ریپورتاژ آگهی
دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان

مساحت این دریاچه ۱۵ هكتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداكثر ۳۰ متر می باشد .
  • 1400/11/09
  • استان : کهگيلويه و بويراحمد
  • شهر : ليکک
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان كهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.در ۴۰ كیلومتری شهر لیكك بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است .
تلفن : 66059000-021

تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان كهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.در ۴۰ كیلومتری شهر لیكك بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است . آب آن دائمی است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر می باشد . مساحت این دریاچه ۱۵ هكتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداكثر ۳۰ متر می باشد . برم های كوچك و فصلی دیگری همچون برم علی داد ، دره صحه در زیلایی ، برم مداب در شرق یاسوج در دهستان كاكان ، برم كوه گل سی سخت و برم دلی پیروزك در شهرستان بویراحمد و برم گراب دیشموك ، برم كهكزك ، برم شرابگروه در سرفاریاب در شهرستان كهگیلویه و برم خونی شاه بهرام در شهرستان گچساران وجود دارند كه مجموعاً به همراه ۱۶۰ چشمه و۱۶ قنات و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق منابع آب استان را تأمین می كنند .
وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام كوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است. به دلیل شیب بسیار تند دیواره ها و عمق زیاد تالاب در حاشیه و داخل تالاب، گیاهان آبزی وجود ندارد ولی با توجه به میزان كدورت۲/۲ گرم بر لیترآب، تالاب از پلانكتونها ی گیاهی و جانوری غنی است كه تقر یباً ۹۹ درصد پلانكتونهای جانوری را كالانوئید و ۱درصد آنها را داف نی تشك یل می دهد. وجود ماهی كپور در این تالاب به وفور گزارش شده است. به طور كلی اینكه به دلیل عدم شناخت ساكنان منطقه و نبود برنامه ارشادی جهت آگاهی آنها و همچنین ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمایه گذاری سازمان ها و نهادهای زیربط در حال حاضر استفاده چندانی از تالاب به عمل نمی آید.
تالاب الوان در ۸۰كیلومتری شمال غربی دهدشت مركز شهرستان كهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد. حاشیه این تالاب دارای پوشش گیاهی انواع نی، گز، زالزالك، خارشتر، پسته وحشی، بادام كوهی و سایر گونه های نادر گیاهی می باشد. كمپینگ اقامتی برم الوان در كنار تالاب، دارای امكانات رفاهی از جمله آلاچیق، سكوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

 

دریاچه برم الوان-lA69c34LR2

دریاچه برم الوان-bUfbEzVLDn

دریاچه برم الوان-KcbFJCxp2S

دریاچه برم الوان-F4ePRavt8t

دریاچه برم الوان-P1goTT74kS

دریاچه برم الوان-ijzVPQqFgm

دریاچه برم الوان-E8FHCdNZbj

دریاچه برم الوان-okdO9jLUPv