ریپورتاژ آگهی
جنگل تیلاكنار

جنگل تیلاكنار

یكی از شهرهای مدرن و پر از امكانات استان مازندران ، سلمان ‌شهر یا همان متل قو (متل قو) می باشد . وجود انواع برند‌‌های ایرانی و خارجی در فروشگاه‌‌های متل قو (برج‌‌های دو قلو الماس خاورمیانه)، دسترسی آسان به دریا و طبیعت زیبا، سلمان‌شهر را به منطقه كاملا توریستی تفریحی تبدیل نموده است
  • 1400/12/28
  • استان : مازندران
  • شهر : سلمانشهر
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : در دامنه رشته كوه البرز و در نواحی جنوبی شهر
تلفن : 66059000-021

یكی از شهرهای مدرن و پر از امكانات استان مازندران ، سلمان ‌شهر یا همان متل قو (متل قو) می باشد . وجود انواع برند‌‌های ایرانی و خارجی در فروشگاه‌‌های متل قو (برج‌‌های دو قلو الماس خاورمیانه)، دسترسی آسان به دریا و طبیعت زیبا، سلمان‌شهر را به منطقه كاملا توریستی تفریحی تبدیل نموده است. جنگل تیلاكنار نام جنگل معروف سلمان ‌شهر است.

شهرهای شمالی كشور به دریای بی‌كران خزر و جنگل‌های سرسبز و انبوه خود شهرت دارند. سلمان شهر یا همان متل قو یكی از شهرهای كوچك توریستی مازندران است كه با آب‌وهوای معتدل، پلاژهای ساحلی، تفریحات آبی ویژه و مراكز خرید مدرن همواره توجه بسیاری از گردشگران را به‌سوی خود جلب می‌كند. یكی از از جاهای دیدنی متل قو «جنگل تیلاكنار» نام دارد كه از زیباترین جنگل‌های استان مازندران به شمار می‌رود. این جنگل در روستای قدیمی تیلاكنار، در نواحی جنوبی سلمان شهر و در دامنه رشته كوه البرز واقع شده است. نزدیكی تیلاكنار به ساحل دریا، این امكان را به گردشگران متل قو می‌دهد تا ساعاتی را در دامان طبیعت و در میان درختان سر‌به‌فلك‌كشیده از آب‌وهوای مطبوع جنگل لذت ببرند.

جنگل تیلاكنار كجاست؟

  • آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس‌آباد، سلمان شهر (متل قو)، جنگل تیلاكنار 
  • جنگل تیلاكنار از زیباترین جنگل‌های استان مازندران است كه با پوشش سرسبز خود در دامنه رشته‌كوه البرز و در جنوب سلمان شهر (متل قو) قرار دارد. تیلاكنار در انتهای خیابان دریا گوشه واقع شده است؛ در ابتدای این خیابان، شهرك‌ها و ساختمان‌های مدرنی را مشاهده می‌كنید كه با دیدن آن‌ها ممكن است تصور كنید مسیر را اشتباه آمده‌اید؛ اما در صورتی‌كه مسیر را ادامه دهید، ابتدا به روستای تیلاكنار و سپس به جنگل زیبای آن خواهید ‌رسید.

    مسیر دسترسی به جنگل تیلاكنار

    برای دسترسی به جنگل تیلاكنار ابتدا باید به سلمان شهر (متل قو) بروید. دسترسی به سلمان شهر از مسیرهای جاده چالوس، هراز و آزادراه قزوین-رشت امكان‌پذیر است. در هر یك از این مسیرها پس از رسیدن به متل قو، می‌توانید از خیابان دریا گوشه به جنگل تیلاكنار بروید.

    • اگر قصد سفر از مسیر جاده چالوس را دارید، پس از رسیدن به این جاده زیبا، می‌توانید از مسیر جاده ساحلی سیاهكلرود-مازندران، خود را به عباس‌آباد و سپس به سلمان شهر برسانید.
    • اگر جاده هراز را برای سفر انتخاب كنید، ابتدا باید به‌سمت محمودآباد و سپس چالوس رهسپار شوید و از آنجا به‌سوی متل قو حركت كنید. متل قو در مسیر ارتباطی چالوس به تنكابن و رامسر قرار دارد.
    • از آزادراه قزوین - رشت، مسیری از شهر‌های زیبای رشت، لاهیجان، رامسر، تنكابن و در انتها سلمان شهر (متل قو) را پیش رو خواهید داشت.

    درباره جنگل تیلاكنار 

 

جنگل تیلاكنار-lOO8K5HDkj

روستای تیلاكنار

روستای تیلا كنار با آب و هوای معتدل و مرطوب در سلمان‌شهر استان مازندران قرار دارد. سلمان‌شهر یكی از شهرهای ساحلی دریای خزر است كه ۲۱۶ كیلومتر با تهران فاصله دارد. تیلا كنار در دهستان كلارآباد غربی واقع شده است. با سلمان‌شهر ۳ كیلومتر فاصله دارد و در ۱۱ كیلومتری عباس‌ آباد است.مردم این منطقه از تبار مازندرانی بوده و به زبان فارسی و مازندرانی سخن‌ می‌گویند. در این روستا و روستای اطراف كشاورزی و دامداری رایج است. كلوچه و كوكی‌‌های كشمشی و گردویی از سوغات خوشمزه سلمان‌شهر است. ‌‌تیلا در زبان محلی به معنای «چنگك» و چوب بلندی كه برای چیدن انار و گردو استفاده‌ می‌شود، است. كلایه در زبان گیلكی به معنای محله‌ می‌باشد. تیلا به معنای شاد و مدرن نیز ‌می‌باشد.

روستای «تیلاكنار» با آب‌و‌هوای معتدل و مرطوب، در دهستان كلارآباد غربی واقع شده است كه با سلمان‌ شهر حدود سه كیلومتر فاصله دارد. مردم این روستا به زبان فارسی و گویش مازندرانی صحبت می‌كنند. چهره روستا در سال‌های اخیر، با ساخت‌وساز خانه‌ها و ویلاها به‌طور كلی تغییر كرده است. بیشتر مردم روستا به كشاورزی و دام‌داری اشتغال دارند و با فروش محصولات كشاورزی و صنایع دستی امرار معاش می‌كنند. كلوچه و كوكی‌های كشمشی و گردویی از سوغات خوشمزه تیلاكنار و سلمان‌شهر است.

تیلا در زبان محلی به‌معنای «چنگك» و چوب بلندی است كه برای چیدن انار و گردو استفاده می‌شود. معنی دیگر تیلا شاد و مدرن است. تیلاكنار كه به نام‌های «تیله كنار» و «تیله كلار» نیز شناخته می‌شود، یكی از زیباترین جنگل‌های استان مازندران در شهر معروف متل قو (سلمان شهر) است كه انتهای خیابان دریا گوشه را با فضایی متفاوت و سرسبز پوشش می‌دهد. ریشه‌های در‌هم‌‌تنیده درختان این جنگل نشان از قدمت چند صدساله و حتی هزارساله آن دارد و هوای بسیار مطبوع منطقه، لذت جنگل‌نوردی را چند برابر می‌كند.

یكی از ویژگی‌های جنگل تیلاكنار نزدیكی به ساحل است. همچنین از این جنگل مسیری فرعی به‌سمت كلارآباد و كلاردشت وجود دارد. این راه مال‌رو قدیمی از جنگل زیبای تیلاكنار آغاز می‌شود و تا پیشنبور كلاردشت ادامه دارد. تردد در این مسیر بدون داشتن راهنمای محلی برای گردشگران امكان‌پذیر نیست و حتما باید از GPS و راه‌بلد كمك گرفت. در این مسیر می‌توانید از زیبایی‌های مرداب دیوك نیز لذت ببرید. 

در كنار درختان انبوه تیلاكنار، رودخانه‌ای كم‌عمق جریان دارد كه مكان مناسبی را برای پیك‌نیك در كنار خانواده و دوستان و لذت بردن از محیط اطراف، در اختیار گردشگران می‌گذارد؛ اما رسیدن به این رودخانه با خودرو امكان‌پذیر نیست و به پیاده‌روی نیاز دارد. به‌لطف وجود درختان انبوه و جریان دائمی آب رودخانه، هوای این منطقه همواره معتدل و مطبوع است. نم‌نم باران و مه غلیظی كه در فصل بهار این جنگل را در بر می‌گیرد، بر زیبایی محیط می‌افزاید. تنها نكته ناراحت‌كننده در این جنگل زیبا، وجود انواع زباله و پلاستیك و فلز در مسیر جنگل است. توصیه می‌شود همواره در سفرهای خود كیسه زباله به‌همراه داشته باشید تا محیط زیست و زیبایی‌های طبیعی به‌خاطر زباله از بین نرود.

بهترین زمان سفر به جنگل تیلاكنار

 

جنگل تیلاكنار-afwwlef7th

جنگل تیلاكنار دارای آب‌و‌هوای معتدل و مرطوب است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد؛ ازاین‌رو، بهتر است در فصل بهار و اواخر تابستان به این منطقه سفر كنید؛ البته در جنگل به‌دلیل پوشش گیاهی انبوه و درختان سربه‌فلك‌كشیده حتی در تابستان نیز نسیم خنكی می‌وزد. معمولا اواسط اردیبهشت برای سفر به متل قو و جنگل تیلاكنار پیشنهاد می‌شود؛ زیرا علاوه بر هوای دل‌پذیر منطقه، می‌توانید از عطر روح‌نواز شكوفه‌های بهار نارنج نیز لذت ببرید.

فصل‌های گرم سال فرصت مناسبی برای شنا و تفریحات آبی به شمار می‌رود و جنگل تیلاكنار و سواحل متل قو، در این زمان بسیار شلوغ و پرتردد است؛ اگر از سفرهای آرام و به‌دور از هیاهو لذت می‌برید، بهترین زمان سفر به این منطقه در ماه‌های سرد سال است.

متل قو در زمستان هوای بسیار سرد و گاهی همراه با بارش برف شدید و یخبندان دارد؛ اما در پاییز با وجود هوای سرد جنگل، تماشای رنگ‌های زیبای پاییزی خالی از لطف نخواهد بود.

امكانات رفاهی و تفریحی جنگل تیلاكنار

جنگل تیلا كنار برای سیزده‌به‌در، پیك‌نیك چند‌ساعته و كمپینگ كوتاه‌مدت بسیار مناسب است. از تفریحات این جنگل می‌توان به جنگل‌نوردی، پیاده‌روی و عكاسی از مناظر زیبا اشاره كرد. همچنین با پیاده‌روی می‌توانید خود را به رودخانه و آبشار میان جنگل برسانید و ساعاتی در اطراف رودخانه بنشینید و از هوای مطبوع اطراف رودخانه لذت ببرید. 

جنگل تیلا كنار

جنگل تیلا كنار «تیله كلار یا تیله كنار» از زیباترین جنگل‌‌های استان مازندران است. نم نم باران و مه غلیظ در فصل بهار این جنگل را در برمی‌گیرد و بر زیبایی محیط ‌می‌افزاید. جنگل تیلا كنار بعد از گذر از خیابان دریا گوشه سلمان‌شهر و اندكی رانندگی نمایان‌ می‌شود. البته اگر از سمت كلارآباد وارد این شهر شوید، نرسیده به جنگل، پشت بازار چند قهوه خانه و رستوران محلی درجه یك پذیرای شما خواهد بود.این جنگل در جنوب سلمان‌شهر با درختان بلند قامت و پوشش سرسبز در دامنه رشته كوه البرز قرار دارد. هوای بسیار مطبوع این منطقه در كنار فضایی كه چشمه و رودخانه جاری این جنگل فراهم آورده است، لذت جنگل نوردی را چند برابر می‌كند. به این نكته توجه كنید كه رسیدن به رودخانه با خودرو امكان پذیر نخواهد بود.

جنگل تیلاكنار-cAWHyDkLKz

یكی از ویژگی‌‌های این جنگل فاصله اندك تا ساحل دریا است. از این جنگل یك مسیر فرعی به سمت كلارآباد و كلاردشت وجود دارد. این راه مال‌رو قدیمی از جنگل زیبای تیلا كنار آغاز‌ می‌شود و تا پینبور كلاردشت ادامه دارد. پیشنهاد ‌می‌شود برای پیمودن این مسیر از راهنمایان محلی كمك گرفته و لوكیشن جنگل تیلا كنار را داشته باشید. در این مسیر می‌توانید از زیبایی‌های دریاچه دایورك نیز لذت ببرید.

ساختمان‌‌های لوكس و مدرن زیادی در سلمان‌شهر به چشم‌ می‌آید. در دل جنگل تیلا كنار نیز یك هتل چهار ستاره زیبا ساخته شده است.اما نكته‌ی بسیار ناراحت كننده وجود انواع زباله و پلاستیك و فلز در این مسیر و جنگل است. بیایید هركدام از ما برای حفظ این جنگل و زیستگاه طبیعی قدمی برداریم و در تمیز نگه داشتن آن كوشا باشیم!!

جنگل تیلا كنار بعد از گذر از خیابان دریا گوشه سلمان‌شهر و اندكی رانندگی نمایان‌ می‌شود.

اقامت در جنگل تیلاكنار

هتل لیلیوم

  • آدرس: مازنداران، سلمانشهر(متل قو)، انتهای بلوار دریاگوشه، تیلاكنار، هتل لیلیوم 

جنگل تیلاكنار-Q0ctpaan9L

مسیر دسترسی به تیلا كنار

سلمان‌شهر از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه آب و هوای دلچسپی دارد. اما ساحل متل قو در فصل‌‌های گرم سال كه فرصت مناسبی برای ورزش‌‌های آبی و شنا فراهم است، بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است. اگر از سفر‌‌های آرام و به دور از هیاهو لذت‌ می‌برید بهترین زمان سفر به این منطقه در ماه‌‌های سرد سال است.تهران تا منطقه تیلا كنار ۱۷۴ كیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به این روستا‌ می‌توان از مسیر جاده چالوس بهره برد. البته اگر از جاده هزار عازم سفر هستید ‌می‌توانید بعد از عبور از محمود آباد به چالوس و سپس به متل قو برسید. ‌‌از آزادراه قزوین رشت نیز پس از رسیدن به رشت به سمت لاهیجان سپس رامسر و تنكابن و در نهایت متل قو خواهید رسید.وجود هتل‌‌ها و متل‌‌های زیاد در سلمان‌شهر نگرانی برای اقامت بوجود نخواهد آورد. اما این نكته را فراموش نكنید كه هزینه‌‌های این شهر گران‌تر از سایر شهر‌‌های استان است.

برای اقامت در جنگل تیلاكنار می‌توانید از هتل مدرن چهار ستاره لیلیوم استفاده كنید. این هتل كه در دل جنگل قرار دارد، در پنج طبقه طراحی شده است و ۳۴ اتاق و سوئیت دارد. هتل لیلیوم دارای امكاناتی مانند استخر، سالن بیلیارد، رستوران و... است. اتاق‌های این هتل چشم‌اندازی از دریا و جنگل در اختیار گردشگران می‌گذارد.

كمپ در تیلاكنار

می‌توانید در جنگل چادر بزنید، شب را استراحت كنید و صبح زود جنگل‌گردی را آغاز كنید. همچنین می‌توانید راهی روستای تیلاكنار و دیگر روستاهای اطراف جنگل شوید و با كرایه اتاق، شب را در آنجا سپری كنید. در این روستاها تعدادی ویلا و اقامتگاه، كافه، رستوران و غرفه‌های صنایع دستی برای رفاه مسافران ساخته شده است.

نزدیكی جنگل تیلاكنار به سلمان شهر و وجود هتل‌‌ها و متل‌‌های فراوان در این شهر، نگرانی محل اقامت را از بین برده است؛ اما این نكته را فراموش نكنید كه هزینه‌‌های اقامت در متل قو كمی گران‌تر از سایر شهر‌‌های استان مازندران است.

رستوران‌های اطراف جنگل تیلاكنار

در كلارآباد، روستای تیلاكنار، خیابان دریاگوشه و متل قو رستوران‌های محلی و مدرن متعددی برای صرف غذا وجود دارد كه از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به رستوران فرزین و فست‌فود دانانو اشاره كرد. 

رستوران فرزین

  • آدرس: استان مازندران، سلمان شهر، جاده سیاهكلرود-مازندران، رستوران فرزین 
  • تلفن: ۵۴۶۱۴۹۰۵ ۰۱۱
  • ساعت فعالیت: هشت تا ۲۲

 

جنگل تیلاكنار-0bBQ5Q4aTV

رستوران فرزین كه در فاصله حدود هفت كیلومتری (حدود ۱۶ دقیقه) از جنگل تیلاكنار قرار دارد، با انواع غذاهای خوشمزه خطه شمال مانند كباب‌‌ترش، میرزاقاسمی، باقالی‌قاتق و مرغ ناردون در بین گردشگران، محبوبیت خاصی پیدا كرده است. فضای نیمه‌باز این رستوران با چشم‌انداز رو به دریا آرامش خاصی را برای میهمانان خود به ارمغان می‌آورد.

منوی رستوران فرزین علاوه بر غذاهای شمالی شامل انواع غذاهای ایرانی (باقالی پلو با ماهیچه، انواع كباب، زرشك پلو، اكبرجوجه، خورشت قورمه‌سبزی، سبزی پلو با ماهی)، انواع سوپ، انواع فست‌فود و غذاهای بین‌المللی (پیتزا، پاستا، پنه، ساندویچ، نان سیر، استیك، میگو سوخاری، بیف استراگانف، چیكن استراگانف و...) و انواع سالاد و نوشیدنی نیز می‌شود. 

در منوی كافه انواع قهوه‌های گرم و سرد، هات‌چاكلت، كوكتیل، انواع شیك، كیك، دسر، انواع چای و دمنوش، شیر عسل، آب‌میوه‌های طبیعی، سوفله و انواع بستنی وجود دارد. در روزهای شلوغ برای ورود به این رستوران ممكن است كمی منتظر بمانید. قیمت غذاها در این رستوران چندان ارزان نیست.

رستوران ایتالیایی دانانو

  • آدرس: استان مازندران، سلمان شهر، جاده چالوس-تنكابن، فست فود دانانو
  • تلفن: ۵۴۶۳۰۴۶۹ ۰۱۱
  • ساعت فعالیت: ۱۲:۳۰ تا ۲۴

جنگل تیلاكنار-aByidPcKQM

رستوران ایتالیایی دانانو، رستورانی ایدئال برای كسانی است كه به فست‌فود علاقه دارند. دانانو در نزدیكی مركز خرید قو الماس خاورمیانه (برج‌های دوقلو) در دو فضای سرپوشیده داخلی و فضای روباز بیرون رستوران از میهمانان خود پذیرایی می‌كند. این رستوران با فضای جالب و غذاهای باكیفیت، توجه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جلب كرده است. فست فود دانانو در فاصله حدود ۶ كیلومتری از جنگل تیلاكنار قرار دارد.

در منوی رستوران ایتالیایی دانانو انواع پیش غذا، پاستا، برگر، پیتزا، گریل، سالاد و انواع نوشیدنی قابل‌سفارش است.

تجهیزات سفر مورد نیاز برای بازدید از جنگل تیلاكنار

برای سفر به جنگل با توجه به‌مدت زمانی كه قصد دارید در جنگل سپری كنید، وسایل و تجهیزات خاصی لازم است. در ورودی جنگل تیلاكنار مبلغی از شما دریافت می‌شود و می‌توانید با خودروی شخصی خود وارد جنگل شوید، در زیر درختان زیرانداز خود را پهن كنید، آتشی برپا كنید، چای یا كباب درست كنید و استراحت كنید.

اگر قصد بازدید از رودخانه و آبشار جنگل تیلاكنار را دارید، باید قسمتی از مسیر را با پای پیاده طی كنید؛ از این‌رو بهتر است كفش مناسب پیاده‌روی همراه داشته باشید تا بتوانید در طی مسیر از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید و خود را به رودخانه برسانید.

از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای بازدید از جنگل تیلاكنار می‌توان به زیرانداز، چادر مسافرتی، كوله‌پشتی، عینك و كلاه آفتابی، آب آشامیدنی، تنقلات و خوراكی، لباس اضافه به‌ویژه برای كودكان، لوازم بازی و سرگرمی، موبایل، وجه نقد، كارت بانكی و لوازم روشنفكرند آتش نام برد. همچنین بهتر است از سوخت و تنظیم باد لاستیك خودرو اطمینان‌خاطر داشته باشید.

جاهای دیدنی اطراف جنگل تیلاكنار
غار آبی دانیال
آدرس: استان مازندران، شهرستان عباس آباد، متل قو، روستای دانیال، غار آبی دانیال

جنگل تیلاكنار-mmT9eQs6wF

«غار آبی دانیال» كه به‌عنوان یكی از مهم‌ترین جاهای دیدنی متل قو شناخته می‌شود، در انتهای روستای دانیال از توابع عباس‌آباد واقع شده است. این غار آبی در رشته كوه البرز، دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران (بعد از غار قوری قلعه در كرمانشاه) به شمار می‌رود كه بیش از دو كیلومتر طول دارد. غار آبی دانیال در فاصله حدود هفت كیلومتری از جنگل تیلاكنار واقع شده است.

از ابتدا تا انتهای غار دانیال رودخانه‌ای جریان دارد كه از به هم پیوستن چندین جوی و چشمه تشكیل می‌شود. عمق رودخانه در بخش‌های مختلف غار متغیر است؛ اما معمولا از یك متر بیشتر نمی‌شود. دیواره‌های شگفت‌انگیز غار دانیال از تغییرات زمین در میلیون‌ها سال پیش شكل گرفته است. گذرگاه‌هایی نیز در غار وجود دارد كه در هنگام بارندگی، آب آن‌ها بالا می‌آید و عمیق‌تر از حد معمول می‌شود.

آبی كه در این غار رودخانه‌ای جریان دارد كاملا زلال است و دمای آن، مانند دمای داخل غار، در بیشتر روزهای سال بدون تغییر باقی می‌ماند. بهترین مسیر پیمایش غار، دنبال‌كردن جریان آب رودخانه است كه البته این مسیر آبی، بدون قایق با پای پیاده و گاه به‌صورت سینه‌خیز انجام می‌گیرد.

مركز خرید قو الماس خاورمیانه
آدرس: استان مازندران، سلمان شهر (متل قو)، جاده ساحلی، مركز خرید قو الماس خاورمیانه
تلفن: ۵۴۶۳۳۰۰۸ ۰۱۱

  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

جنگل تیلاكنار-fqNJ7O85DC

مركز خرید قو الماس خاورمیانه در فاصله حدود هفت كیلومتری (حدود ۱۶ دقیقه) از جنگل تیلاكنار قرار دارد. این مركز خرید یكی از پروژه‌های عظیم در جاده ساحلی سلمان شهر در استان مازندران است كه نیازهای تجاری، مسكونی، اقامتی، گردشگری، فرهنگی، ورزشی و تفریحی گردشگران داخلی و خارجی منطقه را فراهم می‌كند.

مجتمع قو الماس خاورمیانه شامل سه برج است كه دو برج آن كاربری مسكونی و تجاری دارد و برج سوم یك هتل مجلل ۳۵ طبقه است. هر یك از برج‌های دوقلو دارای ۲۵ طبقه است كه سه طبقه زیرین به فروشگاه‌ها و بقیه طبقات به واحدهای مسكونی اختصاص دارد. در فضای بین برج‌های مسكونی و هتل، یك مجموعه ورزشی بزرگ احداث شده كه دارای امكاناتی مانند استخر، سونا، سالن بدن‌سازی، زمین‌های مخصوص گلف و تنیس است.

پلاژ ساحلی متل قو
آدرس: استان مازندران، سلمان شهر، پلاژ ساحلی متل قو
در فاصله هشت كیلومتری (حدود ۱۸ دقیقه) از جنگل تیلاكنار در نزدیكی برج‌های دوقلوی متل قو، پلاژ تفریحی در خط ساحلی دریای خزر در نظر گرفته شده است كه شامل فضای مخصوص برای ورزش‌های آبی مانند شنا، اسكی روی آب، جت اسكی، شاتل، قایق‌های موتوری تندرو، چتر پاراسل و همچنین والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و موتور چهارچرخ در ساحل می‌شود. در این پلاژ ساحلی دوش، فروشگاه مخصوص لوازم شنا و كافه وجود دارد. پلاژ رویایی متل قو در فصل تابستان بسیار پرطرفدار و شلوغ است.

بازارچه سنتی تركمن
آدرس: استان مازندران، عباس آباد، خیابان امام، بازارچه سنتی تركمن

جنگل تیلاكنار-Qef1Kpv5B0

در بازارچه‌های سنتی تركمن‌ كه هر روز بر تعداد آن‌ها در شهرهای مازندران افزوده می‌شود، انواع پوشاك، كیف و كفش، شال و روسری، لوازم بهداشتی و صنایع دستی با قیمت‌های ارزان به‌فروش می‌رسد. یكی از این بازارچه‌ها در فاصله حدود ۱۶ كیلومتری از جنگل تیلاكنار برپا شده است. در بازارچه سنتی تركمن، بازارچه میوه و تره‌بار و بازار ماهی‌فروشی نیز وجود دارد. تمام اجناس این بازارچه از كیفیت و قیمت مناسب برخوردار است. بازارچه سنتی تركمن، یكی از جالب‌ترین جاهای دیدنی متل قو به شمار می‌رود.

اگر تجربه بازدید از جنگل تیلاكنار را داشته‌اید، در بخش دیدگاه‌های مقاله تجربیات خود را با ما و دیگر كاربران كجارو به اشتراك بگذارید.

پرسش‌های متداول
جنگل تیلاكنار كجاست؟
جنگل تیلاكنار در استان مازندران در جنوب سلمان شهر (متل قو) و در روستای تیلاكنار قرار دارد.
بهترین زمان سفر به جنگل تیلاكنار كدام فصل است؟
فصل بهار و تابستان به‌ویژه اواسط اردیبهشت
امكانات رفاهی و تفریحی جنگل تیلاكنار چیست؟
این جنگل زیبا امكانات رفاهی چندانی ندارد و برای پیك‌نیك، جنگل‌نوردی، پیاده‌روی و عكاسی از مناظر زیبا مناسب است.
تجهیزات سفر لازم برای بازدید از جنگل تیلاكنار چیست؟
كفش پیاده‌روی، زیرانداز، چادر مسافرتی، كوله‌پشتی، عینك و كلاه آفتابی، آب آشامیدنی، تنقلات و خوراكی، لباس اضافه به‌ویژه برای كودكان، لوازم بازی و سرگرمی، موبایل، وجه نقد، كارت بانكی، لوازم روشن‌كردن آتش