ریپورتاژ آگهی
عمارت كلاه فرنگی

عمارت كلاه فرنگی

عمارت كلاه‌فرنگی واقع در بخش مركزی شهرستان بندر عباس و یكی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. عمارت كلاه فرنگی گمرك قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده‌است
  • 1400/11/08
  • استان : هرمزگان
  • شهر : بندر عباس
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : مجاورت اسكله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقان
تلفن : 66059000-021

عمارت كلاه‌فرنگی واقع در بخش مركزی شهرستان بندر عباس و یكی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.
عمارت كلاه فرنگی گمرك قدیمی و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده‌است ومربوط به دوره صفویه می‌باشد.این عمارت در مجاورت اسكله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد. از آنجا كه این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به‌عمارت كلاه‌فرنگی معروف است.

بنای این عمارت به دوران صفویه تعلق دارد و سابقاً اداره‌ گمرك بندرعباس در آن قرار داشت. این عمارت در مجاورت اسكله قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی قرار دارد. از آنجا كه این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مثل تعداد زیادی از عمارات دوره قاجاریه به عمارت كلاه‌فرنگی معروف شده است.

در ایران كمتر شهری را خواهید یافت كه در آن معماری و بناهای قاجاری باشد، اما عمارتی به نام كلاه‌فرنگی نداشته باشد. بندرعباس هم برای خودش یك عمارت كلاه‌فرنگی دارد كه بسیار دیدنی و جالب است. این بنا در واقع گمرك قدیمی ‌و تاریخی شهر بندرعباس و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بوده است.

بنای اصلی ساختمان به پیش از قاجار و به دوره صفویه بازمی‌گردد، اما از آنجا كه این عمارت از معماری اروپایی آن دوره تأثیر گرفته، مانند تعداد زیادی از عمارات دوره قاجار به عمارت كلاه‌فرنگی مشهور شده است. عمارت كلاه‌فرنگی در بلوار طالقانی و درست در كنار اسكله قدیمی ‌بندرعباس قرار دارد كه خود این اسكله نیز یكی از دیدنی‌های این شهر است.

عمارت كلاه فرنگی-4JEK6LOTxQ

عمارت كلاه فرنگی-bYzZVCes1Z