ریپورتاژ آگهی
دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر

دریاچه یسان كه به نام‌های ویستان یا بره سر نیز شناخته می‌شود از جمله دریاچه‌های زیبای منطقه رودبار است. دریاچه ویستان مشابه اغلب دریاچه‌های شمال كشور كه با سد خاكی به وجود آمده‌اند نیست
  • 1401/01/03
  • استان : گيلان
  • شهر : رودبار
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : بخش خورگام (بره سر) از توابع شهرستان رودبار استان گیلان
تلفن : 66059000-021

دریاچه یسان كه به نام‌های ویستان یا بره سر نیز شناخته می‌شود از جمله دریاچه‌های زیبای منطقه رودبار است. دریاچه ویستان مشابه اغلب دریاچه‌های شمال كشور كه با سد خاكی به وجود آمده‌اند نیست بلكه بطور طبیعی و بر اثر زلزله ایجاد شده است. بهار فصل سفر به این دریاچه است.

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-7qyJTTzDp4
مسیر دسترسی دریاچه ویستان : ا – اتویان قزوین رشت – لوشان- جیرنده – داماش ( حدود ۹۵ كیلومتر ) جاده‌ای ناهموار و پیچ در پیچ كه در دامنه‌هایی تقریباً خشك و كم پوشش امتداد می‌یابد از لوشان تا جیرنده حدود ۴۲ كیلومتر است و از آنجا هم حدود ۴۰ كیلومتر تا روستای داماش مسیر باقی می‌ماند. جاده فاقد كم‌ترین علائم راهنمایی جاده‌ای است و راه را فقط با پرسش از رهگذران و ماشین‌های عبوری می‌توان یافت.

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-ddd7vyeGlW
و از داماش تا دریاچه بره سر جاده ای خاكی بمسافت ۱۰ كیلومتر می باشد (البته خود داماش منطقه ای ییلاقی بوده و دیدنش خالی از لطف نیست بخصوص كل سوسن چلچراغ كه در خرداد ماه به گل می نشیند) ۲ – جاده رودبار رشت – رستم آباد – توتكابن – بره سر ( حدود ۴۵ كیلومتر ) با طی كردن شهر رستم آباد به شهر توتكابن ومسیری در حاشیه رودخانه گوهر رود و از روستاهای زیبا و كوهستانی در شهر رودبار با گذشتن از روستاهای سندس ،اناركول،دشتویل ، چره ، چلگاسر، دره دشت ، حشمت آباد ، برارود، جلالده، لیاول سفلی و علیاء به شهرك چهارمحل و از آنجا به شهر بره سر برسید . مسیر جاده دریاچه یسان از دره ها و كوههای سرسبز و زیبا می گذرد كه خود از منظره های كوهستانی خاصی برخوردار است .

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-Nz7OgUoVgO

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-rDVR4J0JH0

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-w92OXjwaCY

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-qxmNzboeHC

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-sX7MejF0sG

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-6BdhgutIkm

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-f3O4xhRAW4

دریاچه یسان یا ویستان یا بره سر-bl6disw0R7