ریپورتاژ آگهی
تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی یكی از موارد مهم قبل و بعد از كوهنوردی می باشد چرا كه اگر برای كوهپیمایی و یا كوهنوردی ازقمقمه آب كمل بك استفاده می‌كنید،
  • 1401/01/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی یكی از موارد مهم قبل و بعد از كوهنوردی می باشد چرا كه اگر برای كوهپیمایی و یا كوهنوردی ازقمقمه آب كمل بك استفاده می‌كنید، پس از هر بار استفاده باید آن را به خوبی تمیز كنید. این موضوع زمانی كه از ماده دیگری به جز آب درون آن استفاده ‌كنید، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.اولین نكته ای كه باید گفته شود این است كه سعی‌كنید درون قمقمه خود فقط آب بریزید، زیرا اگر از نوشیدنی دیگر، پروتئین و یا مكمل‌ها استفاده ‌كنید ممكن است به انتهای قمقمه بچسبد و درنهایت قمقمه شما كامل خالی ‌نشود.دومین نكته ای كه باید توجه شود اینكه پس از هر بار استفاده، قمقمه خود را تمیز كنید، آن را با آب بشویید و سپس كاملا خشك‌ كنید، كمل بك‌های جدید دارای بازوهای خشك‌كننده مخصوصی هستند كه با آویزان‌كردن آنها به جریان یافتن هوا و سپس خشك‌شدن قمقمه كمك می‌كند.

اما اگر می‌خواهید كه كمل بك شما به خوبی تمیز شود باید یك كیت كمل‌ بك مخصوص را خریداری ‌كنید. این پك شامل یك برس قمقمه می‌شود كه به شما كمك می‌كند تا محفظه قمقمه به خوبی تمیز شود، یك تیوب برس دارد كه به شما اجازه می‌دهد تا نقاط دور از دسترس را هم به خوبی تمیز كنید و همچنین دارای یك ابزار آویزان‌كننده مخصوص است كه امكان آویزان‌كردن قمقمه برای جریان یافتن هوا درون آن را می‌دهد. همچنین در این محصول از دو خشك‌ كن اضافی و دو قرص تمیزكننده نیز استفاده می‌شود.

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-3ayim9rQR8

برای این كه بتوانید كیت كمل‌ بك خود را به خوبی تمیز كنید، می‌توانید از جوش شیرین یا یك سفیدكننده شیمیایی با دستورالعمل زیر استفاده ‌كنید:

از آب داغ به همراه دو قاشق غذاخوری جوش شیرین پخته‌شده یا سفیدكننده شیمیایی استفاده ‌كنید. این محلول را مخلوط كنید و سپس آن را درون قمقمه بریزید و آن را بالا بگیرید، سپس شیر مربوطه را فشار دهید تا این مخلوط در مسیر تیوب جریان یابد. همچنین می‌توانید از قرص‌های تمیزكننده نیز استفاده‌ كنید.اجازه دهید تا این مخلوط تمیزكننده به مدت ۳۰ دقیقه درون قمقمه باشد.

سپس قمقمه را با آب داغ و صابون بشویید. قبل از استفاده مجدد مطمئن‌شوید كه تمام مخلوط تمیزكننده برطرف شده‌ باشد. همچنین می‌توانید از برس‌های مخصوص كیت كمل بك برای تمیزكردن تیوب و قمقمه استفاده ‌كنید. با استفاده از برس‌ها می‌توانید مطمئن ‌شوید كه تمام نقاط قمقمه به خوبی تمیز شده ‌است.

پس از تمیزكردن قمقمه، باید از خشك‌شدن آن مطمئن‌ شوید زیرا وجود رطوبت می‌تواند منجر به رشد قارچ درون قمقمه بشود.

با این قدم‌ها می‌توانید با خیال راحت از قمقمه خود استفاده‌ كنید. اگر بخاطر وجود قارچ و باكتری روی قمقمه جای لكه باقی بماند، این لكه دائمی خواهد بود، اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا پس از برطرف‌كردن این قارچ با خیال راحت می‌توانید از قمقمه خود استفاده‌ كنید.

ویژگی‌های یك كیسه آب خوب

۱. كیسه آب مناسب در برابر پارگی، نشت آب و فشار مقاوم است

كیسه آب‌های با كیفیت و اصولی در بازار در برابر فشار مقاوم بوده و در اثر ضربه، خراش و یا برخورد جسم خارجی به راحتی دچار آسیب نمی‌شوند. كیسه آب باید از این نظر قابل اطمینان باشد، چون در داخل كوله یك كوهنورد وسایل و ابزارهایی مانند كاپشن، كیسه خواب و حتی وسایل الكترونیكی وجود دارد كه نباید مرطوب یا حتی به صورت كامل خیس شوند. همچنین كیسه آب خوب در نقاط اتصال شلنگ و درب دچار نشتی نخواهند شد.

 

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-wN5lFfo9IT

۲. یك كیسه آب با كیفیت، بمرور زمان بود نمی‌گیرد

یكی از مشكلاتی كه پلاستیك و همه فراورده‌های نفتی كه برای حمل آب ساخته شده‌اند با آن روبرو هستند، بو گرفتن بمرور زمان است. نگهداری آب در داخل فراورده‌های نفتی موجب بو گرفتن، و طعم گرفتن آب خواهد شد. كیسه‌های آب خوب دارای غشای داخلی ضد باكتری بوده و با تكنولوژی نانو ساخته شده‌اند تا كمترین تداخل میان فراورده نفتی و آب صورت پذیرد. بعضی از انواع كیسه خواب‌ها با غشای فلزی نانومتری، مانند غشای آلومینیومی پوشیده شده اند تا تضمین كننده كامل سلامت آب شما باشند.

۳. طراحی مناسب برای شست‌و‌شوی كامل

كمل بك‌ها یا كیسه آب‌های امروزی با درب بزرگ عرضه شده اند تا شستشوی آنها به راحتی ممكن باشد، این مورد موجب می‌شود تا سلامت كوهنورد در برنامه‌ها حفظ شود و همچنین طول عمر كیسه آب شما به علت امكان شست‌و‌شوی كامل و خشك شدن افزایش محسوسی داشته باشد.

بهترین كیسه آب‌های بازار به ترتیب كیفیت:

كمل بك لیكن مدل RIDER حجم ۱٫۵ لیتر

لیكن یكی از تولید كنندگان اروپایی لوازم كوهنوردی است، كمل بك رایدر از برند لیكن، محصول كشور اسپانیا بوده و از طراحی زیبایی برخوردار است. یكی از ویژگی‌های اصلی این محصول امكان دسترسی به آب و پر یا خالی كردن آن از دو طریق درب پیچی و درب كشویی است. لیكن برای راحتی شست‌و‌شوی كمل بك خود، یك درب كشویی سرتاسری روی این محصول تعبیه كرده تا كاربر براحتی بتواند آن را شست‌و‌شو دهد. همچنین این درب به شما كمك میكند در زمان‌هایی كه نیاز به پر كردن آب در چشمه و مناطق مشابه دارید، براحتی و بدون نیاز به وسیله جانبی كیسه آب خود را پر كنید.لیكن با استافده از متریال سیلیكونی، و غشای داخلی آنتی باكتریال عدم ایجاد بو و طعم در آب را تضمین كرده است. همچنین محل اتصال شلنگ این كمل بك، یك طرفه بوده و در صورت جدا شد شلنگ به هر دلیلی از نشتی آب جلوگیری می‌كند.یكی از حرفه ای ترین كمل بك‌های موجود در بازار، این مد از برند لیكن است، كه شما می‌توانید آنرا در حجم‌های ۲ و ۳ لیتر نیز تهیه كنید.

 

 

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-2b3RQVAka6

كیسه آب راك پرو مدل WB2500 گنجایش ۲٫۵ لیتر

اگر به دنبال یك كمل بك اقتصادی با كیفیت ساخت بالا هستید، پیشنهاد ما به شما این مدل از برن راك پرو خواهد بود. راك پرو همانند لیكن در این كمل بك دو محفظه جداگانه برای پر كردن كیسه آب تعبیه كرده، همچنین درب بالایی كشویی به شما امكان شست‌وشوی راحت محصول را خواهد داد.نقطه اتصال شلنگ به محصول به صورت یك طرفه بوده و می‌تواند كمل بك را در صورت جدا شدن شلنگ به صورت كامل آب بندی كند تا لوازم داخل كوله شما دچار آسیب نشوند.بدنه این محصول از پلاستیك مناسب برای مایعات ساخته شده و توسط یك لایه داخلی آنتی باكتریال محافظت می‌شود. این لایه موجب كاهش اثرات پلاستیك بر مزه آب شده و از بو گرفتن كمل بك جلوگیری می‌كند.

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-zyDAbMJHur

كمل بك كچوا كد TRK500 گنجایش ۲ لیتر

كمل بك ساده، كاربردی و با كیفیت كچوا دیگر گزینه خرید برای كیسه آب كوهنوردی خواهد بود. این كمل بك با طراحی ساده خود، در نگاه اول شاید مورد انتقاد مصرف كننده قرار بگیرد، ولی استفاده از متریال سیلیكون در بدنه به همراه غشای آنتی باكتریال ویژگی‌هایی نیست كه براحتی در انواع كمل بك‌های دیگر دیده شود.درب این كیسه آب از بالا باز شده و به شما امكان شست‌و‌شوی راحت محصول را خواهد داد. با توجه به قیمت بالا، عدم وجود شیر یك طرفه، عدم امكان پر كردن از طریق درب پیچی و طراحی ساده از مواردی خواهد بود كه شاید مصرف كننده را در خرید آن دچار تردید كند.

 

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-bLqpURshwy

كمل بك اسنو‌هاوك كد TB f گنجایش ۲ لیتر

اسنوهاك یكی از تولید كنندگان چینی محصولات كوهنوردی است، كمل بك فوق تولید این شركت، یكی از با كیفیت ترین كمل بك‌ها در این بازه قیمتی برای خرید خواهد بود. وجود شیر یك طرفه، شلنگ با كیفیت و ضد باكتری، درب كشویی سرتاسری همگی از مواردی هستند كه خرید این كمل بك را منطقی و بصرفه می‌كنند.برای نگهداری این كمل بك، در زمان عدم استفاده باید نكاتی مانند نگهداری در یخچال، شست‌وشوی كامل و عدم مجاورت در برابر نور آفتاب را رعایت كرد. به دلیل پلاستیكی بودن غشای این كیسه آب و عدم وجود لایه محافظ آنتی باكتریال در مخزن، این كمل بك ممكن است به مرور زمان دچار قارچ‌های میكرونی شده و به آب بو و طمع ناخوشایندی بدهد.

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-1UZmy2wizQ

كمل بك كمپسور كد ۳۱۲ گنجایش ۳ لیتر

ساده ترین كمل بك موجود در بازار كه می‌توانید تهیه كنید این مدل از برند كمپسور است. از معایب آن می‌توان به عدم وجود درب سرتاسری و عدم امكان شست‌وشوی راحت اشاره كرد. این موضوع در كنار غشای پلاستیكی محافظت نشده از جهت طعم دهی و بو گرفتن نگران كننده خواهد بود. اما قیمت مناسب و كیفیت خوب متریال به كار رفته در این وسیله كوهنوردی، آن را گزینه ای برای خرید در بازه قیمتی خود خواهد كرد.

 

تمیزكردن كمل‌ بك در كوهنوردی-vqxAG7eXUe