ریپورتاژ آگهی
خورش كدو بادمجان با مرغ

خورش كدو بادمجان با مرغ

بادمجان ها را پوست بكنید و هر بادمجان را به ۴ قسمت طولی برش بزنید. روی بادمجان ها نمك بپاشید و ۱۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید؛ سپس آبكشی كنید.
  • 1401/01/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

یكی از خورشهای لذیذ ایرانی كه بسیار طرفدار دارد خورش كدو بادمجان با مرغ است كه خوش خوراك و برای مجالس هم مناسب می باشد .

مواد لازم برای خورش كدو و بادمجان با مرغ

مرغ ۶ تكه
پیاز ۱ عدد
كدو سبز ۲ عدد
بادمجان ۲ عدد
گوجه فرنگی ریز ۸ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم كرده ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پودر زیره سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
نمك و فلفل به مقدار لازم

خورش كدو بادمجان با مرغ-F4QcI2Qslo

طرز تهیه خورش كدو بادمجان با مرغ

بادمجان ها را پوست بكنید و هر بادمجان را به ۴ قسمت طولی برش بزنید. روی بادمجان ها نمك بپاشید و ۱۵ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید؛ سپس آبكشی كنید.بعد بادمجان ها را در روغن سرخ كنید و كنار بگذارید.پیاز را خرد كنید و با مقداری روغن ، زردچوبه ، نمك و فلفل تفت دهید تا سرخ شود. سپس كدوهای سبز خرد شده را اضافه كنید ، چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت بردارید.تكه های مرغ را با مقداری روغن ، سیر خرد شده ، پودر زیره سیاه ، نمك و فلفل ۵ دقیقه تفت دهید. سپس ۴ لیوان آب اضافه كنید و بگذارید مرغ با حرارت ملایم بپزد. پس از اینكه آب مرغ نصف شد رب گوجه فرنگی ، زعفران دم كرده ، مخلوط پیاز و كدوی تفت خورده را اضافه كنید.

در اواخر پخت بادمجان های سرخ شده و گوجه فرنگی ها را روی خورش بریزید ( مخلوط نكنید ) و پس از ۲۰ – ۳۰ دقیقه كه خورش جا افتاد همراه با برنج سرو كنید ( میتوانید بادمجان و گوجه را سرخ كنید و در زمان سرو روی خورش بریزید ).