ریپورتاژ آگهی
بهترین رستورانهای شیراز

بهترین رستورانهای شیراز

شیراز شهر تاریخی و زیبایی است كه سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به سمت خود می‌كشاند. این شهر علاوه بر اماكن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر رستوران‌گردی دارد
  • 1400/12/29
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : شیراز

شیراز شهر تاریخی و زیبایی است كه سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و جهان به سمت خود می‌كشاند. این شهر علاوه بر اماكن تاریخی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر رستوران‌گردی دارد كه می‌توان طعم غذاهای اصیل شیرازی را در این رستوران‌ها تجربه كرد و لحظات خوش و خاطره انگیزی را رقم زد. برخی از رستوران‌های خوب شیراز كه در ارزیابی مردم و گردشگران امتیاز بالایی دریافت كردند را اینجا معرفی می‌كنیم؛

رستوران هفت خوان

خیلی‌ها می‌گویند بدون رفتن به این رستوران، نمی‌توانید یك سفر خوب به شیراز داشته باشید. رستوران هفت خوان، ۵ رستوران مختلف و دو كافی‌شاپ دارد و هر طبقه‌اش مختص رستوران به‌خصوصی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید كه كباب دوست دارد، چه گیاهخوار باشید، چه عاشق غذاهای دریایی یا نه دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده می‌شود.

رستوران هفت خوان جدا از اینها رستوران ملل و دو كافی‌شاپ هم دارد، همیشه موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی‌ای دارد، كاركنانش هم خوش‌برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به‌خصوص دروازه قرآن دارد، ولی چیزی كه بیش از حد ممكن است آزارتان دهد، قیمت بالای غذاهای هفت خوان است. خوب می‌خورید و همه چیز تكمیل است، ولی خوب هم باید خرج كنید. ولی این را هم بگوییم كه هر غذا را می‌شود دونفری خورد كه به جیب‌تان هم فشار نیاید.

آدرس: شیراز بلوار جدید قرآن، نبش كوچه هفدهم

 

 

بهترین رستورانهای شیراز-0P9en3cVGY

رستوران برنتین

طراحی فضا ، طراحی منو و شكل سرو غذاها، نشان دهنده‌ی اهمیت دادن این مجموعه به مشتری است. از ابتدای ورود به رستوران تا زمان خروج تجربه‌ی دلپذیری از رستوران برنتین خواهید داشت. این رستوران در خیابان ستارخان قرار گرفته و یكی از معروف ترین رستوران های شیراز است. نمای سفید و زیبای ساختمان از همان ابتدا نوید تفاوت را به شما می‌دهند. رفتار پرسنل بسیار عالی و كیفیت غذاها فوق العاده است. البته این رستوران از نظر اقتصادی در رده‌ رستوران‌های نه چندان ارزان قرار می‌گیرد.

آدرس: شیراز بلوار ستارخان مقابل ۲۰ متری نمازی ، نبش كوچه ۱۲

بهترین رستورانهای شیراز-WjweP6sYLK

بهترین رستورانهای شیراز-Hw2bP8TnM7

رستوران صوفی

صوفی، یكی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مكانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیكی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است.رستوران صوفی هرچند فست‌فود و پاستا هم دارد، ولی در صوفی انتخاب بیشتری‌ها كباب است، به علاوه اینكه می‌گویند بهترین كلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد.گذشته از این اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شكرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. كباب ماستی لاری و شیشلیك برای ناهار و فیله استیك و مرغ سوخاری برای شام می‌تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس : خیابان عفیف آباد، جنب بانك ملت

 

بهترین رستورانهای شیراز-CGdkNRc3Pr

رستوران شرزه

رستوران شرزه، رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای كه در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی كیفیت غذاهایش باعث می‌شود آدم با خودش بگوید یك بار كه هزاربار نمی‌شود.

كباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی كباب از غذاهایی است كه مشتری‌ها كیفیتش را در شرزه تایید كرده‌اند. همچنین نباید از خیر كشك بادمجان و سالاد شیرازی این رستوران گذشت.

آدرس: خیابان زند،خیابان مسجد وكیل

بهترین رستورانهای شیراز-5SpfrmbiFz

شاطر عباس

اگر از دوست‌داران كباب باشید حتما در یكی از شعبه‌های شاطرعباس وعده‌ای را صرف كرده‌اید. این رستوران معروف شعبه‌ای در شیراز و درست در جوار سرای مشیر دارد. طعم نان تازه و كباب و ریحان شاطرعباس شما را بارها به این رستوران می‌كشاند.

آدرس: شیراز، خیابان خاكشناسی

بهترین رستورانهای شیراز-SdyecCp9UX

رستوران باغ راز

باغ راز یكی از پر طرفدارترین رستوران های شیراز است. این مجموعه شامل فضای داخلی ، فضای باز و پشت بام است. در هر بخش چشم انداز و محیط منحصر به فردی را تجربه می‌كنید. كیفیت غذا، برخورد مناسب پرسنل و چشم انداز زیبا از ویژگی‌های خاص این باغ است.

آدرس: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد

 

بهترین رستورانهای شیراز-xyxBI6Rfnw

خانه سنتی پرهامی

خانه سنتی پرهامی در دل یكی از محله‌های قدیمی شیراز قرار گرفته و یكی از پر رفت و آمدترین فضاهای تفریحی است. این خانه در حقیقت عمارت كوچك قدیمی است كه امروزه به رستوران سنتی تبدیل شده است. حوض و فواره‌ی وسط آن، موزیك سنتی، شیشه های قدیمی و لوازم قدیمی روایت زیبایی از نوستالژی را برای ما بازگو می‌كنند. هرروز ۴ مدل غذای سنتی در این رستوران زیبا سرو می‌شود. بهتر است برای آنكه غذاها هماهنگ با ذائقه‌تان باشد، قبل از رفتن با آن‌ها تماس بگیرید و از منوی روز اطمینان پیدا كنید.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان

بهترین رستورانهای شیراز-J3jeS0sHC0

رستوران رودكی

رستوران رودكی، یكی از معروف‌ترین رستوران های شیراز است، به طوریكه كه ظهرهای جمعه می‌توان از صف طولانی جلویش آن را شناخت. خیلی‌ها معتقدند بهترین كباب را در شیراز باید در این رستوران خورد، اما نباید از باقالی‌پلو با مرغ‌های آن هم گذشت.

آدرس: ابتدای خیابان رودكی از سمت خیابان زند

 

بهترین رستورانهای شیراز-SV85OqOi14

كافه این

به محض ورود به كافه عطر قهوه شما را مست می‌كند. كافه این می‌تواند قهوه‌ای با بهترین عطر و طعم را به شما عرضه كند. فضای كافه مدرن و دنج و آرامش در آن جاری است. تراس كافه نیز می‌تواند محیطی باصفا برای شما بسازد.

بهترین رستورانهای شیراز-nPZhdOIhmq

كافه رستوران سنتی قوام

قوام یك رستوران خوب و ارزان شیرازی است كه فضایی بسیار كوچك دارد و انواع غذاهای سنتی، دیزی، كشك بادمجان، كتف و بال مرغ، انواع چای، غذای روز، پیش غذا، دسر، كیك و عرقیجات سرو می‌كند. غذاهای این رستوران خانگی دارای طعمی خاص و فراموش نشدنی است، قیمت‌های آن بسیار مناسب است اما برای پیدا كردن میز خالی باید صبور باشید.

آدرس: شیراز، بلوار زند، خیابان رودكی، چهارراه فردوسی

بهترین رستورانهای شیراز-F6qtr0bGnW