ریپورتاژ آگهی
پارك كوهستانی قلعه بندر

پارك كوهستانی قلعه بندر

زیبایی های شهر شیراز فقط به آثار تاریخی و فرهنگی محدود نمی شود بلكه یكی از جاذبه های گردشگری شیراز پارك كوهستانی قلعه بندر است
  • 1400/12/21
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : پارك های ایران
آدرس : شیراز،بلوار بوستان،پارك كوهستانی بوستان سعدی
تلفن : 66059000-021

زیبایی های شهر شیراز فقط به آثار تاریخی و فرهنگی محدود نمی شود بلكه یكی از جاذبه های گردشگری شیراز پارك كوهستانی قلعه بندر است كه براستی یكی از زیباترین نقاط شیراز است كه در ایام تعطیلات بخصوص تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران و خانواده های خونگرم شیرازی می باشد .پارك قلعه بندر با مساحتی نزدیك به ۱۰ هكتار در محله سعدی شیراز قرار گرفته است. این پارك كه با كمك شهرداری ساخته شده است، به محله سعدی شیراز جلوه ای خاص بخشیده است. این پارك با داشتن یك آبشار مصنوعی زیبا و فضای سبزی دلنشین محل مناسبی است تا در آن كمی دور از هیاهوی شهری به استراحت بپردازید. در پیاده روها كه قدم می زنید عطر خوش گل ها و گیاهان مشام شما را پر می كند و روحیه شما را شاداب می كند. پلكان های پارك قلعه بندر شیراز نیز نمای بسیار زیبایی دارند كه به جذابیت های آن افزوده اند.

 

پارك كوهستانی قلعه بندر-M7LMMJbpd3
پارك به زیبایی تمام گلكاری و درختكاری شده است و فضای سبز آن چشم انداز بسیار دلربایی دارد. در این پارك زیبا یك مسیر پلكانی در دامنه فهندژ تعبیه شده است كه صعود به قله تاریخ فهندژ را سهولت می بخشد و مسیر حركت آن در مجاورت درختان و گل ها اوقات فرح بخشی را رقم می زند. بوستان قلعه بندر در ضلع شرقس خیابان بوستان قرار گرفته است و زمانی كه از این مسیر پلكانی بالا می روید آرامگاه سعدی را از آن بالا خواهید دید كه در مجاورت باغ دلگشا و طاووسیه بسیار زیبا به نظر می رسد. در این پارك كوهستانی وسیع یك آبشار مصنوعی بلند هم تعبیه شده است كه بر زیبایی هر چه بیشتر فضا افزوده و منظره باغ ها را خواستنی تر كرده است.

 

پارك كوهستانی قلعه بندر-u013ochzAm
در انتهای مسیر پله ها با رسیدن به قله فهندژ چاهی قرار دارد كه احتمالا در دوره هخامنشیان حفر شده است. در روزگاران قدیم مردم اعتقاد داشتند كه این چاه به بندرعباس ختم می شود و به دلیل وجود یك قلعه بر فراز فهندژ این منطقه به نام قلعه بندر شهره شده است. این چاه اما تنها ۱۶۰ متر عمق داشته و احتمالا برای آب رسانی به باغ دلگشا استفاده می شده است. چاهی دیگر در مجاورت آن قرار دارد كه مربوط به دوره ساسانی است. اگر در محوطه پارك قدم بزنید در محیطی كه كودكان مشغول بازی و تاب خوردن هستند تاب و سرسره سنگی را خواهید دید كه بنابر برخی نظرها متعلق به كودكان كریم خان زند بوده و برای بازی آن ها ساخته شده بوده است. این پارك علاوه بر چشم انداز زیبای خود یك پارك تاریخی نیز به حساب می آید.

 

پارك كوهستانی قلعه بندر-XLpmqwyJwm
اما كوهستان پارك قلعه بندر نیز همانند بسیاری دیگر از نقاط شیراز آثار از دروزان زندیه را در خود دارد. در ورودی سمت جنوبی پارك یك تاب و سرسره سنگی قرار دارد كه اهالی می گویند برای بازی فرزندان لطفعلی خان زند ساخته شده اند. پارك قلعه بندر فارس در بالای یكی از كوه های مشرف به شهر شیراز ساخته شده است و از بالای آن می توان نمای زیبایی از شیراز را دید. به خصوص در شب كه چراغ های شهر روشن می شوند، نمای شهر بسیار دیدنی است.

 

پارك كوهستانی قلعه بندر-eM738cdoDI

پارك كوهستانی قلعه بندر-qnUgrsN9c7