ریپورتاژ آگهی
راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی

اگر شما هم یك طبیعت گرد یا كوهنورد هستید پیشنهاد می كنم راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی مطالعه بفرمایید تا به راحتی نوع مناسب آنرا تهیه كرده و از سفرتان لذت ببرید
  • 1401/01/06
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

اگر شما هم یك طبیعت گرد یا كوهنورد هستید پیشنهاد می كنم راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی مطالعه بفرمایید تا به راحتی نوع مناسب آنرا تهیه كرده و از سفرتان لذت ببرید .پانچوی كوهنوردی زمانی به درد می خورد كه در طبیعت گردی هواابری شده و بارانی سخت شروع می شود حال شما هم باید از خودتان و هم از كوله و وسایلتان در مقابل خیس شدن محافظت كنید اینجاست كه نقش پانچو مشخص می شود و به راحتی از شما و وسایلتان محافظت می كند .پانچو كه شكل و شمایلی شبیه به یك لباس دارد، نوعی پوشش پلاستیك یا پارچه‌ای ضدآب بوده كه وظیفه‌ی اصلی آن جلوگیری از خیس شدن گردشگر است. گاهی از پانچو به عنوان بارانی نیز یاد می‌شود كه شباهت‌های بسیاری نیز به پالتو دارد. برخلاف پالتو، پانچوها اكثرا نازك بوده و به یك كلاه نیز مجهز هستند. این پوشش علاوه‌بر آنكه از خیس شدن طبیعت گرد جلوگیری می‌كند و می‌تواند در برابر نفوذ باد نیز مقاومت كند. معمولا از این پوشش برای سفرهای طبیعت گردی و كوهنوردی استفاده می‌شود، ولی اهالی مناطق پرباران می‌توانند از آن به‌عنوان بارانی روزمره استفاده كنند.

 

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-HgX09HMl9f

تاریخچه انواع پانچو

تاریخچه انواع این پانچو ها (در اسپانیایی: Poncho) پوششی سنتی است كه مبدا آن به فرهنگ های نخستین آمریكای لاتین بازمی گردد. پانچو در اصل، پارچه ای پشمی یا نخی است كه معمولا مستطیلی یا دایره ای شكل است و حفره ای برای سر در میان خود دارد. علاوه بر ان سایت wikipedia در رابطه با تاریخچه انواع پانچو ها مواردی ذكر كرده است كه میتوانید از ان استفاده كنید .پانچو امروزه برای حفاظت درمقابل سرما یا باران استفاده می شود. بدین منظور از پارچه ها یا الیاف ضدآب برای ساخت آنها استفاده می شود. معمولا یقه یا كلاه مخصوص برای آنها طراحی می شود. امروزه پانچوها در رنگ ها و برندهای گوناگون تولید می شوند.

 

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-7bbGzvJNbF

انواع پانچو

به طور كلی دو نوع پانچو در بازار داریم. پانچوهای پارچه‌ای یا پلاستیكی كه قابل شستشو بوده و گردشگران می‌توانند بارها از آن استفاده كنند و پانچوهای یك بار مصرفی كه معمولا برای بار دوم غیرقابل استفاده هستند. پانچوهای معمولی یا نوع اول معمولا از جنس پارچه‌ی شمعی یا پلاستیك مرغوب بوده و ویژگی‌هایی نظیر آستین، كلاه و كیف نگهدارنده را در خود جای داده‌اند. دسته‌ی دوم به لحاظ كارایی و طراحی كاملا شبیه دسته اول بوده با این تفاوت كه یكبار بیشتر نمی‌توانید از آن استفاده كنید.

نكاتی كه پیش از خرید باید به آن توجه كنیم

اندازه‌ی پانچو: سعی كنید همیشه پانچوی گشاد و سایز بزرگ بخرید تا هنگام پوشیدن آن عرق نكنید و بتوانید به راحتی آن را بپوشید. توجه داشته باشید كه اگر این پوشش بیش از حد برایتان گشاد باشد می‌تواند در مواقع حساس جلوی دیدتان را بگیرد یا زیر پایتان بچرخد. سایز مناسب به شما اجازه می‌دهد كه دستانتان را آزادانه تكان دهید و در حركت هم پانچو را بر تن كنید.

رنگ: معمولا به هنگام خرید یك محصول رنگ یك فاكتور سلیقه‌ای و اختیاری است. ولی در پانچو موضوع كمی متفاوت است. شما باید پیش از خرید این پوشش مقصدتان را به خوبی بررسی كرده باشید. چراكه برخی رنگ‌ها به حیوانات استرس وارد كرده و می‌تواند برای شما نیز خطرآفرین باشد. همچنین باید باتوجه به مقصدتان رنگی را انتخاب كنید كه در صورت گم شدن به راحتی قابل رویت و تشخیص باشید.

افزایش سایز یا اضافه بار: اكثر پانچوهای گروه اول یك فضای اضافی در پشت خود دارند كه به راحتی باز می‌شود. این فضا باعث افزایش سایز پانچو شده یا محفظه‌ای برای كوله پشتی ایجاد می‌كند. این قسمت به شما كمك می‌كند تا از خیس شدن وسایل خود جلوگیری كنید.

امكانات پانچو: مسلما نباید انتظار ویژگی‌های خیلی خاصی از یك بارانی طبیعت گردی داشت. با این حال پانچویی كه در بخش كلاه خود كش و در آستین نوارهایی برای محكم كردن دارد بهتر بوده و انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

قیمت: خوشبختانه بازار پانچو گسترده بوده و شما می‌توانید انواع آن را با قیمت‌های گوناگون تهیه كنید. از طرفی پیش از خرید نیازتان را بررسی كرده تا در ابتدای كار یك محدود‌ه‌ی قیمتی برای خود در نظر بگیرید.

شما می‌توانید از پانچو علاوه بر استفاده‌های معمول در موقعیت‌های دیگری نیز استفاده كنید. برای مثال از آنجایی كه این پوشش ضدآب است می‌توان به عنوان یك كیسه خواب و یا سرپناهی سریع روی آن حساب كرد. برای آنكه از poncho به عنوان چادر استفاده كنید كافی است یك چوب یا باتوم كوهنوردی را ستون كرده و پانچو را از آن آویزان كنید. همچنین می‌توانید آن را دور خود بپیچید یا آن را زیر رخت‌خواب خود بیندازید. یكی از كاربردهای جالب این پوشش محافظت از غذا است. به این صورت كه اگر نگران دسترسی حیوانات به غذای خود هستید كافی است غذای خود را داخل پانچو پیچیده و از درخت آویزان كنید.

 

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-A9S731YLcK

مزایای پانچو

تا به اینجای كار متوجه كاربرد بالای پانچو در طول سفر طبیعت گردی یا كوهنوردی شده‌اید. این پوشش ضدآب مزایای جالب دیگری دارد كه می‌توانید از آنها استفاده كنید. برای مثال تصور كنید كه دچار جراحت شده‌اید و آنرا پانسمان كرده‌اید. شما می‌توانید برای جلوگیری از خیس شدن پانسمان، كمی از پانچوی خود را برید و روی آن ببندید. گم شدن در جنگل و كوه یكی دیگر از اتفاقاتی است كه امكان دارد به هنگام طبیعت گردی با آن روبه‌رو شوید. از این رو می‌توانید یك پوشش اضافی با خود به همراه داشته و آن را ببرید و به درختان در طول مسیر خود ببندید.

با اینكار علاوه بر اینكه مسیر در خاطرتان می‌ماند، امدادگران نیز می‌توانند به راحتی شما را پیدا كنند. این پوشش ضدآب نسبت به گورتكس سبك‌تر بوده و از عرق كردن جلوگیری می‌كند. شما می‌توانید به هنگام گرمای طاقت‌فرسا به دلیل سبك بودن، آن را به عنوان لباس سفر نیز بپوشید. این لباس به راحتی جمع شده و داخل محفظه‌ی كوچكی قرار می‌گیرد. از این رو یكی از راحت‌ترین تجهیزات طبیعت گردی برای حمل و جابه‌جایی است.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-O0FofkI1Nt

نكات لازم هنگام استفاده از پانچو

استفاده‌ی طولانی مدت از پانچو مستلزم برخی نكات است. برای مثال زمانیكه این پوشش را بر تن دارید ترجیحا سیگار نكشید تا نسوزد. چراكه جنس آن معمولا پلاستیكی بوده و به راحتی آسیب می‌بیند. به هیچ عنوان سعی نكنید آن را با آتش یا گرمای مستقیم خشك كنید. بهترین راه آویزان كردن آن است. هنگام پوشیدن و درآوردن دقت كنید تا فشاری به درزها و دوخت آن وارد نكنید. حتما پس از هربار استفاده آن را خشك كنید و در كاور مخصوص قرار دهید تا نپوسد.

مدل های مختلف پانچو كوهنوردی

تا اینجا با نكاتی مهم در زمینه خرید و نجوه بررسی پانچو به هنگام خرید برای شما نكاتی بیان شد. در ادامه به بررسی مدل های مختلف پانچو كوهنوردی و به بررسی برخی از برترین مارك های پانچو و ویژگی های هریك از این پانچوها می پردازیم.
پانچو كوهنوردی سبلان
یكی از مدل های مختلف پانچو, پانچو كوهنوردی سبلان می باشد كه این پانچو مناسب فعالیت ها و ورزش ها در شرایط مختلف آب و هوایی است. این پانچو دارای ابعاد ۱۰ × ۲۰ سانتی‌متر و وزن ۵۰۰ گرم است. پانچو كوهنوردی سبلان برای محافظت از شما و كوله پشتی و لباستان درمقابل بارش ها در ارتفاعات یا درحین انجام فعالیت های ورزشی مناسب است. این پانچو مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-D2Cek7Zy6r
پانچو كمپسور Outdoor Specialist
یكی دیگر از مدل های مختلف پانچو ها, پانچو كمپسور Outdoor Specialist می باشداین پانچو كه درمیان برترین مارك های پانچو قرار دارد، برای محافظت از خیس شدن در زیر باران حتی هنگامی كه در شهر و بیرون از منزل هستید مناسب است. این پانچو از روی شانه دارای ۱۲۲ سانتیمتر قد بوده و برای بیشتر افراد قابل استفاده است. این پانچو دارای وزن ۲۴۰ گرم و دارای نقاب جلوی كلاه و یك كاور جهت حمل آسان پانچو در كوله است.
پانچو كمپسور Outdoor Specialist را می توانید باز كنید و به عنوان زیرانداز، سرپناه، سایبان یا پوش دوم چادر استفاده كنید. همچنین شش نقطه اتصال با بست فلزی به منظور نصب پانچو به درخت یا به زمین است. این پانچو به دلیل امكانات و كارایی بیشتر، نسبت به پانچو سبلان، قیمت بالاتری دارد.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-XN8dzbxs18

پانچو كوهنوردی طرح SLP-03
پانچو كوهنوردی طرح SLP-03 یكی از مدل های برتر می باشد این پانچو هم برای كوهنوردی و هم برای مسافرت مناسب است. درمقابل آب و باد مقاومت خوبی دارد. این پانچو بدون آستین بوده اما درهر طرف دو چسب دارد كه موقع پوشیدن بسته می شود. كلاه پانچو در این مدل ( پانچو كوهنوردی طرح SLP-03 )، توسط یك بند جمع كننده دور صورت بسته می شود تا پوشش مناسبی روی سر ایجاد كند.

این پانچو دارای وزن ۳۹۰ گرم سانتی‌متر است. دارای كاور برای حمل آسان است. ارتفاع و عرض این پانچو به ترتیب ۱۴۲ و ۱۴۰ سانتی متر است. قیمت این پانچو تقریبا برابر با پانچوی سبلان است.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-f7YxVcytHX
پانچو كوهنوردی تتیس مدل SP-01
پانچو كوهنوردی تتیس مدل SP-01 یكی دیگر از مدل های برتر پانچو است كه شما دوست عزیز میتوانید با استفاده از این پانچو كوهنوردی تتیس مدل SP-01 در زیر باران، تجربه خوشایند و لذت بخشی است. پانچو تیتس از برترین مارك های پانچو در بازار بوده و دارای آستین های مناسب است و بگونه ای طراحی شده كه دست و پاگیر نباشد. همچنین درمقابل آب و باد مقاومت بالایی دارد و به گونه ای طراحی شده كه بتوان كوله پشتی را نیز در زیر آن جای داد.سرآستین این پانچو كوهنوردی دارای چسب و قسمت جلو دارای زیپ به همراه چسب است. كلاه این پانچو دارای بند جمع كننده برای بسته شدن دور سر است و پوشش بهتری روی سر دارد. این پانچو دارای كاور جداگانه ضدآب است.این پانچو دارای وزن كم و حدودا ۲۸۰ گرم و ابعاد ۱ × ۶۸ × ۱۲۰ سانتی‌متر است. به دلیل كیفیت و امكانات و راحتی مناسب این پانچو، قیمت بالاتری نسبت به سایر پانچوهای بررسی شده ی فوق را دارد.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-hTry6ltPZM
پانچو كوهنوردی مدل چلسی با كد ۲۰۲۰
این مدل ( پانچو كوهنوردی مدل چلسی با كد ۲۰۲۰ ) ازجمله برترین مارك های پانچوی موجود در بازار است. با داشتن این پانچو، كوله پشتی و سایر لباس های شما خیس نمی شوند. با وزن بسیار سبك و حدودا ۱۲۰ گرم و ابعاد ۰٫۱ × ۱۳۰ × ۱۶۵ سانتی‌متر اصلا دست و پا گیر نبوده و گزینه بسیار مناسبی برای خرید است.این پانچو دارای كلاه و یك بند مناسب جمع كننده كلاه در اطراف صورت است. همچنین یك كاور كوچك برای حمل آسان در كوله پشتی دارد. یك كیف ضد آب از جنس خود پانچو به منظور حمل و نگهداری راحت دارد. این پانچو قابلیت بازشدن و استفاده بعنوان زیرانداز را نیز داراست. قیمت این پانچو نیز تقریبا در حدود پانچوی تتیس مدل SP-01 است.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-6tKzwfCbiD
پانچو كوهنوردی تتیس مدل SLP-01
این پانچوی ضد آب و ضد باد ( پانچو كوهنوردی تتیس مدل SLP-01 ) نیز گزینه مناسبی برای كوهنوردان و طبیعت گردان است. این پانچو فاقد آستین بوده و در عوض، در هر طرف دارای دو چسب است و موقع پوشیدن بسته می شود. كلاه این پانچو همچون اكثر پانچوهای دیگر، توسط یك بند جمع كننده به دور صورت بسته می شود.این پانچو دارای وزنی برابر با ۲۷۰ گرم و ابعاد ۱ × ۱۳۵ × ۱۴۴ سانتی‌متر یعنی ارتفاع ۱۳۵ و عرض ۱۴۴ سانتی متر است. كاور مناسب برای حمل آسان دارد. قیمت این پانچو در حد ایده آل و تنها كمی كمتر از مدل چلسی است.

راهنمای خرید پانچوی كوهنوردی-ohYVYxxGk9