ریپورتاژ آگهی
طرز تهیه نقل های خانگی

طرز تهیه نقل های خانگی

نقل ها شیرین كننده هایی هستند كه بخصوص نوع ارومیه ای آن در ایران بسیار معروف است . طعم ها و رنگ های مختلفی دارند كه داخل آنها هم از مغزهای مختلفی استفاده می شود .
  • 1401/01/02
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

نقل ها شیرین كننده هایی هستند كه بخصوص نوع ارومیه ای آن در ایران بسیار معروف است . طعم ها و رنگ های مختلفی دارند كه داخل آنها هم از مغزهای مختلفی استفاده می شود . درست كردن انواع نقل در خانه بسیار راحت است و شما می‌توانید نقل‌هایی با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف را خودتان در مدت زمان كوتاهی تهیه كنید. انواع نقل در طعم‌های زعفرانی، بیدمشكی، شكرپنیر، نقل در رنگ‌های مختلف با تركیبات متنوع بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. در این مطلب طرز تهیه نقل های خانگی را برای شما آورده ایم امیدواریم درست كنید و لذت ببرید .

طرز تهیه نقل های خانگی-wNLcAtRgnP

مواد لازم

شكر: ۶ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب :دو لیوان
گلوكز یا مقداری كرم تار تار: ۱ قاشق غذاخوری
بادام كامل: به مقدار لازم
مغز گردوی نصف شده: به مقدار لازم
پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه نقل های خانگی-WxrKZkdNLS

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی خانگی نقل با طعم های مختلف باید مقداری آب داخل یك قابلمه یا ماهیتابه بریزید و شكر را به آن اضافه كنید. گاز را با شعله متوسط روشن كنید و شكر و آب را هم بزنید تا به خوبی با هم تركیب شوند. حال با كمك لیسك كناره‌های قابلمه را تمیز كنید و اجازه دهید تركیب آب و شكر به جوش بیاید.
در مرحله دوم از طرز تهیه نقل های خانگی باید گلوكز مایع یا كرم تارتار را به تركیب آب و شكر اضافه كنید و به سرعت مواد را هم بزنید. آن قدر به این كار ادامه دهید كه وقتی از این تركیب برمی‌دارید، بعد از چند دقیقه حالت خمیری و نرم به خود بگیرد. اگر در خانه دماسنج مخصوص پخت و پز دارید، می‌توانید دمای داخل ظرف را اندازه بگیرید. هر زمان كه دما حدود ۱۱۵ درجه سانتی‌گراد بود، یعنی تركیب آماده است.
بعد از آماده شدن مواد نقل شعله گاز را خاموش كنید و آن‌ها را داخل یك ظرف با ارتفاعی حداقل ۴ سانتی‌متر بریزید. اجازه دهید مواد نقل كمی خنك شود. برای درست كردن نقل با طعم‌های مختلف باید مغزها را داخل موادی كه برای نقل تهیه كرده‌اید بیندازید. سپس به آرامی و با كمك یك چاقو یا قاشق كوچك، مغزها را خارج كنید. نقل‌ها را داخل یك ظرف و روی كاغذ روغنی بچینید و بعد از اینكه یك سمت آن خشك شد آن را برگردانید تا سمت دیگر نقل نیز خشك شود. توجه داشته باشید كه نقل‌ها به همان شكلی كه شما آن‌ها را می‌چینید، خشك می‌شوند. پس سعی كنید آن‌ها را به شكل دلخواه روی كاغذ روغنی قرار دهید و در صورتی كه دوست دارید تغییری در ظاهر نقل‌ها ایجاد كنید با كمك لبه چاقو به آرامی نقل را فرم دهیم.

طرز تهیه نقل های خانگی-xX5mZ19S6y

نكات و فوت و فن‌های طرز تهیه نقل خانگی با طعم های مختلف

شما می‌توانید برای درست كردن نقل‌های كوچك از تكه‌های مغز كوچك مثل خرده گردو و فندق و پسته و … استفاده كنید.

اگر دوست دارید نقل‌های رنگی درست كنید، می‌توانید مقداری زعفران یا رنگ مخصوص غذا به خمیر نقل‌ها اضافه كنید.

برای طعم دادن به نقل‌ها می‌توانید در خمیر نقل از دانه گشنیز آسیاب شده، پودر هل، مقداری عصاره بیدمشك یا حتی گل محمدی خشك و هر چیزی كه دوست دارید، استفاده كنید.

برای درست كردن انواع نقل خانگی رنگی می‌توانید مواد نقل را در ظرف‌های جداگانه بریزید و به هر ظرف یك رنگ و یك مغز متفاوت اضافه كنید و نقل‌هایی با طعم و رنگ مختلف درست كنید.

نقل‌ها برای خشك شدن به چند ساعت زمان نیاز دارند. برای این كار بهتر است سینی نقل‌ها را چند ساعت در هوای اتاق قرار دهید و بعد از اینكه كاملاً خشك شدند، آن‌ها را در ظرف مناسب بچینید.

برای خوش عطر و طعم شدن نقل خانگی می‌توانید در مرحله اول به جای اضافه كردن آب به شكر، از گلاب یا عرق بیدمشك استفاده كنید.

 

طرز تهیه نقل های خانگی-xwnG8MXHox