ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی چابهار در زمستان

جاهای دیدنی چابهار در زمستان

چابهار جاهای دیدنی و بینظیر زیادی دارد. این جاذبه های دیدنی چابهار در همه فصول سال جزو شگفت انگیزترین مكان های دیدنی كشور هستند.
  • 1400/12/21
  • استان : سيستان و بلوچستان
  • شهر : چابهار
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : استان سیستان بلوچستان- چابهار
تلفن : 66059000-021

چابهار جاهای دیدنی و بینظیر زیادی دارد. این جاذبه های دیدنی چابهار در همه فصول سال جزو شگفت انگیزترین مكان های دیدنی كشور هستند. چابهار بندری كه به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یكی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر كه در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. چابهار در تمام فصلها زیباست . جاهای دیدنی چابهار در زمستان را در این مطلب گنجاندیم چرا كه آب و هوای خوب چابهار در زمستان باعث شده مسافران زیادی در این فصل به چابهار عزیمت كنند .

اگرچه چابهار به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد در گذشته بیشتر برای خرید مورد استقبال قرار می‌گرفت ولی این روزها طبیعت چابهار گردشگران زیادی را جذب می‌كند. آنطور كه می‌گویند اگر دلت می‌خواهد در زندگی، راه رفتن در مریخ را تجربه كنی، حتما سری به چابهار بزن. بندر چابهار كه تازگی‌ها محبوبیت زیادی هم پیدا كرده، دیدنی‌های زیادی دارد. از غروب‌های دل انگیزش كه بگذرید، صخره‌های تراش خورده آن و جاهای حیرت انگیز دیگری هم هست.

1- گل افشانهای چابهار

در ۱۰ كیلومتری چابهار، بین دشت كهیر و تنگ و در ۲۰ كیلومتری روستای كهیر، سه تپه كوچك گل افشان به ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ متر وجود دارد كه یكی از دیدنی‌های چابهار است. دو تا از این تپه ها غیرفعال و یكی از آنها مانند آتشفشانی می جوشد و هر دقیقه یكبار از آن گل سرد طوسی رنگی خارج می‌شود.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-WqSyGuT1Vy

2- كوههای مینیاتوری یا مریخی چابهار

یكی از دیگر جاذبه‌های شگفت انگیز چابهار كوه های مینیاتوری یا مریخی است. كوه های مریخی چابهار ۴۰ تا ۵۰ كیلومتر بعد از چابهار به سمت بندرگواتر، قرار گرفته‌اند. وجود دریا در یكسو و وجود این كوه ها در طرف دیگر جاده باعث شده تصویر همچون تابلویی نقاشی باشد. جنس این كوه ها رسوبی است و روی آنها هیچ گیاهی به چشم نمی خورد، اما رنگ خاكستری آنها، شكل مخروطی‌شان و تركیب رنگ قرمز باعث شده به كوه‌های مریخی معروف شوند.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-wqhq0NJzMX

3- تالاب لیپار چابهار

بعد از دیدن كوه‌های مینیاتوری می‌توان به دیدنتالاب لیپار رفت. تالاب شگفت انگیز لیپار كه به آن تالاب صورتی نیز می‌گویند در ۱۵ كیلومتری شرق چابهار و در مسیر جاده ساحلی چابهار-گواتر قرار دارد. این تالاب كه آب های سرگردان اطراف را جمع می‌كند ۱۴ كیلومتر است و پرندگانی همچون فلامینگو، حواصیل، طاووسكن، تیهو و عقاب دشتی در آن زندگی می‌كنند.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-ogynZJmMHI

4- ساختمان فرمانداری چابهار

ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار كه از دوران قاجار به جا مانده، اكنون موزه محلی چابهار است. این بنا بر روی سكویی به ارتفاع یك و نیم متر و به وسعت حدود ششصد و پنجاه متر مربع بنا شده و دارای سه درب ورودی، مجموعه اتاق‌ها، راهرو و… است. بنا در دو طبقه ساخته شده است كه قسمتی از آن بوسیله سكویی با سقف چوبی و ستون آهنی احاطه شده است.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-uPDeJV8YqQ

5-سواحل مرجانی تیس

طلوع و غروب خورشید در بندر چابهار همراه با نور كشتی ها در شب، موقعیت نعل اسبی اش در اقیانوس هند، ساحل صخره ای با منظره برخورد موج بر صخره های پر ارتفاع كه گاهی ارتفاع موج به ۵ متر می رسد، انواع خرچنگ ها و لاك پشت هایی كه روی صخره همبازی موج اند و نسیم روح بخش كنار ساحل همه و همه جلوه نابی از طبیعت شاعرانه چابهار را به تصویر می كشند.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-zJMcMS3k7a

6-فواره بلوچستان

این‌بار صحبت از یك جاذبه زیبا در ساحل زیبای دریای بزرگ چابهار است، آبفشان دریای چابهار كه این روزها فواره‌های آن در آسمان خودنمایی می‌كند.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-KjqJ555lEA

7-مكانی مخوف به نام قبرستان جن

قبرستان جن ها قبرستانی خاموش و مرموز در روستای تیس ۲۵۰۰ ساله وجود دارد.روستایی باستانی و زیبای تیس در منطقه كوهپایه‌ای در ۵ كیلومتری شمال غربی چابهار واقع شده است. بلوچ‌ها به آن «جن سنط» یا گورستان جن می‌گویند. این گورستان با سنگ‌قبرهای عظیم‌الجثه مكانی جالب برای ماجراجویانی است كه به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند. سنگ قبرهای بزرگ و عجیب در این گورستان محلی‌ها را به این باور رسانده كه این گورها محل دفن آدمیزاد نیست.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-cEjXKcb0oK

۸-غارهای بان مسیتی

غارهای بان مسیتیبه مجموعه غارهایی در پنج كیلومتری شمال باختری روستای تیس در دامنه كوه شهبازبند (در نزدیكی چابهار) گفته می‌شود. یك غار طبیعی و دو غار مصنوعی در كنار هم قرار دارند. مجموعه این غارها را مردم محل به نام بان مسیتی می‌شناسند. غار اول طبیعی و به شكل نیم دایره‌است و با استفاده از روش تراشكاری درون غار و دهانهً آن توسعه پیدا كرده‌است. یك آرامگاه كوچك از گچ به صورت دوسطح افقی كه بر روی یكدیگر قرار دارند و فاقد آثاری مانند سنگ‌نبشته، خط و لوحه در عمق یك متر از سطح غار دیده می‌شود كه در گرد آن یك فضای كوچك وجود دارد.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-6FAmLRauOm

9-قلعه تیس

قلعه پرتغالی‌ها یا قلعه تیس در ۵ كیلومتری شمال غربی چابهار، در روستای تیس قرار دارد. این دژ متعلق به دوران اسلامی است و شماره ثبت ملی آن ۵۵۵ می‌باشد این دژ به ابعاد ۲۶×۵۴ متر ساخته شده‌است. پهنا ساختمان بر پهنهٔ دماغه‌ای كه پانصد متر از آبخور دریا فاصله دارد در بخش انتهای دماغه واقع است.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-OS1By5LP7u

10-بركه تمساح گاندو

تمساح پوزه كوتاه یا گاندو از بزرگترین خزندگان كشور در ۳۸۰ هكتار مساحت در جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار متمركز هستند، تعداد این گونه در ایران حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ راس برآورده می شود. این تمساح دارای پوزه ای پهن، میانگین اندازه این كروكودیل در نرها ۳ متر و ماده ها ۲.۴۵ متر است. گاهی وزن آن ها به ۵۵۰ كیلو می رسد.

 

جاهای دیدنی چابهار در زمستان-BbveTf1TK0
ساحل ماسه ای، كوه‌های مینیاتوری، اسكله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره‌های مرجانی و غار‌های بان مسیتی تیس همچنین غواصی در سواحل چابهار از جمله جذابیت هایی هستند كه باغث جذب گردشگران در سالهای اخیر شده است .نزدیكترین بندر به آبراه‌های بین المللی و از نقاط مهم راهبردی برای گردشگران محسوب می‌شود كه هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی و هیات‌های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.