ریپورتاژ آگهی
تالاب زردابه

تالاب زردابه

این تالاب در جنوب شهر پلدختر واقع گردیده است كه به دلیل تغییرات جوی رو به خشك شدن می‌رود. سازمان محیط زیست اقدامی در زمینه احیای
  • 1400/11/10
  • استان : لرستان
  • شهر : پلدختر
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : جنوب شهر پلدختر در استان لرستان
تلفن : 66059000-021

این تالاب در جنوب شهر پلدختر واقع گردیده است كه به دلیل تغییرات جوی رو به خشك شدن می‌رود. سازمان محیط زیست اقدامی در زمینه احیای آن به عمل نیاورده است.در شمال این تالاب تالابهای سه گانه قرار دارند كه به ترتیب تالاب‌های لفانه(دوقلو)و تكانه(تك)می‌باشند. محیط زیست این تالابها رو به انقراض است. تالاب زردابه نیز جایگاه امنی برای آبزیانی است كه می توانند در لابلای نیزارهای موجود در این تالاب به حیات خود ادامه دهند. آب این تالاب دو هكتاری همچنین تامین كننده آب گله ها و رمه های عشایری می باشد كه در فصل كوچ نشینی در مسیر پلدختر به مناطق ییلاقی درحركت هستند.

محیط زیست این تالابها رو به انقراض است. تالاب زردابه لرستان جزو زیباترین و بی‌نظیرترین تالاب‌های ایران و بهترین فرصت برای توسعه صنعت گردشگری این استان است. پلدختر لرستان نه‌تنها تالاب زردابه بلكه ۱۰ تالاب بی‌نظیر دیگر را در خود جای داده است كه در نوع خود بی‌نظیرند و هر یك زیستگاه یكی از مهاجران طبیعت وحش است. تالاب لفافه كه میزبان پرندگان مهاجر سیبری است تالابی كه همه ساله تعداد بی‌شماری پرندگان وحشی مهاجر را در خود جای می‌دهد و از آنها پذیرایی می‌كند. تالاب زردابه با طبیعت بی‌نظیر بخصوص در فصول پرآب مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد.

 

تالاب زردابه-RYhJmFVWny

تالاب زردابه-52Wmvk8Cc0

تالاب زردابه-bA7wzQibKI