ریپورتاژ آگهی
غار چاه درغول شیراز

غار چاه درغول شیراز

غار چاه درغول شیراز یكی از جاذبه های طبیعی فارس است كه شاید كمتر شناخته شده باشد، اما برای علاقه مندان به غارنوردی و طبیعت بسیار جذاب
  • 1400/12/21
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غارهای ایران
آدرس : استان فارس- شیراز- روستای تربرا
تلفن : 66059000-021

غار چاه درغول شیراز یكی از جاذبه های طبیعی فارس است كه شاید كمتر شناخته شده باشد، اما برای علاقه مندان به غارنوردی و طبیعت بسیار جذاب است. غار چاه درغول از غارهای عمودی ایران می باشد ، به همین دلیل برای فرود به آن نیازمند تجهیزات كوهنوردی هستید. همچنین حتما به صورت تیمی برای اكتشاف غار اقدام كنید و از یك راهنما كه به مسیر غار آشنا باشد نیز كمك بگیرید. فرود به غار درغول در شب كمی مشكل و خطرناك می باشد و بهتر است در طول روز اقدام كنید. مواردی را كه راهنما گوشزد می كند، رعایت كنید تا بدون هیچ مشكلی از دیدن این جاذبه زیبا و بكر لذت ببرید.

 

غار چاه درغول شیراز-dY2eKm1HRo

غار چاه درغول فارس جزو غارهای آهكی است و اثرات آن بر دیواره های غار مشهود می باشد. برای دیدن غار باید از شهر شیراز به سمت خرامه حركت كنید. پس از پیمودن حدود ۳۰ كیلومتر از جاده، در سمت چپ جاده ای فرعی شما را به سمت روستای تربرا می برد كه غار چاه درغول در استان فارس در دره ای نزدیك این روستا قرار دارد.

نام غار درغول شیراز به دلیل ترسناك و مرموز بودن آن انتخاب شده است. مردم روستا داستان های زیادی در مورد غار برای تعریف كردن دارند و عده ای معتقدند در گذشته انسان هایی درون غار درغول فارس زندگی می كرده اند.

غار درغول یكی از جاذبه های گردشگری فارس می باشد كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است.