ریپورتاژ آگهی
زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران را برای شما معرفی می كنیم . قدم زدن بخصوص در فصل بهار و پاییز در خیابانها با نسیم خنك بسیار لذت بخش است . پیاده روی هم برای سلامت جسم هم برای سلامت روح بسیار مفید است
  • 1401/01/03
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران
تلفن : 66059000-021

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران  را برای شما معرفی می كنیم . قدم زدن بخصوص در فصل بهار و پاییز در خیابانها با نسیم خنك بسیار لذت بخش است . پیاده روی هم برای سلامت جسم هم برای سلامت روح بسیار مفید است وقتی كه در خیابانها قدم می زنیم می بینیم كه زندگی در جریان است و مردم در هر گوشه مشغول كار و تلاش برای گذراندن زندگی هستند این هیجان به آدمی منتقل می شود كه بسیار دلنشین است . می توان از درخانه درآمد و در خیابانهای اطراف پیاده روی كرد اما در شهرها بعضی از خیابانها علاوه بر قدمت تاریخی درختان زیبا و حتی پاركهای بسیار زیبا هم در این خیابانها هستند كه اگر به این شهرها سفر كردید و یا در آن شهر زندگی می كنند حتما به این خیابانها بروید و لذت ببرید .

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-Uul4bNagbd

تهران

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران با چنارهای بلندش، یكی از زیباترین خیابان‌های پایتخت است، خیابانی كه از تجریش شروع می‌شود و تا راه‌آهن ادامه پیدا می‌كند و هر نقطه‌اش حال و هوای خاصی دارد. خیابان ولیعصر كه در هر فصلی زیباست، تا پیش از انقلاب ۵۷، خیابان پهلوی نام داشت، در ماه‌های اول انقلاب اسمش به مصدق تغییر كرد و بعد از آن به خیابان ولیعصر تغییر نام داد. برخی از قسمت‌های این خیابان دیدنی‌تر از جاهای دیگرش هستند، مثل پارك ملت، باغ فردوس و حوالی پارك ساعی.
در تهران جز خیابان ولیعصر، آن دسته از خیابان‌هایی كه حال و هوای قدیمی‌شان را حفظ كرده‌اند و هنوز ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی‌شان خراب نشده، جزو قشنگ‌ترین خیابان‌ها هستند.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-xYPmh1Ec2i

خیابان سی تیر كه تاریخ زنده پایتخت به حساب می‌آید و با آمدن دكه‌ها و كافه‌های سیار نسبت به گذشته‌اش تغییر كرده و خیابان باب همایون و محله عودلاجان، از خیابان‌هایی هستند كه هنوز مثل خیلی چیزهای دیگر چهره امروزی و دم دستی به خود نگرفته‌اند.
پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده‌ی تهران است. این سازه‌ی مدرن از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارك طالقانی را به پارك آب و آتش وصل می‌كند. اگر دنبال جنگلی در دل تهران می‌گردید، پارك طالقانی یكی از بهترین گزینه‌هاست.
پارك لاله در مركز شهر قرار گرفته. این پارك حال و هوای متفاوتی نسبت به بقیه‌ی پارك‌های مركز شهر تهران دارد. می‌توانید به لاله بروید و مردم را مشغول بدمینتون و والیبال و پیك‌نیك ببینید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارك لاله به بلوار كشاورز و سپس میدان ولیعصر است. بلوار كشاورز به طرز عجیبی با پارك لاله آمیخته و اخت شده. حتماً پیاده‌روی در بلوار كشاورز هم برای شما لذت بخش‌ خواهد بود. بلواری كه به اعتقاد خیلی از تهرانی‌ها دوست‌داشتنی‌ترین بلوار تهران است.

دریاچه ی چیتگر: اگر به دنبال یك تجربه ی متفاوت هستید پیاده روی در اطراف دریاچه ی مصنوعی چیتگر در غرب تهران و تماشای مناظر زیبا می تواند شما را سرگرم كند. مسیر آن از سمت اتوبان همت و شهید خرازی است. انتخاب این مسیر پیاده روی به صورت خانوادگی در آخر هفته می تواند انرژی زیادی به شما ببخشد.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-7tSRwcED54

شیراز

خیابان ارم

یك روز پاییزی كه در خیابان ارم شیراز قدم بزنیم، از دیدن برگ‌هایی كه زمین را فرش كرده و زیر پایمان خش‌خش می‌كند به وجد می‌آییم و باران هم كه آمده باشد، كیفیت همه چیز را دوبرابر می‌كند. خیابان ارم كه باغ ارم هم در آن قرار دارد، تنها خیابان زیبای شیراز نیست. خیابان لطفعلی خان زند كه بسیاری از جاهای دیدنی شیراز هم در آن واقع شده، از دیگر خیابان‌های دیدنی شیراز است.

 

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-94ZeUUstR7

اصفهان

خیابان چهارباغ عباسی

اگر از یك اصفهانی اسم زیباترین خیابان این شهر را بپرسیم، قطعا جوابش خیابان چهارباغ است. در خیابان چهارباغ می‌توانیم ساعت‌ها پیاده‌روی كنیم، از زیر سایه روشن درخت‌های چنار و نارونش بگذریم، روی نیمكت‌هایش بنشینیم و دوچرخه‌سوارهایی را ببینیم كه از جلویمان رد می‌شوند و صدای زنگ‌شان از دوردست‌ها به گوش می‌رسد و در خیابان می‌پیچد.

در خیابان چهارباغ عباسی به باغ هشت بهشت می‌رسیم. رستوران شهرزاد، از بهترین رستوران های اصفهان هم در همین خیابان قرار گرفته و وارد كوچه‌پس‌كوچه‌ها كه بشویم به یكی از نهرهای اصفهان یا مادی‌های شهر می‌رسیم. این خیابان به میدان نقش جهان و سی و سه پل هم راه دارد.

 

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-lLRonkzdoU

رشت

خیابان علم الهدی

دو سه سالی‌ست كه رشت خیلی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفدار زیاد پیدا كرده. همین كه به ورودی شهر می‌رسیم، قلب‌مان برای چیزهایی كه قرار است در این شهر سرزنده و پرجنب و جوش ببینیم می‌تپد. هم برای جاهایی مثل میدان شهرداری و هم خیابان‌ها و كوچه‌پس كوچه‌هایی كه بوی تازگی می‌دهد.

یكی از اولین جاهایی كه هر مسافری به محض رسیدن به رشت به آن سر می‌زند، خیابان علم الهدی است . این خیابان از میدان شهرداری شروع می‌شود و به سبزه میدان می‌رسد. علم‌الهدی كه به آن پیاده‌راه هنر هم می‌گویند به بازار رشت هم راه دارد. این خیابان، خیابان سنگفرشی‌ست كه تصویر آنهایی كه برای پرنده‌ها دانه می‌ریزند تماشایی‌ترش كرده.

جز خیابان علم‌الهدی، خیابان گلسار كه دو رستوران شوركولی و رازقی را هم در خودش جای داده، جزو زیباترین خیابان های ایران است.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-cysfp9ntog

تبریز

خیابان تربیت

پیاده‌راه یا خیابان تربیت در تبریز را هم باید جزو زیباترین خیابان‌‌های تبریز دانست. این پیاده‌راه كه به میدان شهرداری یا ساعت تبریز راه دارد، پر از مغازه و پاساژ و لباس‌فروشی‌ست. دیزی و تابا كبابی محمدی و چلومرغ حاج مجید هم در این خیابان قرار دارند و چون ماشینی در آن رفت‌وآمد نمی‌كند می‌توان با خیال راحت در آن قدم زد.خیابان تربیت تبریز به صورت شمالی جنوبی امتداد دارد و در مركز شهر تبریز قرار گرفته است. از خیابان امام خمینی به سمت خیابان فردوسی و محوطه بازار، خیابان تربیت نام دارد.این محله هم ماشین رو نیست و تنها به منظور قدم زدن رهگذران مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته های دور این خیابان بخشی از جاده تاریخی ابریشم بوده است.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-EbWZhyxcXx

همدان

خیابان بوعلی سینا

خیابان بوعلی كه چندین سال است به یك پیاده‌راه تبدیل شده از خیابان‌های مركزی شهر تاریخی همدان است و یكی از انشعابات میدان امام خمینی (ره) می‌باشد.این خیابان از پر رفت و آمد‌ترین خیابان‌های شهر است و می‌توان گفت كه همیشه شلوغ است. از زیبایی‌های این خیابان می‌توان به درختان بلند در دو سوی خیابان اشاره كرد كه نگاه شما را به بالا و به طرف آسمان هدایت می‌كنند. اگر قصد خرید دارید دو طرف خیابان بوعلی سینا دارای مغازه‌هایی از جمله لباس‌فروشی، جواهرفروشی و موادغذایی است كه می‌توانید لوازمی كه نیاز دارید را از آن‌ها تهیه كنید. این خیابان به طور كامل بسته است و ماشینی اجازه‌ی ورود به آن را ندارد ولی خودروهای مخصوصی در سر خیابان وجود دارد كه در این خیابان در رفت و آمد هستند. میدان امام همدان را، كارل فیشر از مشهور ترین معماران آلمانی متاثر از معماری ایرانی و تلفیق آن با معماری آلمانی طراحی كرده است. اكنون سنگفرش های این خیابان، فقط مكانی برای قدم زدن است و مردم می توانند با آرامش در آن قدم بزنند.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-ibvGaN2ZY7

مشهد

خیابان كوهسنگی

كوهسنگی، یك كوه مشهور در محله ای به همین نام است و اولین پارك بزرگ در شهر مشهد در این جا احداث شد. قدمت این پارك به دوره قاجاریه باز می گردد. خیابان كوهسنگی به این پارك و كوه های آن منتهی می شود و مسیری زیبا برای پیاده روی است.پیاده رو های عریض این خیابان با درختان بلند و قدیمی احاطه شده اند و می تواند مكانی خوش منظره برای پیاده روی باشد. همچنین مسیری امن نیز برای عبور دوچرخه سواران در این پیاده رو در نظر گرفته شده است.
كریدور بازار گلستان از سه راه ادبیات تا خیابان‌های دانشگاه و در نهایت تا چمران در آینده‌ای نزدیك فعال می‌شود. همچنین خیابان كوهسنگی و خیابان طبرسی، به عنوان دو محور فاخر در راستای پیاده‌راه در مشهد تعریف می‌شوند.

علاوه بر این، خیابان‌هایی از جمله دو طرف خیابان بازار رضا(ع)، كوچه شاهین‌فر، بازار سرشور، كوچه تعبدی، خیابان ایثار، محور خیابان حجاب در منطقه ۱۰ و خیابانی در منطقه ۵ كه معروف به شلوغ بازار است، در طرح پیاده‌راه و پیاده‌مدار، مدنظر هستند.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-zCQOZsu6aJ

اهواز

خیابان لشكر آباد

خیابان لشكر آباد اهواز، یكی از جذاب ترین محله های این شهر نه تنها برای پیاده روی، بلكه برای گردشگری غذا است.با این كه این خیابان در گذشته محلی نا امن و با آمار جرم و جنایت بالا بوده است اما امروزه به همت مردم به محلی امن برای پیاده روی با دكه ‌های فروش خوردنی های خوشمزه تبدیل شده است كه حتی گردشگران خارجی را هم به خود جذب می كند.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-96fBgeY4r9

قزوین

سرای سعد‌السلطنه

سرای سعد‌السلطنه قزوین، در دوران قاجار یك كاروانسرا بوده است كه پس از آن كه سال ها متروك مانده، اكنون تبدیل به یك بازارچه زیبا و بی نظیر شده است كه گردشگران بسیاری را به خود می خواند. بافت سنتی این كاروانسرا كاملا مرمت و حفظ شده و مغازه‌ ها و كافه ها، روح تازه ‌ای در آن دمیده و زندگی دوباره به آن بخشیده اند.كافه های سنتی، شیرینی ها و باقلوای قزوینی و صنایع دستی كه مستقیما توسط سازنده ‌های آن فروخته می شوند، حسی زیبا از قدم زدن در كاروانسرای سعدالسلطنه را برایتان می آفرینند.

زیباترین خیابانها برای پیاده روی در ایران-kUDvLfWszk