ریپورتاژ آگهی
بهترین پیست های اسكی ایران

بهترین پیست های اسكی ایران

ایران كشور چهار فصل سرزمینی كه هر فصلش زیبایی های خاص خودش را دارد . در زمستان كه اكثر مردم از سرما به خانه های گرم خود می روند عده ای هم هستند
  • 1401/01/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : بهترین پیست های اسكی ایران
تلفن : 66059000-021

ایران كشور چهار فصل سرزمینی كه هر فصلش زیبایی های خاص خودش را دارد . در زمستان كه اكثر مردم از سرما به خانه های گرم خود می روند عده ای هم هستند كه از سرما لذت برده و به تفریح می پردازند . بعضی افراد تصور می كنند كه نمی توانند از پیست های اسكی استفاده كنند و آن را فقط مخصوص افراد ثروتمند می دانند. ولی این امر كاملا اشتباه است، زیرا ایران دارای پیست های اسكی فراوانی می باشد كه همه افراد می توانند از آنها استفاده كنند و فقط مخصوص ناحیه و یا منطقه خاصی نمی باشد. در ایران پیست های اسكی بین المللی نیز وجود دارد كه دیدن آن خالی از لطف نیست.
در فصل زمستان ها زیباترین پیست های اسكی ایران، بسیار شلوغ و دیدنی است. این امر نشان دهنده جذابیت پیست های اسكی در میان مردم است. تمام پیست های اسكی موجود در ایران دارای امكانات ورزشی و رفاهی می باشند. با گذر زمان مسئولان این پیست ها تلاش كرده اند كه مكانی را برای استراحت گردشگران فراهم كنند تا دیگر نیاز به زدن چادر نباشد. رستوران ها و هتل های موجود در این پیست ها به اندازه ی كافی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد.

پیست اسكی دیزین

پیست اسكی دیزین در۷۵كیلومتری كرج و ۶كیلومتری روستای ولایت روددر جاده كرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسكی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، كوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.پیست اسكی دیزین در سال ۱۳۴۸ تأسیس شده است و در شمار پیست های معروف جهان قرار دارد . پیست اسكی دیزین اولین پیست اسكی درایران است كه از طرف فدراسیون جهانی اسكی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته،عنوان بین المللی یافته است.

بهترین پیست های اسكی ایران-U81zt7NI6F

پیست اسكی خوشاكو

پیست اسكی خوشاكو نه تنها در فصل زمستان برای مردم امكان اسكی را فراهم می كند بلكه در فصل تابستان نیز این امكان را فراهم كرده است. اسكی بر روی چمن نیز طرفداران مخصوص خود را دارد. این پیست اسكی دارای ۵۰ هزار كیلومتر مكعب مساحت می باشد. اگر می خواهید اسكی بر روی چمن را امتحان كنید حتما به این پیست اسكی بروید.

بهترین پیست های اسكی ایران-2gRdAyOjN3

پیست اسكی نسار بیجار

پیست اسكی بیجار در استان كردستان واقع است. این پیست در جنوب غربی شهرستان بیجار، بر دامنه كوه نسار و در جوار شهر قرار گرفته است و یكی از پنج تفرجگاه مهم این استان به شمار می رود. این پیست دارای وسعتی در حدود ۱۱۲ هكتار است و امكانات آن می توان به پیست كوب، تله سیژ، پیست چمن، پاركینگ، هتل، رستوران و مدرسه اسكی با ۲۰ مربی خانم و آقا اشاره كرد

بهترین پیست های اسكی ایران-Xgy5FxbwBl

پیست اسكی چلگرد

این پیست یكی از شناخته شده ترین پیست های اسكی واقع در زاگرس است كه در شهر چلگرد در مجاورت تونل اول كوهرنگ در قسمت شرقی كوه كاركنان قرار گرفته است. طول پیست حدود ۸۰۰ متر با شیب ۲۰% می باشد، و دارای سه محوطه ی تفكیك شده جهت خانواده، آقایان و خانمها بوده و به دلیل طولانی بودن فصل سرما و آرامش اكثر روز ها در تمام فصل زمستان قابل استفاده است.

بهترین پیست های اسكی ایران-FTjYCUL79f

پیست اسكی سهند

پیست اسكی سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد به عبارتی از پلیس راه تبریز – تهران حدودا” ۲۷ كیلومتر فاصله دارد و حدود ۴۰ دقیقه از شهر تبریز فاصله دارد. این منطقه در زمستان علاقه مندان به ورزش مفرح اسكی را بخود جذب می كند كسانی هم كه اسكی را آموزش ندیده اند با تیوب های بزرگ برای خودشان شادی می آفرینند.

بهترین پیست های اسكی ایران-VXWvHjUJvN

پیست اسكی شمشك

پیست اسكی شمشك در ۵۷ كیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشك واقع میباشد. پیست اسكی شمشك برای اولین بار در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و شامل ۲ تله سیژ ، ۳ تله اسكی بشقابی و ۲ تله اسكی چكشی می‌باشد.پیست اسكی شمشك بعد از پیست اسكی دیزین در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب ، مسیر پیست و تایی آن از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت.

بهترین پیست های اسكی ایران-Kpkcp3G2fM

پیست اسكی كاكان

پیست اسكی كاكان در استان كهگیلویه و بویراحمد واقع است. این پیست در دامنه‌های رشته كوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری در ۱۸ كیلومتری شهر یاسوج نزدیك به دهستان كاكان واقع شده است. دهستان كاكان داری چندین روستا می باشد. مركز دهستان كاكان روستای منصورخانی است. طول مفید پیست كاكان ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. دستگاه بالابر پیست از نوع ۳ تله اسكی بشقابی و دارای رستوران و استراحتگاه است.

بهترین پیست های اسكی ایران-winfpifs7s

پیست اسكی پولادكف

پیست اسكی بین الملی پولادكف در ۸۸ كیلومتری شمال شیراز و كیلومتر ۱۵ جاده سپیدان به آبشار مارگون قراردارد. پیست پولادكف دارای هتل چهار ستاره، ۴ واحد غذاخوری، تله كابین به طول ۲ كیلومتر، ۲ دستگاه تلی اسكی ویژه اسكی بازان به طول ۱۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است. در نزدیكی پیست اسكی پولادكف، پیست اسكی كوچك تری وجود دارد كه به پیست اسكی سپیدان شناخته می شود.

 

بهترین پیست های اسكی ایران-GtlN9NGeSd

پیست اسكی پاپایی زنجان

پیست اسكی پاپایی در ۴۵ كیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای كوهستانی و در ۳ كیلومتری مركز شهرستان ایجرود واقع است. وسعت این پیست حدود ۸۰ هكتار می باشد و می تواند ۵ هزار گردشگر را در خود جای دهد. از امكانات این پیست اسكی می توان به تله اسكی، برف كوب، رستوران و… اشاره كرد. مدرسه ای برای آموزش اسكی شامل ۲۰ مربی، در این مكان وجود دارد. شیب این پیست تند نبوده و افراد مبتدی می توانند در این پیست آموزش ببینند.

بهترین پیست های اسكی ایران-0fCyVm96nS
پیست اسكی توچال
نزدیك ترین و شلوغ ترین پیست اسكی تهران، توچال است كه در سه كیلومتری تجریش و در منطقه شمیرانات قرار دارد. همچنین این پیست مرتفع ترین پیست كشور نیز به شمار می آید كه مجهز به ۳ خط تله كابین، ۳ خط تله سیژ، یك خط تله اسكی با مجموع ۷۵۰۰ متر است كه با طولانی ترین تله كابین های سایر نقاط جهان رقابت می كند. این مجموعه سه پیست مجزا داراد كه اولی در قله، دومی در دامنه غربی و سومی در ایستگاه ۷ به ۵ آن قرار دارد. این پیست مجهز به باشگاه تنیس، باشگاه تیر و كمان، باشگاه بانجی جامپینگ، اسكیت، پینت بال است و نیز امكاناتی چون كوهنوردی و پیاده روی نیز در آن وجود دارد.

بهترین پیست های اسكی ایران-Qd0iU2aEr7
پیست اسكی فریدون شهر
پیست اسكی فریدون شهر، واقع در ۱۸۰ كیلومتری غرب استان اصفهان و ۳ كیلومتری مركز شهرستان فریدون شهر، مرتفع ترین پیست اسكی فلات ایران به شمار می آید كه شیب تند حدود ۳۵ درجه آن، این پیست را در جزو ۲۲ پیست ممتاز كشور قرار داده است. در حدود ۲۲ گردشگر، در روزهای عادی و حدود ۳ هزار نفر، در روزهای زمستانی از این مكان دیدن می كنند.  

بهترین پیست های اسكی ایران-MTvZpxaqJd