ریپورتاژ آگهی
دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب

بیماری كبد چرب امروزه گریبانگیر اكثر مردم می باشد . اگر شما هم از این مشكل رنج می برید پیشنهاد می كنیم طب سنتی را هم امتحان كنید در طب سنتی دمنوش و چای مفید برای كبد چرب فراوان است
  • 1401/01/01
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

بیماری كبد چرب امروزه گریبانگیر اكثر مردم می باشد . اگر شما هم از این مشكل رنج می برید پیشنهاد می كنیم طب سنتی را هم امتحان كنید در طب سنتی دمنوش و چای مفید برای كبد چرب فراوان است و امیدواریم با خوردن آنها مشكلتان رفع شود . شاید شما هنوز به معجزه دمنوش‌ها در درمان بیماری‌های جسمی و حتی روحی اعتقاد زیادی نداشته باشید ولی باید بدانید كه طب سنتی به كمك پزشكی آمده تا از راهی بدون عارضه، بیماری‌ها را درمان كند. در این میان، دمنوش‌ها در درمان بیماری‌ها نقش غیر قابل انكاری دارند. شاید خوردن دمنوش و جایگزین كردن آنها با چای، قهوه و نسكافه در ابتدا برایتان چندان راحت نباشد و با طعم آنها چندان رابطه برقرار نكنید ولی مطمئن باشید وقتی تاثیر دمنوش‌ها را بر سلامت بدن خود ببینید، نظرتان عوض خواهد شد.

دمنوش خاكشیر

خاكشیر با دانه‌های قهوه‌ای به قدری خواص مفید دارد كه احتمالا بارها برای درمان بیماری‌های مختلف مصرف كرده‌اید یا اینكه شربت آن را خورده‌اید. برای كبد چرب هم خاكشیر یكی از مفیدترین دانه‌‌هاست. كالری و فیبر خاكشی یا خاكشیر، صفر است ولی پروتئین و چربی مفید دارد. ولی نگران چربی موجود در خاكشیر نباشید.دانه‌های خاكشیر را در آب خیس كنید و بعد از اینكه كاملا ته نشین شدند، آب آن را خالی كنید. مراقب شن‌های احتمالی ته خاكشیر هم باشید. در یك ظرف، خاكشیر را با مقداری آب بجوشانید و بعد از سرد شدن، بخورید. می‌توانید خاكشیر را با ترنجبین هم مخلوط كنید و در این حالت نیازی به جوشاندن آنها نیست.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-CyCEruQriw

دمنوش تخم انار

در فصل پاییز یكی از دمنوش‌های خوش‌طعم و مفید، دمنوش تخم انار است. برای طرز تهیه دمنوش انار، ۳ قاشق دانه انار را با ۵ لیوان دسته دار آب جوش در قوری بریزید و دم كنید. بهتر است هنگام مصرف به اندازه ۱/۴ حجم لیوان یا فنجانی كه در آن دمنوش دانه انار را می‌ریزید، عرق كاسنی اضافه كنید و آن را ترجیحا بدون قند و با عسل میل كنید.
دمنوش انار علاوه بر درمان كبد چرب، كلسترول خون را كاهش می‌دهد و برای درمان جوش و آكنه، درمان بواسیر و هموروئید و پاكسازی خون به كار می‌رود. دمنوش انار خاصیت لاغركنندگی و چربی‌ سوزی هم دارد و آفت دهان را هم درمان می‌كند. این دمنوش را به مدت ۵ هفته، جایگزین چای سیاه كنی

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-Ze92eOLe7j

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز برای درمان كبد چرب را نیم ساعت قبل از وعده ناهار میل كنید. چای سبز باید در دمای بین ۷۱ تا ۸۲ درجه سانتیگراد تهیه شود. چای سبز را باید ۲ تا ۳ بار در روز مصرف كنید. به كسانی كه به سرطان كبد دچار هستند، توصیه می‌شود چای سبز مصرف كنید. ۱ قاشق مربا خوری چای سبز را به ازای هر لیوان دسته دار فرانسوی، اضافه كنید.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-zxer0b2c20

دمنوش رازیانه

رازیانه یك گیاه معطر با برگ‌های نازك مانند شوید است كه طبع گرم و خشك دارد و احتمالا تا حدودی خواص مفید آن را در درد قاعدگی، گُر گرفتگی دوره یائسگی، لاغری و حتی برای ازدیاد شیردهی مادران می‌دانید. اما علاوه بر این موارد، رازیانه یك پاك‌كننده بسیار موثر كبد است و به سم‌زدایی كمك بسیاری می‌كند.برای تهیه دمنوش رازیانه، یك قاشق غذا خوری عسل را با ۳ لیوان دسته دار فرانسوی آب جوش در یك قوری بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی بخار آب قرار دهید.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-POmfhOgumv

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان یك داروی سنتی مفید برای سیستم گوارشی است. ساقه زیر زمین و ریشه این گیاه خودرو بیشتر به عنوان شیرین‌كننده آب‌نبات و برخی نوشیدنی‌ها به كار می‌رود. برگ‌های خشك شیرین‌ بیان علاوه بر عطاری‌ در فروشگاه‌های مواد غذایی قابل خریداری است. شیرین بیان منبع «گلیسیریزین» است كه سم موجود در كبد را از بین می‌برد و به بهبود عملكرد كبد كمك بسزایی می‌كند.همچنین مواد معدنی موجود در شیرین بیان خواص آنتی‌اكسیدانی دارد و به حفاظت از سلول‌های كبدی در برابر چربی بالا، آسیب‌های ناشی از رژیم غذایی نامطلوب كمك می‌كند و آسیب ناشی از استرس و اضطراب را تا حد چشمگیری كاهش می‌دهد. برای دمنوش شیرین بیان، در یك فنجان، پودر یا ریشه شیرین بیان را در آب جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید و اجاره دهید چند دقیقه دم بكشد. این دمنوش را هر روز مصرف كنید، تا زمانی كه كبد چرب شما درمان شود. البته توصیه می‌شود از مصرف روزانه بیش از ۲۵۰ گرم دمنوش شیرین‌ بیان خودداری كنید.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-OvvC7fifoZ

دمنوش زنجبیل

زنجبیل از گیاهانی است كه در درمان بسیاری از بیماری‌ها خواص معجزه‌‌آمیزی دارد. نوشیدن دمنوش زنجبیل ۲ تا ۳ مرتبه در هفته، بسیار مفید است. برای دمنوش زنجبیل هم می‌توانید از پودر آن و هم از تكه‌های رنجبیل استفاده كنید. این دمنوش متابولیسم را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را متعادل می‌كند. علاوه بر این می‌توانید پودر زنجبیل را در غذاهای مصرفی بریزید یا زنجبیل تازه را رنده كنید و با ماست مخلوط كرده و مصرف كنید. دمنوش زنجبیل به كاهش جذب چربی در اطراف كبد كمك می‌كند و از ابتلا به كبد چرب جلوگیری می‌كند.

 

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-qhIyZSn5dk

دمنوش خار مریم

خارمریم را برای رفع مشكلات كبدی معمولا به صورت دمنوش مصرف می‌كنند و علاوه بر این خواص مفیدی برای كاهش وزن، افزایش شیر مادران و متعادل كردن قند خون و دیابت دارد. خارمریم خاصیت سم‌زدایی قوی و تقویت‌كنندگی كبد دارد و نوعی آنتی‌اكسیدان است كه اثرات ضدالتهابی دارد. این دم‌نوش به بازسازی سلول‌های كبد هم كمك می‌كند و با طبع گرم خود، در درمان ناراحتی‌های معده موثر عمل می‌كند. معمولا دمنوش خارمریم را با عسل شیرین می‌كنند تا خواص عصل را نیز در خود داشته باشد.یك قاشق غذاخوری دانه خارمریم خشك شده یا پودر آن را با یك فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم كنید و آن را از صافی عبور دهید. در زمان مصرف عسل را به دمنوش اضافه و میل كنید.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-Qfj2kkDcP1

دمنوش گل داوودی

در یك مطالعه دمنوش گل داوودی مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد كه اثر مثبتی روی سلول‌های كبد دارد. این دمنوش دارای موادی است كه از این سلول‌ها محافظت می‌كند. علاوه بر این، خواص آنتی‌اكسیدانی هم در دمنوش گل داوودی پیدا می‌شود. كبد یك عضو مهم برای سم‌زدایی خون است، بنابراین حفاظت از سلامت آن ضرورت زیادی دارد. این ارگان برای خواص بازسازی باورنكردنی كه دارد شناخته‌شده است. دمنوش گل داوودی می‌تواند توانایی این ارگان را حتی بهتر كند.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-2JizeV6IzX

دمنوش گل صد تومانی

گل صدتومانی در مناطق شمال غربی اقیانوس آرام می‌روید و قبلا از آن به عنوان داروی بیماری صرع و تشنج استفاده می‌شده است. این گیاه گل‌های سفید، صورتی روشن و تیره، قرمز و زرد دارد كه بعضی از آنها خوشبو هستند. طی تحقیقات انجام شده، گل صد تومانی، آسیب‌های كلیوی را كاهش داده و خاصیت آنتی اكسیدانی دارد.دمنوش گل صدتومانی و عصاره آن، از التهاب كبد جلوگیری می‌كند. در نظر داشته باشید كه حتما از دمنوش گل آن استفاده كنید و از مصرف ریشه خودداری كنید زیرا اثرات سمی دارد. همچنین مصرف این گیاه در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-exRmXiCIfr

دمنوش بادرنجبویه

بیماری كبدی چرب غیر الكلی ناشی از التهاب، قند خون بالا و چربی است. دمنوش بادرنجبویه با فعال كردن آنزیم‌هایی كه اسید‌های چرب را تجزیه می‌كنند، به درمان بیماری كبد چرب كمك می‌كند. بادرنجبویه همچنین فعالیت گلبول‌های سفید و سیتوكین‌های التهابی را در كبد كاهش می‌دهد.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-qQu3OeMttG

دمنوش جعفری

نوشیدن این دمنوش در طول روز به شما كمك می‌كند كه ارگانیسم خود را پاكسازی كنید. با نوشیدن دمنوش جعفری سموم را از خون و كبد و همین‌طور دستگاه گوارش‌تان خارج خواهید كرد. حتی در همان روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت، سالم‌تر خواهید شد و حس می‌كنید كه تمام ارگانیسم‌تان به صورت كارآمدتر و موثرتری عمل می‌كند.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-6AO01Gyaev

چای قاصدك

گیاه دارویی قاصدك از كبد شما حمایت می‌كند و به عملكرد كیسه صفرا كمك می‌كند. چای برگ قاصدك به افزایش دفع صفرا از كبد و در نتیجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربی كمك می‌كند. این دمنوش همچنین برای تحریك كیسه صفرای تنبل موثر است. بنابراین، استفاده از قاصدك برای درمان سنگ كیسه صفرا منطقی به نظر می‌رسد.

دمنوش و چای مفید برای درمان كبد چرب-BrZrlWMCJK
در كنار دمنوش‌هایی كه در بالا آورده شده است، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز برای درمان كبد چرب استفاده كنید. داروها و عرقیات گیاهی مفید مثل عرق نعنا و عرق كاسنی و دمنوش برای كبد چرب تا حد زیادی می‌توانند در بهبود عملكرد كبد موثر عمل كنند ولی از خاطر نبرید كه پیش از هر چیز از مصرف مواد مضر برای كبد خودداری كرده و رژیم غذایی سالمی را انتخاب كنید. همچنین از مشورت پزشك نیز در درمان كبد چرب استفاده كنید.