بهاری، شیمبار جلوه‌های پاییزی و در تاراز چشم اندازهای زمستانه قابل مشاهده است.بنابراین پیشنهاد ما به شما این است كه اگر قصد سفر به خوزستان را دارید منطقه جذاب تاراز را از یاد نبرید ، حتما از آن دیدن كنید و لذت ببرید.

 

تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان-deDscMicQg

تاراز؛ بهشت پنهان و برفی خوزستان-hltw8Txfu4