ریپورتاژ آگهی
آبشارآینه ورزان

آبشارآینه ورزان

آبشار آینه ورزان در موقعیت جغرافیایی N354125 E521159 در استان تهران واقع است.
  • 1400/11/10
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : هفتاد كیلومتری تهران در جاده فیروزكوه بعد از گیلاوند ، روبروی روستای آبسرد
تلفن : 66059000-021

آبشار آینه ورزان در موقعیت جغرافیایی N354125 E521159 در استان تهران واقع است. آبشار آیینه ورزان یكی از آبشار های زیبا در استان تهران در مكانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه كوه قرار دارد ر برای رسیدن به این آبشار زیبا كافی است كه خود را به رودهن رسانده پس از شهرستان آبسرد به روستای عین ورزان یا آینه ورزان بروید و پس از حدود دو ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آیینه ورزان برسید. آیینه ورزان روستایی است درهفتاد كیلومتری تهران در جاده فیروزكوه بعد از گیلاوند ، روبروی روستای آبسرد . در این روستای سرسبز و آباد باغات فراوان درختانی همچون گیلاس ، زردآلو ، سیب ، گردو ، آلبالو و… وجود دارد.

برای گشت و گذار در روستای آیینه ورزان باید به هفتاد كیلومتری تهران سفر كنید و این روستا را در جاده فیروزكوه، بعد از گیلاوند، روبروی روستای آبسرد ببینید. آیینه ورزان كه به دو بخش بالا ده و پایین ده تقسیم می شود، دو فضای كاملا متفاوت را برای گردش و تفریح به شما پیشنهاد می كند. دشتی در پایین دست با درختان پربار میوه و كوه هایی در بالا دست كه آبشار و تنگه آیینه ورزان زیبایی آن را چند برابر كرده اند. این روستا یكی از مسیرهایی است كه كوهنوردان برای صعود به قله زرینه كوه از آن عبور می كنند.

بعد از گشت و گذار در دشت آیینه ورزان پایین، اگر تصمیم به كوهپیمایی در ارتفاعات بخش شمالی روستا گرفتید می توانید نهر پر آب روستا را به سمت شمال دنبال كنید تا بعد از عبور از خانه های مسكونی و شیب ۴۵درجه ای این كوهپایه، به جاده ای خاكی در سمت چپتان برسید كه حدود ۳كیلومتر طول دارد. این به معنی نیم ساعت كوهپیمایی بی وقفه و با سرعت متوسط است. بعد از عبور از این جاده ۳كیلومتری، بازهم در مسیر رودخانه قرار خواهید گرفت و این بار هم یك صعود نیم ساعته لازم است تا به آبشار ۲۰متری این روستا برسید. اما سفر شما به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید بعد از استراحت در كنار این آبشار، مسیر را از سمت شمال ادامه دهید و در كمتر از ۱۰دقیقه به یك تنگه باریك ۲متری برسید. تنگه ای كه ممكن است تنگه واشی را در ذهنتان تداعی كند.

اگر باز هم تمایل به ادامه مسیر دارد، باید از میان آب مسیرتان را دنبال كنید تا بعد از عبور از ارتفاعات، به آبشار دوم برسید. آبشاری كه در عین كوتاه تر بودن، زیباتر از آبشار اول به نظر می رسد. تنها یادتان باشد اگر در كوهنوردی چندان حرفه ای نیستید، به آبشار دوم فكر نكنید چون مسیر رسیدن به این آبشار قدری خطرناك است و عبور از آن ممكن است به قیمت جانتان تمام شود. در بالای كوه بلندی كه بر روستای آینه ورزان مشرف است قلعه ای وجود دارد كه این روزها چیز زیادی از آن باقی نمانده است اما بومیان منطقه آن را قلعه نوذر شاه می نامند. این قلعه در گذر زمان به دست غارتگرانی كه در آن دنبال گنج می گشتند، تخریب شده است.

 

 

آبشارآینه ورزان-5jedkLf2FF

آبشارآینه ورزان-wczF9mFkLo

آبشارآینه ورزان-qR73vAmeKe

آبشارآینه ورزان-GQhM2yq4s4

آبشارآینه ورزان-3eeR3Kdbao

آبشارآینه ورزان-5ZkHesF87p