ریپورتاژ آگهی
امامزاده شفیع شاندرمن

امامزاده شفیع شاندرمن

از جمله اماكن مقدس و تاریخی در شاندرمن بقعه متبركه امام زاده شفیع علیه السلام می باشد
  • 1400/11/09
  • استان : گيلان
  • شهر : ماسال
  • دسته : امامزاده های ایران
آدرس : این بقعه در هفت كیلو متری غرب شهر كنار رودخانه ی مرغك شاندرمن واقع در روستایی به همین نام بین دو رشته كوه قرار دارد
تلفن : 66059000-021

از جمله اماكن مقدس و تاریخی در شاندرمن بقعه متبركه امام زاده شفیع علیه السلام می باشد . بنابه نقل سینه به سینه امام زاده شفیع از اعقاب حضرت امام موسی كاظم (ع) است. این بقعه تنها اثر مذهبی تاریخی شهرستان ماسال و شاندرمن است كه دارای تاریخ مكتوب می باشد.

از بانیان اولیه مقبره چندان اطلاعی در دست نیست، اما به اساس شواهد مكتوب تاریخی قدمت باز سازی مقبره و محجر مشبك شمسیه ای این بقعه به سال ۱۰۷۳ قمری یعنی روزگار حكومت صفویان بر می گردد (ستوده، ج ۱ ، ۱۰۸). هر چند محجر سابق بقعه در نوسازی اخیر از بین رفته است ولی دكتر ستوده در اواسط دهه ی ۱۳۴۰ شمسی به ثبت و ضبط این نشان تاریخی كه به صورت كتیبه ای بر سر در ورودی ضریح متبرك امام زاده حك شده بود مبادرت نمود. این بقعه در هفت كیلو متری غرب شهر كنار رودخانه ی مرغك شاندرمن واقع در روستایی به همین نام بین دو رشته كوه قرار دارد. وقتی از مسیر شاندرمن، چاله سرا، به طرف روستا حركت كنیم، چنانچه حجاب سبز انبوهی از درختان مسیر به شما اجازه دهد، از دور گنبد طلایی رنگ و زیبای بارگاه را خواهید دید.
این بقعه در روز های شادی و عزا شاهد هزاران شاكر خداوند و زائر آن مرد خداست.
روزهایی از جمله عید سعید باستانی ایرانیان، روز سیزده بدر دهه ی اول محرم و غروب های پنج شنبه و جمعه این مكان مقدس میزبان صد ها زائر از سراسر شهرستان حتی دیگر نقاط گیلان می باشد.

 

 

امامزاده شفیع شاندرمن-WtyHKibHdn

امامزاده شفیع شاندرمن-wQftXSuqAb

امامزاده شفیع شاندرمن-ZjRhK4hmYn

امامزاده شفیع شاندرمن-cTFkJfFsLh

امامزاده شفیع شاندرمن-qaInf4Tlgu

امامزاده شفیع شاندرمن-j18qpcRor5

امامزاده شفیع شاندرمن-JawbJrZi9h

امامزاده شفیع شاندرمن-tQnMyhqgh3