ریپورتاژ آگهی
انجمن اوقات فراغت اصفهان

انجمن اوقات فراغت اصفهان

انجمن اوقات فراغت اصفهان كه درواقع یك سازمان مردم‌نهاد، بدون هیچ‌گونه وابستگی به ارگان‌های دولتی است، با هدف كاهش آسیب‌های اجتماعی با مدیریت صحیح اوقات فراغت است
  • 1400/12/18
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : شعبه ۱: اصفهان، بلوار سجاد، چهارراه آپادانا، ابتدای آپادانا اول، كوچه شهریار، پلاك۱۶. شعبه ۲: خانه اصفهان، میدان نوبهار، ابتدای خیابان دوران. شعبه ۳: شاهین‌شهر، خیابان فردوسی، فرعی ۸ شرقی.
تلفن : 66059000-021

انجمن اوقات فراغت اصفهان كه درواقع یك سازمان مردم‌نهاد، بدون هیچ‌گونه وابستگی به ارگان‌های دولتی است، با هدف كاهش آسیب‌های اجتماعی با مدیریت صحیح اوقات فراغت، استفاده بهینه از زمان‌های آزاد افراد از طریق تقویت روابط اجتماعی، بهبود روابط خانوادگی و ایجاد پایگاه‌های فراغتی در جامعه با شعار تبیین و ارتقای فرهنگ مدیریت و برنامه‌ریزی اوقات فراغت در كشور توسط متخصصان و كارشناسان مرتبط در سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت كرد.

انجام فعالیت‌های جمعی برای اوقات فراغت علاوه بر بهبود روابط اجتماعی می‌تواند به افزایش احساس مسئولیت‌پذیری و كاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود. استفاده صحیح از اوقات فراغت می‌تواند موجب بروز خلاقیت شود . هر چقدر بتوانیم اوقات فراغت بهتری را سپری كنیم بیشتر قادر خواهیم بود افراد مفیدتر، خلاق‌تر و تاثیرگذارتری باشیم.

انجمن اوقات فراغت اصفهان-9COfR2Dpko

نخستین شعبه انجمن اوقات فراغت در شهر اصفهان در تیرماه ۱۳۹۵ و با حضور رئیس انجمن اوقات فراغت، رامبد جوان و جمعی از مدیران این انجمن افتتاح شد.متخصصان اعتقاد دارند بازی در رشد سالم مغز دارای اهمیت است و اجازه می دهد تا كودكان با استفاده از قدرت خلاقیت، مهارت های فیزیكی، شناختی و عاطفی را در خود تقویت كنند. كودكان از طریق بازی كردن به تعامل وكشف دنیای پیرامون خود میپردازند. همچنین در تعامل با سایرهمسالان و مراقبان ویا با ایفای نقش های مختلف یاد میگیرند بر ترس های خود فایق آیند. بازی‌ برای رشد كودكان و آموختن مهارت‌های زندگی به آن‌ها ضروری است، اما بازی تنها مختص كودكان نیست؛ بازی برای بزرگسالان نیز فواید بسیاری دارد. از سودمندی‌های بازی در بزرگسالان می‌توان به بهبود عملكرد مغز، كاهش استرس، تقویت حافظه و… اشاره كرد.

«كافه بازی» یا به عبارت درست آن “Board Game Café” مفهوم نسبتا جدیدی است كه در سال‌های اخیر رشدش سرعت گرفته و می‌توان آن را محل تلاقی و برخورد دو مفهوم كافه و بازی رومیزی دانست.
این انجمن برنامه‌های مختلفی برای زمان‌های آزاد شما ارائه می‌دهد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به بازی‌های رومیزی اشاره كرد كه تنوع بسیار زیادی هم دارند. اكثر بازی‌ها چهار تا هشت نفره هستند و می‌توانید به انتخاب خود یا به پیشنهاد كافه یك بازی را انتخاب كنید تا مسئول بازی به‌طور كامل آن را برای شما توضیح دهد.

كتابخوانی

كافه‌كتاب یكی از روش‌هایی است كه این روزها برای جذب مردم به سمت كتاب، گفت‌وگو و البته كتاب‌خوانی استفاده می‌شود. كافه كتاب ها و صاحبان شان فرصت را مهیا می كنند تا به ضیافت دانایی قدم بگذارید. ازجمله رویدادهای دیگری كه این مجموعه میزبان آن است، مجمع كتابخوانی انجمن اوقات فراغت با هدف معرفی و گفت‌وگو درباره كتاب‌هایی است كه از طریق پیج اینستاگرام انجمن به اطلاع علاقه‌مندان كتابخوانی می‌رساند و در روزهای پنج‌شنبه هر دو هفته یك‌ بار و به‌صورت رایگان، انجمن میزبان علاقه‌مندان در این نشست فرهنگی است.

فیلم

انجمن اوقات فراغت چندین رویداد مقطعی و غیردائمی نیز در برنامه كار خود دارد. ازجمله این رویدادها، رویداد پخش و تماشای دسته‌جمعی فیلم‌های مرتبط با فعالیت انجمن مانند فیلم گرگ‌بازی یا اسكیپ روم است. چنان‌چه شما هم از تماشای فیلم و نقد و تحلیل آن به‌صورت دسته‌جمعی لذت می‌برید، كافی است كه در این رویداد رایگان ثبت نام كنید و دیدگاه خودتان را درباره فیلم با دیگران به اشتراك گذارید.

انجمن اوقات فراغت اصفهان-a53dgcPmoG

اتاق فرار

اتاق فرار یا همان اسكیپ روم، نام یك بازی بسیار محبوب است. در این بازی شما و هم‌تیمی‌تان باید بتوانید دقیقا همانند فیلم‌ها، یك معما را حل كنید. این بازی دقیقا همان حسی را به شما می‌دهد كه انگار وسط یك فیلم جنایی – هیجانی هالیوودی از خواب بیدار شده‌اید. از دیگر برنامه‌های همیشگی كافه بازی، بازی اتاق فرار است كه در چند سناریوی مختلف طراحی شده‌اند و درواقع بسته به سناریوی بازی، می‌توانید یك گروه ۴ تا ۱۰ نفره تشكلیل دهید و بازی را آغاز كنید.

تماشای مسابقات ورزشی

تماشای رویدادهای ورزشی به‌صورت گروهی همیشه با هیجان و لذت خاصی همراه است كه در خانه فراغت، امكان تماشای بازی بین تیم‌ها به‌صورت گروهی و با اعلام قبلی فراهم است و رزرو این رویداد از طریق سایت صورت می‌گیرد و مشمول هزینه است.
خانه فراغت گاهی لیگ بازی‌های رومیزی خاصی به همراه جایزه برای حرفه‌ای‌های این بازی‌ها برگزار می‌كند. ازجمله این بازی‌ها می‌توان به جنگ ستارگان، تخته‌نرد و اسپلندر اشاره كرد. هم‌چنین بازی پانتومیم كه این روزها پایه ثابت جمع‌های دوستانه شده است، با نام ادابازی، دو یا سه بار در سال در این انجمن برگزار می‌شود. اگر شما در بازی‌های نام‌برده‌شده مدعی هستید، با شركت در این مسابقات كه بیشتر جنبه خوش‌گذرانی دارند، می‌توانید خودتان را محك بزنید.

انجمن اوقات فراغت كه در تمامی روزهای هفته و حتی جمعه‌ها و اكثر تعطیلات میزبان شماست، روزهای دوشنبه را به‌خاطر ارتقای روابط خانوادگی با نام دوشنبه‌های خانوادگی با پیشنهادی ویژه به خانواده‌ها اختصاص داده است و كافی است كه به همراه حداقل یكی از والدین خود به این انجمن سر بزنید و از ۵۰درصد تخفیف روی بازی و ۱۵درصد تخفیف روی منوی كافه بهره ببرید.

نحوه دسترسی به انجمن اوقات فراغت اصفهان

شعبه ۱: اصفهان، بلوار سجاد، چهارراه آپادانا، ابتدای آپادانا اول، كوچه شهریار، پلاك۱۶.
شعبه ۲: خانه اصفهان، میدان نوبهار، ابتدای خیابان دوران.
شعبه ۳: شاهین‌شهر، خیابان فردوسی، فرعی ۸ شرقی.