ریپورتاژ آگهی
انواع ویزا را بشناسید

انواع ویزا را بشناسید

شرایط ویزا برای سفر به كشورهای خارجی ۲ گونه است؛ یا كشور مزبور از اتباع ایرانی درخواست ویزا می‌كند ‌یا به موجب قراردادهای فی‌مابین، اتباع دو كشور از دریافت ویزا معاف هستند.
  • 1400/11/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ویزا
تلفن : 66059000-021

شرایط ویزا برای سفر به كشورهای خارجی ۲ گونه است؛ یا كشور مزبور از اتباع ایرانی درخواست ویزا می‌كند ‌یا به موجب قراردادهای فی‌مابین، اتباع دو كشور از دریافت ویزا معاف هستند. پس اولین قدم برای سفرهای خارجی این است كه مشخص كنید كشور مورد نظر از شما ویزا می‌خواهد یا خیر‌؟

 

انواع ویزا را بشناسید-xZdgZFFlpX

ابتدا بهتر است ببینیم اصلا ویزا چیست و چه كاربردی دارد؟ ‌ویزا مدركی است كه ضمیمه گذرنامه شما می‌شود و نشان می‌دهد كه یكی از نمایندگان دولت آن كشور در سفارتخانه یا كنسولگری‌، درخواست شما مبنی بر ورود به كشور متبوع خود را بررسی و تشخیص داده است كه شما دارای شرایطی هستید كه برای هدفی خاص به آن كشور وارد می‌شوید.

در عین حال باید توجه داشت، گرفتن ویزا تضمین ورود به كشور مورد نظر نیست و افسران مهاجرت در مرزها می‌توانند از ورود مسافران به دلایل مختلف جلوگیری ‌كنند.

به طور معمول ویزا در مبادی ورودی هر كشوری، نشان‌ می‌دهد هدف سفر شما چیست، چه مدت در آن كشور اقامت خواهید كرد و آخرین مهلتی كه برای ورود به كشور مورد نظر دارید، چه تاریخی است.
انواع ویزا

ویزا انواع مختلفی دارد كه براساس هدف اعلام شده از سوی شما و ارائه مدارك برای اثبات آن صادر می‌شود. ویزاهای رایج عبارتند از: ویزای توریستی،‌ دانشجویی،‌ تجاری، ‌پژوهشی و…‌ پس اكیدا توصیه می‌كنیم از ابتدا باید روادید دریافت شده توسط مسافر مناسب فعالیت مورد نظر (تجاری، توریستی، دانشجویی یا هر نوع دیگر) باشد. در غیر این صورت ممكن است مسافر در طول سفر دچار مشكلات احتمالی شود.
ویزا و انواع آن

ویزا می‌تواند به صورت singleصادر شود كه در این صورت به شما تنها اجازه یك بار ورود به آن كشور را می‌دهد. همچنین‌ ویزای شما ممكن است multiple باشد كه به این ترتیب، شما امكان ورود و خروج متعدد به كشور صادركننده ویزا را در طی مدت اعتبار ویزا خواهید داشت.

پس اگر نیاز به مسافرت بعدی به كشور مورد نظر خود را دارید، به خاطر این‌كه مجبور نباشید برای سفر بعدی ویزا بگیرید، سعی كنید ویزایی با مدت اعتبار طولانی‌تر و به صورت multiple بگیرید.

نكته مهمی كه ‌‌باید به آن اشاره كرد، قانون عدم امكان تمدید ویزا برای ویزاهای توریستی و ویزاهای كمتر از ۶ ماه اعتبار است، البته در مواردی خاص مانند مشكلات پزشكی این كار انجام می‌شود.

از ویزا به خوبی نگهداری كنید

به خاطر داشته باشید كه در یك كشور خارجی، گذرنامه به منزله كارت شناسایی و برگه هویت شماست و همچنین داشتن ویزا به منزله ورود قانونی شما به خاك آن كشور است كه به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری آن كوشا باشید‌.

از تمامی صفحات گذرنامه و ویزا ۲ سری فتوكپی تهیه كرده و یكسری را در محل اقامت گذاشته و سری دیگر را همراه خود داشته باشید تا در صورت سرقت یا مفقود شدن گذرنامه از آنها استفاده كنید.