ریپورتاژ آگهی
چطور در مسافرت از پول خود مراقبت كنید؟!

چطور در مسافرت از پول خود مراقبت كنید؟!

حمل پول، به ویژه اگر حجم زیادی باشد، همواره یكی از دغدغه های افراد است.
  • 1400/11/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : سفر
تلفن : 66059000-021

حمل پول، به ویژه اگر حجم زیادی باشد، همواره یكی از دغدغه های افراد است. حالا تصور كنید در مسافرت هستید و می خواهید از پولتان به بهترین نحو ممكن مراقبت كنید.

به گزارش بانكی ، پول زیاد آنهم در مسافرت هم خیال آدم را راحت می كند و هم دلواپسی می آورد. آسودگی خیال از آن جهت كه به مشكل بی پولی برخورد نمی كنیم و دلواپسی به این دلیل كه باید برایشان حاشیه امنیت ایجاد كنیم تا دزدیده نشوند.

با توجه به اینكه تعطیلات چند روزه ای را پیش رو داریم و خیلی ها با استفاده از این فرصت به مسافرت می روند، بد ندیدیم راهكارهایی برای بالا بردن امنیت پول در هنگام مسافرت ارائه كنیم:

 

چطور در مسافرت از پول خود مراقبت كنید؟!-rqERF6TUfn

۱- از كیف پول ارزان قیمت استفاده كنید

حمل كردن كیف های چرم یا به طول كلی گرانقیمت دزدها و جیب برها بیشتر وسوسه می كند. آنها با دیدن ظاهر كیف چنین تصور می كنند كه حالا چقدر تراول و پول درشت در كیف شما وجود دارند و چه فرصت خوبی برای قاب زدن پول های شما به دست آورده اند.

سعی كنید كیفتان هرچه كمتر تابلو باشد!

۲- پول هایتان را یكجا نگه ندارید

همه پول هایی را كه می خواهید حمل كنید، به هیچ وچه یكجا نگهداری نكنید. مثلا تمام اسكناس ها را توی كیف پول یا كیف دستی خود نگذارید، بلكه آنها را در جاهای مختلف مثل كیف پول، كیف دستی، جیب لباس و غیره تقسیم كنید كه اگر دستبردی هم صورت گرفت همه پول ها یكجا از دستتان نرود.

۳- پول هایتان را جاسازی كنید!

می توانید از جیب های داخل لباس یا كیف هایی استفاده كنید كه قابلیت پنهان شدن زیر لباس را دارند، طوریكه كسی متوجه وجود آنها زیر لباستان نشود. این كار بخصوص برای مسافرت های خارجی مثل سفر حج بسیار توصیه می شود.

۴-پول زیادی در دستتان نگیرید

وقتی می خواهید پول خریدهایتان را حساب كنید، دقت داشته باشید كه پول زیادی را توی دست هایتان نگه ندارید، چون به شدت برای دزدها و جیب برها وسوسه انگیز می شود.

۵- كیف دستی تان را ایمن حمل كنید

كیف دستی تان را طوری روی شانه بیاندازید و یا در دست بگیرید كه كمترین شانس برای دزدها باقی بماند. می توانید بند كیف را یكطرفه روی شانه بیانداید یا دستتان را روی كیف بگذارید.

۶- كیف پولتان را مرتب كنید

قبل از اینكه به خرید بروید،، كیف پولتان را مرتب كنید و هر چیزی را سر جای خودش بگذارید تا وقتی خرید كردید و خواستید پولش را حساب كنید، مجبور نباشید آنقدر كیفتان را بگردید كه محتوای داخل آن برای همه كسانی كه دور و برتان هستند آشكار شود!

۷- به درخواست غریبه ها توجه نكنید

این توصیه به ویژه برای كسانی است كه به مسافرت خارجی می روند. اگر یك خارجی اشتیاق خود را برای دیدن پول كشورتان نشان داد، به خواسته اش توجه نكنید و بگویید به همراه ندارید. بسیاری از پول دزدها با این روش از وضع و حال جیب و كیف شما باخبر می شوند.