ریپورتاژ آگهی
غذاهای مخصوص طبیعت گردی

غذاهای مخصوص طبیعت گردی

غذاهای مخصوص طبیعت گردی غذاهایی هستند كه علاوه بر كم وزن بودن باید خوشمزه و پرخاصیت باشند تا نیروی كافی را برای ادامه طبیعت گردی به ما بدهند
  • 1401/01/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

غذاهای مخصوص طبیعت گردی غذاهایی هستند كه علاوه بر كم وزن بودن باید خوشمزه و پرخاصیت باشند تا نیروی كافی را برای ادامه طبیعت گردی به ما بدهند . در سفرهای طبیعت‌گردی و كوه‌نوردی‌های سبك كه نیاز به پیاده روی دارد خوردن غذاهای مناسب در حفظ انرژی شما نقش مهمی دارد.

پنكیك برای صبحانه

البته می توانید كمی بیشتر خلاقیت به خرج دهید و جهت تهیه صبحانه و غذا در مسافرت، پنكیك درست كنید. یكی از آسان ترین صبحانه ها در طبیعت، تهیه پنكیك است. البته به شرطی كه مواد مورد نیاز پنكیك را از قبل آماده كرده باشید و همراه خود داشته باشید.ممكن است الان به فكر بسته ای برای نگهداری مواد پنكیك باشید. مایع تهیه پنكیك را در یك فلاسك یا بطری نگه دارید و هنگام گرم شدن ماهیتابه پنكیك آن را به راحتی درون ماهیتابه بریزید. همچنین استفاده از انواع سبزیجات و ژامبون ها در كنار پنكیك توصیه می شود.

 

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-B4bhf28vFH

غلات های صبحانه

غلات ها و سریال های صبحانه جز مقوی ترین صبحانه ها هستند كه می توان از آن ها به عنوان غذا در مسافرت و طبیعت استفاده كرد.

انواع كنسروها مانند كنسرو لوبیا و قارچ یا كنسرو خاویار بادمجان

كنسرو ها جز ساده ترین و راحت ترین غذا ها برای طبیعت گردی و كمپینگ هستند. با توجه به سلیقه خود می توانید كنسرو های مختلفی را تهیه كنید. جهت تهیه كنسرو ها به تاریخ انقضای آن ها توجه ویژه ای داشته باشید و حتما تمامی كنسرو ها، حتی كنسرو های سبزیجات و لوبیا را نیز به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. البته جوشاندن كنسرو قبل از سفر چندان اهمیت ندارد و در صورت انجام این كار باید دوباره قبل از مصرف آن ها، مجددا كنسرو را بجوشانید.
بنابراین سعی كنید این كار ساده را هنگام سفر و قبل از مصرف انجام دهید. همچنین به خاطر داشته باشید كه در صورت باز كردن درب قوطی كنسرو باید تمام مواد غذایی آن را مصرف كنید. بنابراین در صورت باقی مانندن لوبیا و بادمجان، آن ها را به ظرف دیگری مانند فلاكس یا ظروف پلاستیكی دیگر منتقل كنید و نهایتا این مواد را در وعده غذایی بعدی استفاده كنید. البته هیچ گاه برای كنسرو تن ماهی این كار را انجام ندهید.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-gA5eLSAVCh

تن ماهی

معمولا كمتر اتفاق می افتد كه در بین این همه غذای سالم برای طبیعت گردی و مسافرت، به گردشگران تن ماهی را پیشنهاد دهیم. اگر به این غذا علاقه دارید و از تاریخ انقضا آن اطمینان دارید، می توانید برای یك وعده غذایی مانند ناهار از آن استفاده كنید. مجددا تاكید می كنیم كه تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه همراه با آب جوش ۱۰۰ درجه بجوشانید. همچنین اگر در ارتفاعات هستید، درون آب نمك بریزید تا به این دما برسد و دیرتر از حد معمول به جوش آید. نان، سبزیجاتی مانند زیتون، ترب و گوجه فرنگی در كنار تن ماهی وعده غذایی فوق العاده ای برای شما در مسافرت رقم خواهد زد.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-glCLPbcNpr

نودل ها و غذاهای آماده

نودل و دیگر غذا های آماده را نیز فراموش نكنید. این دو مورد نیز جز راحت ترین و سریع ترین غذا ها برای تهیه در دل طبیعت هستند. به اندازه مدت زمان سفر خود نودل تهیه كنید. هنگام تهیه غذا برای استفاده از آن ها كافیست به مدت ۳ دقیقه نودل ها را درون آب جوش بریزید تا وعده غذایی شما آماده شود.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-nWLQBfhw4u

انواع ساندویچ

انواع ساندویچ از خوراكی‌های محبوب در سفر هستند، به ویژه اگر سفر شما كوتاه باشد. می‌توانید با آماده كردن چند ساندویچ ساده، خود را از گرسنگی در راه و یا امتحان كردن غذاهای رستوران‌های بین راهی آسوده كنید.هر ساندویچی می‌تواند برای سفر شما مناسب باشد اما اگر سفر بیش از ۱۲ ساعت طول می‌كشد و یا فضای محیط شما در طول سفر گرم است، توصیه می‌كنیم كه از مواد گوشتی و سس‌ها در ساندویچ استفاده نكنید و ترجیحا از موادی مانند نان، پنیر، خیار یا گوجه‌فرنگی استفاده نمایید.اگر امكانش را دارید، مواد آبدار مانند گوجه یا خیارشور را نیز در ظرفی جداگانه همراه خود ببرید تا ساندوچ شما را خراب نكند و مزه آن را از بین نبرد.ساندویچ سالاد الویه یا كتلت برای افرادی كه مدت سفرشان كوتاه است و یا یخچال به همراه دارند گزینه مناسبی است.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-cAIi03ge4q

غذاهای حاضری در سفر

شاید شما جز آن دسته از افرادی باشید كه اهل غذاهای حاضری مانند پنیر، عسل، گردو، هندوانه، خربزه، طالبی، گوجه فرنگی، سبزی خوردن، آجیل و… نیستید و اصلا آن‌ها را غذا به حساب نمی‌آورید! اما فراموش نكنید كه این غذاها همه موادی مقوی و عالی برای سفرهای زمینی هستند و علاوه بر این‌كه شما را سیر می‌كنند، دیر هم فاسد می‌شوند.

غذاهای گوشتی

غذاهای فیبردار و پروتئین دار برای سفر مناسب هستند زیرا هم شما را سیر نگه می‌دارند و هم انرژی لازم را برای فعالیت‌هایی كه قرار است در سفر انجام بدهید، تامین می‌كنند. گوشت قرمز و تخم‌مرغ می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای سفر شما باشند اما این نكته بسیار مهم است كه باید در همان ساعات ابتدایی، غذاهای گوشتی خود را میل كنید تا دچار مسمومیت نشوید. البته تخم مرغ كمی دیرتر فاسد می‌شود و به همین خاطر می‌توانید چند تخم مرغ آب‌پز همراه داشته باشید.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-UkyZhSi2Yi

فلافل در سفر

اگر از طعم غذاهایی مثل كتلت لذت می‌برید اما از مسمومیت توسط این غذاها نگران هستید، فلافل جایگزین مناسبی است. این غذا را می‌توانید ساندویچ كرده و به راحتی با خود حمل كنید. فلافل به دلیل وجود نخود در آن، از انرژی زیادی برخوردار است. راستی ترجیحا در فلافل خود سیر نریزید تا سایر همسفران شما هم از سفر لذت ببرند! اگر اهل پخت و پز هستید و خودتان فلافل را آماده می‌كنید، بهتر است آن‌ها را گرد درست نكنید تا بتوانید در ساندویچ‌تان تعداد بیشتری فلافل جای بدهید

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-73Ipt3UetJ

كوكو در سفر

كوكوها انواع زیادی دارند و تمامی آن‌ها برای سفر مناسب هستند. از كوكو سبزی مشهور گرفته تا كوكو هویج و … . سعی كنید كوكوهایی را انتخاب كنید كه مواد مغزی آنها بیش‌تر است. حتی می‌توانید به كوكویتان گردوی خرد شده یا چرخ كرده اضافه كنید كه هم طعم آن بهتر شود و هم انرژی بیشتری داشته باشد. اگر در تهیه كوكو از تخم مرغ استفاده نكنید، امكان نگهداری آن‌ها به مدت زیاد وجود دارد.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-RbML4WABg4

نیمرو در سفر

نیمرو یكی از لذیذترین، ساده‌ترین و در عین حال پرانرژی ترین غذاهایی است كه می‌توانید در طول سفر میل كنید. اگر با اتومبیل شخصی خود به سفر می‌روید قطعا نیمرو یكی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود و مطمئن باشید كه اگر یك‌بار در دامان طبیعت نیمرو درست كرده و نوش جان نمایید، هرگز خاطره آن از ذهنتان پاك نخواهد شد!

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-JkpjhHT1zW

املت جنگلی

خب از هرچه بگذریم، محبوبیت تخم‌مرغم انكار نشدنی است. اگر موفق شوید آن‌ها را در پوشش یا ظرف مناسب تا مقصد حمل كنید، تنها با داشتن یك ماهیتابه و مقداری كره یا روغن، حداقل ده نوع غذا و خوراكی مختلف می‌توانید درست كنید. تهیه املت جنگلی، ۲۵ دقیقه زمان می‌برد و برای یك گروه ۵ نفره كافی است. برای درست كردن این املت، یك قاشق غذاخوری روغن داخل ماهیتابه بریزید و ماهیتابه را روی آتش زغال یا گاز پیكنیكی با حرارت متوسط قرار دهید. سپس سیب‌زمینی بزرگی را كه از قبل پوست گرفته و نگینی خرد كرده‌اید داخل ماهیتابه بریزید، دو عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده (سبز و قرمز) را با سه حبه سیر خرد شده و نصف قاشق چایخوری نمك به آن اضافه كنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مواد را هم‌ بزنید تا سیب‌زمینی و فلفل‌دلمه‌ای‌ها نرم ‌شوند. سپس مواد را در یك طرف ماهیتابه جمع كنید و در قسمت خالی، تخم مرغ‌ها را بشكنید. حالا دیگر با خودتان است كه تخم‌مرغ‌ها را بخواهید با مواد قاطی كنید یا بگذارید جداگانه سفت شوند. این غذا كاملا گرسنگی شما را رفع می‌كند.

سوسیس و تخم‌مرغ

سوسیس تخم‌مرغ از غذاهای ساده اما محبوبی است كه معمولا در خانه برای وعده صبحانه درست می‌شود. اما همین غذا را می‌توانید با چند وسیله مختصر برای ناهار یا صبحانه در طبیعت هم درست كنید. یك گاز پیكنیك كوچك، ماهیتابه، روغن، نیم كیلو سوسیس آلمانی و چند عدد تخم‌مرغ، تنها چیزی است كه برای درست كردن این غذای لذیذ لازم دارید. می‌توانید بعد از خرد كردن سوسیس‌ها و تفت دادن آن‌ها در ماهیتابه، تخم‌مرغ‌ها را در ظرف جداگانه بشكنید، با فلفل و نمك خوب هم بزنید و روی سوسیس‌ها بریزید.

سیب زمینی و ذرت

سیب زمینی و ذرت یكی دیگر از پیشنهادات ما برای غذاهای سالم در سفر، سیب زمینی پخته به همراه ذرت است، شما می‌توانید سیب زمینی درسته و یا پوره شده را به همراه خود برده و دیگر نگران غذای خود در سفر نباشید. ذرت را هم می‌توانید به صورت كنسرو با خود ببرید و یا این كه اگر امكان تهیه بلال كبابی دارید، بلال خریداری كرده و با خود همراه داشته باشید. سیب زمینی را می‌توانید با طعم دهنده‌های موردعلاقه خود نیز مزه‌دار كنید.

 

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-aBta4i4wIX

هالومی برگر گیاهی

تهیه این ساندویچ لذیذ و انرژی‌بخش بسیار سریع و ساده است. از كسی كه مسئول درست كردن زغال و آتش است، بخواهید بساط آتش را فراهم كند. برای درست كردن این برگرها، كافیست ۴ عدد نان همبرگری كوچك، ۲۵۰ گرم پنیر هالومی، مقدار كمی روغن كه بهتر است روغن زیتون باشد، یك عدد گوجه‌فرنگی خرد شده، ۴ برگ كاهو و اگر دلتان خواست مقداری سس كچاپ تند همراه داشته باشید. ۲۵۰ گرم پنیر هالومی را به ۸ تكه تقسیم كنید و آن‌ها را داخل ماهیتابه كوچكی كه با یك قاشق روغن زیتون، كف آن را چرب كرده‌اید به نوبت حرارت دهید و ۲ تا ۳ دقیقه هر طرف پنیر را بپزید تا رنگش برشته شود. ادامه كار، دلپذیر و آسان است. اگر دوست داشتید خمیر داخل نان همبرگر را كمی خارج كنید، كف قسمت داخلی را كمی سس كچاپ بریزید و پنیرهای هالومی برشته شده را همراه با كاهو و گوجه فرنگی داخل آن بگذارید.

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-A0IY7Pu2kD

هات‌داگ دودی

امكان ندارد ایرانی باشید و بین وسایل آشپزی كمپینگ، سیخ و توری فلزی مخصوص كباب كردن مواد گوشتی نداشته باشید. كبابی كردن هات‌داگ روی آتش بسیار سریع است و تمام مراحل درست كردن آن بیشتر از ۳۰ دقیقه زمان نمی‌برد. قبل از كباب كردن سوسیس‌ها باید سس آن را آماده كنید. برای این كار ۱۰۰ گرم سس كچاپ را با ۱۰۰ میلی‌گرم سركه، ۱۰۰ گرم شكر، یك حبه سیر له شده و دو قاشق كره داخل یك قابلمه كوچك هم بزنید و ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت هم بزنید تا شكر خوب داخل بقیه مواد حل شود. سس شما آماده است.
۶ عدد هات‌داگ را كنار هم و با كمی فاصله روی یك طرف توری كباب‌پزی بچینید و وقتی زغال آتش خوب گرفت، توری را روی آن قرار دهید و آتش را باد بزنید تا هات‌داگ‌ها خوب بپزند و رد توری فلزی روی آن‌ها بیفتد. وقتی هر دو طرف هات‌داگ‌ها قهوه‌ای شدند، آن‌ها را از روی زغال و حسابی به سس چسبناك و شیرینی كه درست كرده بودید آغشته كنید. این طعم و حال‌وهوا را هرگز فراموش نخواهید كرد.

میان وعده

در سفرهای زمینی و طبیعت‌گردی میان وعده نقش مهمی دارد. پس برای خورد و خوراك‌تان برنامه‌ریزی كنید و میان وعده همراه ببرید. خوراكی‌هایی همچون حمص (یك غذای عربی) و یا ماست یونانی و میوه می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای شما به شمار بیایند. نكته مثبت این خوراكی‌ها سادگی تهیه آنهاست زیرا از هر سوپرماركتی قابل خرید هستند. به طور كلی حجم زیاد میوه و سبزیجات بدون سس و افزودنی را توصیه می‌كنیم.

خرما و حلوا

داشتن خرما در مسافرت معجزه آساست. خرما غذایی سالم و پرانرژی است و تا پایان سفر هم فاسد نمی‌شود. اگر طعم خرما را نمی‌پسندید حلوا را پیشنهاد می‌كنیم. با وجود این كه حلوا جزو غذاهای سالم نیست و روغن زیادی دارد اما به خاطر انرژی زیادش و دیر فاسد شدن آن، می‌تواند خوراك خوبی برای سفرهای زمینی باشد.

قهوه و چای در سفر

بهتر است در نوشیدن قهوه و چای به هیچ وجه زیاده‌روی نكنید مخصوصا اگر وسواس زیادی در استفاده از سرویس بهداشتی عمومی دارید. اگر خیلی به این نوشیدنی‌ها وابسته هستید، به سفارش آن‌ها در رستوران‌های بین‌راهی بسنده كنید!

دستگاه­های مخصوص آشپزی

اگر شما در مسیر­های خود، از یكی از دستگاه­های مخصوص آشپزی مخصوص كوهنوردی، مثل Jetboil Flash و یا MSR Reactor استفاده كنید، در واقع قدم بزرگی برداشته اید. با به همراه داشتن یكی از این دستگاه­ها، شما برای آشپزی فقط به آب جوش نیاز دارید. با كمك این دستگاه­ها آب جوش خود را تهیه می­كنید و برای این كار مجبور نیستید، وزن زیادی را كوله بار خود اضافه كنید. در مسیر پیاده­ روی پیشنهاد می­شود كه از اجاق گاز با سوخت مایع و یا از اجاق گاز كوچك قوطی شكل و یكپارچه استفاده كنید؛ این نوع اجاق گاز هم كارآمد و سبك است و هم متنوع. به عنوان مثال، یك اجاق گاز با سوخت مایع مثل، MSR Dragonfly و یا یك اچاز گاز قوطی شكل مثل، MSR Dragonfly ، هر دو به شما این امكان را می دهند، همانطور كه در خانه­ ی خود آشپزی می ­كنید؛ در محیط بیرون نیز غذا تهیه كنید؛ بدون آنكه مجبور باشید وسایل زیادی را با خود حمل كنید. این نوع اجاق گاز­ها بدلیل كاربری چند­ گانه­ای كه دارند، شما می­توانید از آن هم برای جوشاندن آب، و هم برای پخت ­و­پز و سرخ كردن، استفاده كنید. با استفاده از هر كدام از این سیستم­های مخصوص آشپزی در سفر كه در بالا به آنها اشاره شد، زحمت كمتری برای آشپزی متحمل شوید، از ظرف­های كمتری استفاده كنید، و همچنین در زمان و انرژی برای تهیه غذا و شستن ظرف نیز، صرفه جویی كنید.

 

چه مقدار غذا باید به همراه داشته باشید؟

زمانی كه می­خواهید برای وعده­های غذایی خود در طول سفر، برنامه ریزی كنید، سه نكته را در نظر بگیرید: طول مدت سفر و ویژگی­هایی مثل موقعیت مكانی و فصل سال. دانستن این سه ویژگی به شما در تعیین میزان و نوع غذا كمك می­كند؛ همچنین، به شما كمك می­كند بفهمید كه به چه نحوی غذای خود را تهیه و آن را ذخیره كنید. در تابستان، میزان ۱-۱/۵ پوند، به ازای هر نفر در هر روز كافی است؛ اما در زمستان بهتر است، در حدود نیم الی یك پوند، به ازای هر نفر در روز، اضافه شود. غذاهای چرب و پركالری، مثل، پنیر، سیب ­زمینی و بیكن، برای حفظ گرما و انرژی، مفید اند. به یاد داشته باشید، كه بهتر است غذای كافی، برای تامین كالری كه در سفر می سوزانید، به همراه داشته باشید، اما به حدی زیاد نباشد كه وزن بار شما را زیاد و سرعت شما را كند كند. داشتن كمی غذای اضافی، بهتر از این است كه قبل از موعد مواد غذایی شما، تمام شود.

متعادل كردن رژیم غذایی شما می تواند به حفظ سطح انرژی، بهبود روحیه، تنظیم دستگاه گوارش شما و حتی گرم نگه داشتن شما در هوای سرد كمك كند. شما می توانید، با استفاده از غذا­های متنوعی مثل، سوپ خشك و پاستا، میوه ها و سبزیجات تازه( در صورت امكان)، میوه­ها و سبزیجات خشك، پنیر و گوشت و كالباس و ترشی، در رژیم غذایی خود، در طول سفر تعادل به­وجود بیاورید. هم چنین، قرص یا بسته های الكترولیت ، مانند Nuun Active Hydration می توانند به آبرسانی بدن كمك كنند.

 

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-74mQJmxF0X

مواد غذایی همیشگی برای پخت غذا در مسافرت

ادویه ها

برای تهیه و پخت هر غذایی و البته طعم دار كردن غذاها، نیاز ه ادویه دارید. با ادویه هر ماده غذایی را می توانید خوشمزه كنید. می توانید ادویه هایی مانند نمك، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، آویشن و نعنا، رزماری و هر ادویه دیگری كه می پسندید را درون كوله پشتی خود بگذارید. ادویه ها هم سبك وزن هستند و هم جای كمی در كوله پشتی اشغال می كنند.

پیشنهاد می دهیم به جای ظرف های بزرگ ادویه، از پلاستیك های زیپ دار استفاده كنید.

همینطوری در میان لوازم آشپزی در كوهنوردی می توانی ظرف ها و نمكدان های جذابی را بیابید كه ادویه ها را درون آن ها بریزید. یادتان باشد پس از اینكه هر ادویه را در نایلون یا ظرفی كوچك ریختید، همه ادویه ها را با یكدیگر و در یك كیف (همانند كیف های لوازم آرایشی) بگذارید.

میوه ها
سبزیجات
پیاز و سیب زمینی
انواع صبحانه به عنوان غذا در مسافرت
لوازم لازم برای آشپزی در طبیعت
فر و اجاق گاز كوچك

اگر انرژی لازم برای جمع آوری چوب و آتش روشن كردن در طبیعت را پس از یك پیاده روی طولانی ندارید، اجاق سفری كوچك راهكار شماست. برای آشپزی در طبیعت ترجیحا اجاق گازهای سفری تهیه كنید. مخصوصا اگر به تنهایی و با كوله پشتی به طبیعت آمده اید، برای تهیه غذا در مسافرت و طبیعت گردی، حتما اجاق گاز سفری به همراه داشته باشید. در غیر این صورت باید بیشتر انرژی بگذارید و با روش های تهیه آتش برای آشپزی در طبیعت هم آشنایی كامل داشته باشید.

یك كتری كوچك و وسایل جایگزین آن

در میان لوازم آشپزی كه به همراه دارید، كتری كوچك و سبك وزنی هم قرار دهید. با كتری می توانید نوشیدنی های گرم و آب جوش تهیه كنید كه برای پخت غذا در طبیعت بسیار اهمیت دارد.

چاقو، قاشق و چنگال

برای تیكه كردن و خرد كردن مواد غذایی نیاز به چاقویی تیز دارید. همچنین برای خوردن غذا در مسافرت و طبیعت گردی به قاشق و چنگال نیاز دارید. این دو وسیله بسیار اهمیت داشته و كاربردی هستند. دست ها در طبیعت گردی آلوده می شوند و شاید نتوانید به خوبی دست های خود را بشورید یا ضد عفونی كنید. به همین دلیل داشتن قاشق و چنگال برای خوردن غذا و سلامت شما در سفر بسیار اهمیت دارد. رنده ای كوچك هم اگر تهیه كنید، می توانید سبزیجات و مواد غذایی را برای تهیه غذاها رنده كنید. هر چند كه اگر مهارت استفاده از چاقو را داشته باشید، نیازی به رنده و دیگر وسایل اضافه ندارید.

یك ماهیتابه یا قابلمه ای كوچك

برای گرم كردن یا سرخ كردن مواد غذایی خود، نیاز به ماهیتابه یا قابلمه ای كوچك و سبك دارید. بسیاری از طبیعت گردها دوست دارند كه در طبیعت آشپزی كنند. برای پخت گوشت ها و مرغ هایی كه به همراه دارید یا گرم كردن كنسروها، داشتن یك ماهیتابه سبك كمك كننده خوبی خواهد بود.

لیوان و بشقاب

هر چند كه بسیاری از افراد ترجیح می دهند كه ظروف اضافه با خود به همراه نداشته باشند اما داشتن لیوان و بشقابی نشكن با جنس های محكم و سبك مطمئن باشید كه لازم می شود. برای خوردن نوشیدنی گرمی همانند چای یا خوردن غذا در مسافرت و طبیعت، به این دو وسیله نیاز خواهید داشت.

خلاقیت در تهیه لوازم آشپزی در طبیعت

بسیاری از افرادی كه به صورت حرفه ای طبیعت گردی می كنند، از قید بسیاری از وسایل آشپزی در طبیعت می زنند. این افراد به جای چندین قابلمه و ماهیتانه تنها از یك قابلمه در دار و كوچك استفاده می كنند. خلاقیت به شما اجازه می دهد تا از طبیعت به بهترین نحو ممكن استفاده كنید. بعضی از افراد، تخته سنگ های صاف را پیدا كرده، آن ها را شسته و تمیز می كنند تا به عنوان میز آشپزی برای تهیه غذا در مسافرت و یا تخته گوشت استفاده كنند. درب بسیاری از فلاسك ها، لیوان دارد.

اگر كتری برای جوشاندن آن و تهیه چای و دمنوش در طبیعت ندارید، می توانید از یك بطری پلاستیك استفاده كنید.

آب را درون بطری ریخته و درب پلاستیكی آن را محكم ببندید و روی زغال های داخل بیاندازید یا اینكه درب بطری را باز گذاشته و آن را روی آتش یا زغال داغ، آویزان كنید تا آب به جوش آید.

برای آبپز كردن تخم مرغ حتی می توانید از پلاستیك و كمی آب استفاده كنید و نیازی به ظروف فلزی ندارید.
اگر با روش های آتش روشن كردن در طبیعت و ساخت اجاق آشنایی دارید، می توانید اجاق گاز سفری را هم حذف كنید. البته اگر به طبیعت هایی سفر می كنید كه می دانید چوب خشك لازم برای تهیه آتش را دارید و در آخر هم، قبل از ترك محیط طبیعی كاملا از خاموش بودن آتش و زغال ها مطمئن شوید. با این حال، به گردشگران و طبیعت گرد ها برای حفظ محیط طبیعی توصیه می كنیم حتما اجاق گاز سفری با خود به همراه داشته باشند.

 

 

غذاهای مخصوص طبیعت گردی-n8vf81E86m