ریپورتاژ آگهی
ظرفیت‌های گردشگری عمده شیراز

ظرفیت‌های گردشگری عمده شیراز

شیراز همواره زبانزد و مورد تمجید مورخان، نویسندگان، گردشگران و شاعران بوده است، به نوعی كه حافظ در قرن هشتم هجری قمری غزلی را در شأن این شهر سرود و وضع این شهر را بی‌مثال توصیف كرد.
  • 1400/12/23
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : استان فارس شیراز
تلفن : 66059000-021

شیراز همواره زبانزد و مورد تمجید مورخان، نویسندگان، گردشگران و شاعران بوده است، به نوعی كه حافظ در قرن هشتم هجری قمری غزلی را در شأن این شهر سرود و وضع این شهر را بی‌مثال توصیف كرد. از شكوه تخت جمشید تا زیبایی باغ ارم، از فال حافظ گرفتن در حافظیه تا سعدی خواندن در مقبره سعدی، از بوی خوش بهار نارنج تا مردمان خون‌گرم و مهمان‌نواز، از بازار وكیل تا ارگ كریم‌خان و همچنین از خوردن كلم‌پلو تا فالوده شیرازی؛ مواردی هستند كه زمانی كه از شیراز صحبت به میان می‎آید دل افرادی كه تاكنون به شیراز سفر كرده‌اند را برای این دیار تنگ می‌كند.

ظرفیت‌های گردشگری عمده شیراز-C1O5mFjb9T

گذشته از این ویژگی‌ها و نقاطی كه در شهر شیراز از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، شیراز فعلی جاذبه‌های دیگری نظیر مراكز تفریحی متعدد از جمله مجتمع خلیج فارس، مجتمع تپه كاج، مجتمع زیتون، پارك كوهستانی دراك، لونا پارك و پارك جنگلی پالایشگاه دارد. همچنین از یكسو دانشگاه‌های شیراز دانشجویان سراسر كشور را به سوی خود فرامی‌خواند و از سوی دیگر بیماران زیادی برای درمان خود رهسپار شیراز می‌شوند. همه این ویژگی‌ها و امكانات سبب می‌شود تا شیراز یكی از مقاصد پر سفر ایران باشد.
از این رو می‌توان نوید داد كه این كلانشهر ظرفیت‌های بزرگی برای پذیرش مسافران دارد. برای رزرو هتل شیراز طیف متنوعی از هتل‌ها را با خدمات و قیمت‌های مختلف پیش روی مسافران قرار داده است. هتل بزرگ شیراز، هتل چمران شیراز، هتل همای شیراز و هتل زندیه شیراز از جمله هتل‌های ۵ ستاره كلانشهر شیراز هستند. مسافرانی كه به دنبال هتل ۴ ستاره در شیراز باشند نیز می‌توانند هتل الیزه شیراز، هتل پارك سعدی شیراز، هتل كریم خان شیراز و هتل آریوبرزن شیراز را رزرو كنند.
از ایستگاه‌های اتوبوس و قطار كه عموما در تمام شهرهای پر مسافر ایران وجود دارد كه بگذریم داشتن فرودگاه مجهز یكی از زیرساخت‌های عمده برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است. فرودگاه بین‌المللی شیراز پس از فرودگاه امام خمینی مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الكترونیك است. این فرودگاه علاوه برداشتن پروازهایی به شهرهای داخلی ایران، تعدادی پرواز خارجی و به خصوص به مقصد كشورهای حوزه خلیج فارس دارد. گفته می‌شود فرودگاه بین‌المللی شیراز چهارمین فرودگاه پررفت‌وآمد كشور بعد از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی است.
بنابراین مسافران می‌توانند به طور مستقیم به شیراز سفر هوایی داشته باشند و یا اگر در شهری ساكن هستند كه پرواز مستقیم به شیراز ندارد با رفتن به تهران و خرید بلیط هواپیما تهران به شیراز به راحتی به شیراز سفر كنند. همچنین باتوجه به اینكه شیراز و كیش هر دو در زمستان و بهار مورد توجه مسافران هستند این امكان برای مسافران وجود دارد كه پس از شیراز عازم جزیره كیش شوند و یا اگر ابتدا به كیش سفر كرده‌اند با خرید بلیط هواپیما كیش به شیراز باقی سفر خود را در شهر زیبای شیراز سپری كنند.