ریپورتاژ آگهی
كاوات كرمانشاه

كاوات كرمانشاه

به دلیل قرار گرفتن در طبیعت زیبای كوهپایه ای شاهو، داشتن آب وهوای مطبوع، چشمه های خروشان، جنگل‌ های پوشیده از بلوط و زیبایی های طبیعی خود به عنوان یكی از مناطق منحصر به فرد در گردشگری، مطرح است
  • 1401/01/01
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : روانسر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : حد فاصل میان شهرستان‌ های جوانرود، روانسر و پاوه
تلفن : 66059000-021

منطقه گردشگری كاوات كرمانشاه در كنار روستای زیبا و دیدنی شبانكاره، در حد فاصل میان شهرستان‌ های جوانرود، روانسر و پاوه قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در طبیعت زیبای كوهپایه ای شاهو، داشتن آب وهوای مطبوع، چشمه های خروشان، جنگل‌ های پوشیده از بلوط و زیبایی های طبیعی خود به عنوان یكی از مناطق منحصر به فرد در گردشگری، مطرح است. غار كاوات نیز از غارهای دیدنی و معروف استان كرمانشاه می ‌باشد كه در سلسله كوه‌ های شاهو در شمال و نزدیك به روستای شبانكاره از توابع روانسر در دو كیلومتری غار قوری قلعه واقع شده است.

 

كاوات كرمانشاه-mXG0nI6C9h

منطقه زیبای كاوات از تفرجگاه های شهرستان روانسر است كه در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی از استان كرمانشاه و حتی خارج از استان است. وجود سمندر كردستانی در چشمه و بركه كاوات در منطقه گردشگری شبانكاره از اهمیت ویژه برخوردار است. غار كاوات نیز در پانزده كیلومتری جوانرود واقع شده و تفریحگاه سران منطقه بوده و هم اكنون نیز در جذب توریست و گردشگران نقش بسزایی دارد. بخشی از آب شرب جوانرود نیز از همین غار تأمین می شود.

 

كاوات كرمانشاه-CG1fJZG1LB

غار كاوات

استان كرمانشاه مملو از زیبایی های طبیعی است و غار كاوات یكی از این جاذبه های بی نظیر آن است. غار كاوات كه از ویژگی های منحصر به فردی برخودار است در رشته ‌كوه شاهو در شمال درهٔ غار قوری ‌قلعه قرار دارد. دهانة غار در ارتفاع ۱۶۶۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و ابعاد آن ۸×۱۵ متر است كه با شیب تندی، یك محوطة بزرگ به طول و عرض ۷۰×۱۱۵ و ارتفاع تقریبی ۶۱ تا ۸۰ متر را تشكیل می‌ دهد. در انتهای این محوطة بزرگ، شاخة اصلی غار، با دهانه كوچكتری شروع شده و از قسمت چپ شاخة اصلی، نهر كوچكی به اعماق سنگ ‌ها فرو می‌ ریزد. پس از ۴۰ متر پیشروی، بركه آبی به طول ۱۵ متر و عمق ۷۰ سانتی‌ متر وجود دارد كه در بعضی جاها، عمق آن به یك و نیم متر می ‌رسد. در این قسمت، غار به دو شاخه تقسیم می ‌شود. شاخه سمت چپ، بیش از ۸ متر عمق ندارد، ولی شاخه سمت راست حفره و مخزن آب زیرزمینی دارد. پس از گذر از این آب، بركه آب دیگری وجود دارد كه ۶۰ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد و سقف آن در انتهای آب محو می‌ شود.

كاوات كرمانشاه-Kwj0BMM3Qw

كاوات كرمانشاه-ZxhGsGigtY

كاوات كرمانشاه-8Zqqpxd4BM

كاوات كرمانشاه-SSN3HufbgU

كاوات كرمانشاه-wAyihLpLEc

كاوات كرمانشاه-6GiD6Fq9qs

كاوات كرمانشاه-Q8PHDE2vC1

كاوات كرمانشاه-FYlPXdYSIK

كاوات كرمانشاه-SKaGLkNM8N

كاوات كرمانشاه-mbdxwztWDl

كاوات كرمانشاه-Sk7fXvb5vP

كاوات كرمانشاه-DvJor2CJaX

كاوات كرمانشاه-wmsmpWeoRa