ریپورتاژ آگهی
روستای چم نور اصفهان

روستای چم نور اصفهان

روستای چم نور اصفهان ، روستایی از توابع بخش باغ بهادران شهرستان لنجان در استان اصفهان می باشد. این روستا در دهستان چم كوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱۷ نفر بوده‌است.
  • 1400/12/17
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : استان اصفهان, اصفهان-روستای چم نور اصفهان ، روستایی از توابع بخش باغ بهادران شهرستان لنجان در استان اصفهان می باشد. این روستا در دهستان چم كوه قرار دارد
تلفن : 66059000-021

روستای چم نور اصفهان ، روستایی از توابع بخش باغ بهادران شهرستان لنجان در استان اصفهان می باشد. این روستا در دهستان چم كوه قرار دارد و براساس سرشماری مركز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱۷ نفر بوده‌است. باغ بهادران و توابع آن به دلیل رودخانه خروشان آن با صفا و سرسبز هستند. یكی از این توابع روستای چم نور است كه برای رسیدن به آن از طریق اصفهان باید به طرف فولادشهر و بعد از آن به طرف زرین شهر حركت كنید. بعد عبور از فولاد شهر به باغ بهادران می‌‌رسید .

روستای چم نور اصفهان-H5fB17DmZJ

روستای چم نور در غرب اصفهان در ناحیه كوهستانی وآب و هوای بسیار عالی وبرای گردش و تفریح حتما پیشنهاد میشود . دیدنی‌های روستای چم نور در مجموع به طبیعت‌گردی خلاصه می‌شود و در آن خبری از بناهای تاریخی، اقامتگاه بوم گردی و… نیست. همین موضوع باعث شده روستا بسیار خلوت و دنج باشد. محصولات این روستا عبارتند از(هلو -آلبالو-گیلاس -گردو عالی درجه۱ -زرد آلو-سیب زمینی -برنج-آلوچه-بادامشلغم-و….)این روستا دارای زنبوردارانی نیز است كه عسلی طبیعی و خالص تولید و بفروش میرسانند. رودخانه از وسط روستا می‌گذرد و از هرجای روستای چم نور می‌توانید صدای گوش‌نواز جریان آب را بشنوید.

شغل اكثر مردم روستای چم نور كشاورزی بوده و مردم مهمان‌نواز آن باغات زیبا و سرسبزی دارند.روستا دارای یك حسینیه و یك مسجد بنام (حضرت ابوالفضل)كه با یاری و كمك مردم و خییرین گران قدر رو پایان است و تا كنون تنها روستای در حومه ی(چم كوه)است كه هم حسینیه و هم مسجد دارد تمام روستا آسفالت و كوچه ها دارای نام هستند .مناطق گردشگری روستا به زبان محلی(سربند -باغ پایین و……..)لبه رودخانه زاینده رود كه جای بسیار زیبایی است برای گردش كه مهمانان زیادی را در بر میگیرد . بهترین زمان پیشنهادی برای سفر به این منطقه فصل بهار و مخصوصا ماه‌های اردیبهشت و خرداد است؛ زیرا در این دو ماه هوای روستا بسیار دلپذیر و خوشایند خواهد بود.

بسیاری از اهالی اصفهان آخر هفته‌ها یا روزهای تعطیل با سفر به این روستا و طبیعت حوالی آن، در آغوش طبیعت اضطراب و خستگی را از تن بیرون می‌كنند.