ریپورتاژ آگهی
محله رنگی نواب قزوین

محله رنگی نواب قزوین

طبق تحقیقات در شهرهایی كه مردم آن از رنگهای شاد مختلف استفاده می كنند مردمانی شادتر هستند.محله نواب ازجمله محلاتی است كه آبادانی و ساخت‌وساز در آن از سال ۱۳۳۵ آغاز شد.
  • 1401/01/08
  • استان : قزوين
  • شهر : قزوين
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خیابان سفیر امید، معروف به رودخانه‌ی بازار
تلفن : 66059000-021

طبق تحقیقات در شهرهایی كه مردم آن از رنگهای شاد مختلف استفاده می كنند مردمانی شادتر هستند.محله نواب ازجمله محلاتی است كه آبادانی و ساخت‌وساز در آن از سال ۱۳۳۵ آغاز شد. املاك این محله از موقوفات مولاوردیخانی محسوب می‌شود كه كاربری كشاورزی داشت. محله نواب از دیگر باغاتی است كه امروزه تبدیل به محله مسكونی شده‌اند. هسته اصلی محله را اطراف مسجد محمدخان بیك می‌دانند كه محدوده‌ای از منتهی‌الیه غرب شهر قزوین در دوره‌ پهلوی اول بود.محله به باغ‌ها و قبرستانی كه روبروی مسجد قرار داشت، ختم می‌شد. خیابانی كه امروزه از چهارراه راهنمایی به نظام ‌وفا می‌رسد، كوچه باریكه‌ای بیش نبود؛ اما با تخریب منازل در دوره‌ای كه برادر داودخان گیلانی قبل از انقلاب شهردار بود، عریض شد. افراد سودجو با تفكیك باغ‌ها و ساخت‌وساز در آن به گسترش محله از چهارراه راهنمایی پرداختند.

محله رنگی نواب قزوین-BrAqrECMa5

اینجا خیابان سفیر امید معروف به رودخانه بازار ابتدای خیابان نواب صفوی جنوبی قزوین است. خانه‌هایی كه در بافت فرسوده شهر بنا شده‌اند و‌‌ عمده مصالح به‌كار رفته در آن‌ها سنگ، چوب و خاك هستند. این خانه‌ها كه با رنگ‌های‌ شاد نمایان می‌شوند، باعث روحیه‌دهی به همه مردم و ساكنیان شده‌اند.قدم زدن در خیابان‌هایی با ساختمان‌های به رنگ رنگین‌كمان جذابیت بیشتری دارد. شهرهای رنگارنگ زیادی در دنیا هستند كه ساكنان آن‌ها می‌دانند چطور یك شهر خسته‌كننده و سیاه‌و‌سفید را با اضافه‌ كردن رنگ‌های زیبا به شهری پرجنب‌وجوش و جذاب تبدیل كنند.

 

محله رنگی نواب قزوین-P75PRugTvo
حتما قبل از رفتن به این محله با خودتان لباس‌های رنگی ببرید؛ زیرا با مشاهده خانه های رنگی به‌قدری سرذوق می‌آیید كه دوست دارید عكاسی كنید. بنابراین دوربین عكاسی فراموش نشود.اگر از طرف‌داران رنگ و هنر هستید، تماشای خانه های رنگی نواب را ازدست ندهید.

محله رنگی نواب قزوین-3Sch8dQ7bV

محله رنگی نواب قزوین-dt5LTs5ucc

محله رنگی نواب قزوین-Jxb5Jh1Al9

محله رنگی نواب قزوین-ILupH9yXWP

محله رنگی نواب قزوین-cSqx2oox5Q