ریپورتاژ آگهی
موزه مردم شناسی بندر كنگ

موزه مردم شناسی بندر كنگ

موزه مردم شناسی بندر كنگ از موزه های مهم تاریخی و مردم شناسی در جنوب ایران است. موزه مردم شناسی و دریانوردی بندركنگ كه توسط افراد خیّر، ناخداها و جاشوهای این بندر تاسیس شده است
  • 1401/01/08
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر كنگ
  • دسته : موزه های ایران
آدرس : در نزدیكی دریا و لنج بوم مسی
تلفن : 66059000-021

موزه مردم شناسی بندر كنگ از موزه های مهم تاریخی و مردم شناسی در جنوب ایران است. موزه مردم شناسی و دریانوردی بندركنگ كه توسط افراد خیّر، ناخداها و جاشوهای این بندر تاسیس شده است كه در این موزه وسایل و نقشه هایی كه ناخداها و جاشوها در زمان دریانوردی از آنها استفاده می كردند به معرض نمایش در آمده است. این موزه در حال حاضر به یك جاذبه گردشگری در شهر كنگ تبدیل شده است به طوری كه مسافران و مهمانان این بندر پس از اقامت و گردش در این شهر از این موزه بازدید می كنند و باعث شده است كه هر تازه واردی به بندركنگ پس از دیدار از این موزه زیبایی و جذابیت آن را در بیرون برای دیگران بازگو نماید

موزه مردم شناسی بندر كنگ-MzJm2QMmuF
قرارگیری این موزه در نزدیكی دریا و لنج بوم مسی، زیبایی آنرا دو چندان كرده است. همچنین به همت شهرداری بندر كنگ، این مكان روز به روز مجهزتر و كامل تر می گردد و همین نكته مثبت و نقطه قوتی برای آن می باشد.

موزه مردم شناسی بندر كنگ-nRyi4gdA9Z
این موزه كه در طول سال پذیرای گردشگران زیادی می باشد، شامل آثار قدیمی دریانوردی شامل فرمان لنج، سكستان، رادیوهای قدیم، قطب نما، تصاویری از انواع ماهی، لنگر كشتی، ماكت كشتی های كوچك و بزرگ، بركه، چاه، سبك معماری و خانه های محلی قدیمی، صنایع دستی ساخته شده از محصولات دریایی و درخت نخل نظیر؛ حصیر، سپ، بند لنگر كشتی، غذاهای محلی قدیم بندركنگ كه هنوز هم پخته می شود، بادگیرهای كوچك، استفاده از چندل در سقف و حجله بندر كنگ می باشد كه توسط افراد متخصص كه از افراد محلی بندركنگ هستند، برای گردشگران توضیح داده می شود.

موزه مردم شناسی بندر كنگ-DrSRRrXzRa
شهرداری بندركنگ نیز با علم به این مهم تلاش وافری دارد تا این موزه را سال به سال تجهیز بیشتری نموده و غذاهای سنتی بندركنگ نیز در بخشی از موزه طبخ شده و به گردشگران فروخته شود. این اقدام شهرداری بندركنگ مورد استقبال دیگر شهرهای بندری نیز گردیده و آن را ترغیب به این امر نموده است. معماری قدیمی و مصالح معماری نیز در این موزه به منصه ظهور گذاشته شده است.

موزه مردم شناسی بندر كنگ-36YOThIfMc

موزه مردم شناسی بندر كنگ-llbMPG0tJb

موزه مردم شناسی بندر كنگ-lO8ZznpeWr

موزه مردم شناسی بندر كنگ-dSZpMmwhGY

موزه مردم شناسی بندر كنگ-1cGYuJMIgx

موزه مردم شناسی بندر كنگ-sCRfXRvV5P

موزه مردم شناسی بندر كنگ-hHFdcC6jK9

موزه مردم شناسی بندر كنگ-ShMC48vOqg

موزه مردم شناسی بندر كنگ-mAbCHurxjO