ریپورتاژ آگهی
راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مقصد سفر بسیاری از هموطنان ایرانی در تمامی فصل های سال است. این شهر سیاحتی و زیارتی حتی میان مسافران خارجی مخصوصا میهمانان عرب زبان از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • 1401/01/01
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : خراسان رضوی مشهد
تلفن : 66059000-021

مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام و مقصد سفر بسیاری از هموطنان ایرانی در تمامی فصل های سال است. این شهر سیاحتی و زیارتی حتی میان مسافران خارجی مخصوصا میهمانان عرب زبان از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای سفر به مشهد می توان سفر هوایی و سفر زمینی با قطار، ماشین شخصی یا اتوبوس را انتخاب نمود. روش های سفر مذكور هر كدام مزایا و جذابیت های خود را دارند.
سفر هوایی سریع و راحت و سفر زمینی اجازه لذت از مسیر را بیشتر به مسافران می دهد. اگر برای سفر به این شهر را خریده اید باید از جزئیات این سفر زمینی مطلع شوید تا سفر بهتری را تجربه نمایید. در این نوشتار می خواهیم به طور خاص به سفر با اتوبوس بپردازیم.

 

راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد-QEcFqvytjj

بهترین زمان برای سفر به مشهد با اتوبوس

مسافران برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد آن هم با اتوبوس باید به مناسب ها و ایام توجه نمایند. به عنوان مثال اگر می خواهید ایام نوروز و لحظه تحویل سال را در مشهد تجربه كنید نباید دقیقا یك روز قبل از سال تحویل به مشهد بروید. در غیر این صورت با ترافیك شدید در جاده مواجه می شوید و احتمالا حتی در زمان معین به مشهد نخواهید رسید. بنابراین بهتر است چند روز قبل مقدمات سفر به مشهد را فراهم نمایید. موضوع مهم دیگر كه باید به آن اشاره نماییم رزرو اقامتگاه در این شهر است. اگر این رزرو را به تعویق بیاندازید شك نكنید كه با هتل های بدون ظرفیت مواجه خواهید شد.

فاصله شهرهای ایران تا مشهد

یكی از مهم ترین موضوعاتی كه مسافران به آن توجه زیادی دارند مدت زمان سفر است تا برای زمان رسیدنشان برنامه ریزی نمایند.در این بخش به ذكر فاصله شهرهای مهم كشور تا مشهد می پردازیم.

فاصله شهرها بر اساس زمان و كیلومتر و مسیر :

تهران تا مشهد ۸۹۰ كیلومتر ۹ ساعت جاده سمنان
اصفهان تا مشهد ۱۲۴۵ كیلومتر ۱۲ ساعت جاده سمنان
شیراز تا مشهد ۱۳۴۵ كیلومتر ۱۵ ساعت جاده جندق
بندر عباس تا مشهد ۱۴۰۰ كیلومتر ۱۶ ساعت جاده جندق
كرمانشاه تا مشهد ۱۳۸۱ كیلومتر ۱۴ ساعت جاده سمنان
زنجان تا مشهد ۱۲۲۰ كیلومتر ۱۲ ساعت جاده سمنان
گرگان تا مشهد ۵۶۰ كیلومتر ۷ ساعت جاده جنگل گلستان
قم تا مشهد ۹۵۰ كیلومتر ۹ ساعت جاده سمنان
كرمان تا مشهد ۹۰۰ كیلومتر ۹ ساعت جاده جندق
ساری تا مشهد ۷۰۰ كیلومتر ۱۲ ساعت جاده جنگل گلستان

راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد-N5kxczyOrM

جاده های سفر به مشهد

سه راه برای سفر زمینی به مشهد وجود دارد كه باید آن ها را بشناسید. این جاده ها عبارتند از:
• جاده سمنان
• جاده جنگل گلستان
• جاده جندق
شما مسافران گرامی با توجه به شهر خود باید بهترین جاده را انتخاب نمایید تا زمان شما در جاده های اشتباه تلف نشود. در جاده جنگل گلستان مسافران گرامی می توانند با عبور از شهرهای شمال و جنگل ها از تماشای منظره های جذاب لذت ببرند. البته از آن جایی كه شهرهای شمال در نزدیكی هم واقع شده اند و همچنین اكثرا ترافیك دارند ممكن است زمان سفر شما زیاد شود. جاده سمنان نیز از بهترین مسیرها برای سفر به مشهد است. در این جاده كه با محیطی كویری احاطه شده است می توانید در شب ستاره های آسمان صاف را تماشا كنید. آخرین مسیر، جاده جندق می باشد كه برای شهرهای جنوبی مناسب تر است كه باز هم مسیر كویری دارد.
البته انتخاب جاده در سفر با اتوبوس بر عهده ی شما نیست. اتوبوس ها از مسیری كه برایشان برنامه ریزی شده است رهسپار مشهد می شوند. ولی اگر به عنوان مثال در یك شهر جنوبی هستید و می خواهید از جاده شمال به مشهد بروید باید ابتدا به تهران بروید و بعد از آن جا به گرگان و سپس در گرگان اتوبوس دیگری به مقصد مشهد سوار شوید تا از جذابیت های جاده هراز، فیروزكوه و جنگل گلستان نیز بهرمند شوید. اگر در انتخاب صندلی در اتوبوس دچار سردرگمی شده اید برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی زیر مراجعه نمایید.

 

راهنمای سفر زمینی با اتوبوس به مشهد-ZxLbihCON0

اتوبوس های مسیر مشهد

شما مسافران مشهد برای رسیدن به این شهر توریستی می توانید دو مدل اتوبوس VIP و معمولی را انتخاب نمایید كه از نظر هزینه و امكانات متفاوتند. در صورتی كه هزینه برای شما مهم است و می خواهید سفری مقرون به صرفه داشته باشید، بهترین گزینه اتوبوس معمولی با ظرفیت ۴۴ نفر است. قیمت اتوبوس های VIP دوبرابر معمولی است اما در این نوع اتوبوس قطعا سفری راحت و با كیفیت تر را تجربه خواهید كرد. در برخی از انواع این اتوبوس حتی امكان خوابیدن روی صندلی های تخت شو وجود دارد. این اتوبوس ها چند مدل دارند كه عبارتند از: اتوبوس كلاسیك، اسكانیا مارال، دورسا و در نهایت اتوبوس مانVIP . هركدام از این اتوبوس ها راحتی و امكانات خاص خود را داشته كه شما می توانید با توجه به سلیقه خود یكی را انتخاب نمایید. از همراهی شما ممنونیم.