ریپورتاژ آگهی
موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی شیراز

موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی شیراز

این موزه زیر نظر دانشگاه شیراز به فعالیت می پردازد
  • 1400/12/16
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : موزه های ایران
آدرس : خیابان آزادگان شیراز
تلفن : 66059000-021

در این مطلب به شهر شیراز سفر می كنیم و شما را با موزه ای در این شهر آشنا می كنیم.اگر برای مسافرت به این شهر رفتید، می توانید از این موزه ی جذاب نیز دیدن كنید.موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی دانشگاه شیراز در اسفند ماه ۱۳۵۳ تاسیس شد. حدود ۶ سال بعد ساختمان آن به مكان كنونی اش یعنی خیابان آزادگان انتقال پیدا كرد.

این موزه زیر نظر دانشگاه شیراز به فعالیت می پردازد.بخش‌های موزه شامل جانورشناسی، تمبر-سكه-مردم شناسی، زمین شناسی، تاكسیدرمی، گیاه شناسی، تكنولوژی، آناتومی و هنر می‌شود.مجموعه موزه با بیش از ۲۵۰۰ نمونه از جانوران بی‌مهره و مهره‌دار، ۶۰ گونه گیاهان دارویی، فسیل ماهی با قدمت ۷۰ میلیون سال و انواع كانی معدنی، مقصدی ایده‌آل برای علاقمندان به تاریخ طبیعی و تكنولوژی است.

 

اصلی ترین هدف این موزه نمایش انواع گونه های جانوری، گیاهی و سنگواره ها و بالا بردن سطح شناخت مردم در مورد طبیعت و گونه های جانوری دنیای پیرامون شان است. در این موزه می توانید نمونه هایی جالب از حیوانات، مارهای زنده، بزغاله دو سر، مرغ چهارپا، گوساله دو سر، بره هشت پا و قوچ چهار شاخ را ببینید. اثر جالب دیگر موزه، نقش برجسته ای از سیاه خان لپویی ست، مردی با قد ۲۵۶ سانتی متر كه بیماری غول آسایی یا ژیگانتیسم داشت. از دیگر بخش های موزه می توان به بخش تكنولوژی، هنر، كارگاه فنی و تاكسیدرمی، آناتومی، سمعی و بصری و كتابخانه اشاره كرد.

 

موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی شیراز-tlry7JF9hf

موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی شیراز-qq33fST0Qp

موزه تاریخ طبیعی و تكنولوژی شیراز-S2YiU6ARiS