ریپورتاژ آگهی
نكات لازم برای امنیت خانه قبل از سفر

نكات لازم برای امنیت خانه قبل از سفر

پیش از اینكه سفرتان را آغاز كنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محكم كردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت خانه تان كه قرار است مدتی خالی بماند فراهم می كنید.
  • 1400/11/07
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : ایمنی منزل
تلفن : 66059000-021

 

 

پیش از اینكه سفرتان را آغاز كنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محكم كردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت خانه تان كه قرار است مدتی خالی بماند فراهم می كنید.

 

 

نكات لازم برای امنیت خانه قبل از سفر-2fmXRc9dUu

كوله بارتان را می بندید و راهی می شوید و برای مدتی از دغدغه های روزمرده دوری می كنید. البته پیش از اینكه سفرتان را آغاز كنید از سپردن خانه به دوست و آشنا تا محكم كردن چفت و بست خانه مقدماتی برای امنیت خانه تان كه قرار است مدتی خالی بماند فراهم می كنید.

در غیر این صورت ممكن است شما هم تجربه تلخ افرادی كه خانه شان به سرقت رفته را تكرار كنید و از این به بعد انگیزه ای برای رفتن به سفر نداشته باشید. برای اینكه بتوانید خانه تان را از خطر سرقت در امان نگه دارید باید نكاتی كوچك اما ضروری را قبل از سفر رعایت كنید. مواردی بسیار ساده و پیش پا افتاده كه می تواند چراغ سبزی برای سارقان محلی باشد. راهنمای زیر هم می تواند به شما در این زمینه كمك كند.

۱) اگر در خانه گاوصندوق ندارید و نمی توانید وسایل با ارزشتان را به كسی بسپارید، آنها را به جای اینكه در كشو اتاق خوابتان پنهان كنید، در كشورهای اتاق كودكتان قرار دهید. تجربه نشان می دهد سارقانی كه فرصت كمی برای جست و جو در خانه دارند بیشتر اتاق های بزرگ را برای یافتن اشیای با ارزش به هم می ریزند و كاری به اتاق بچه ها ندارند.

۲) ماموران تبلیغاتی بسیاری از شركت ها ، رستوران ها و آموزشگاه ها، تراكت های تبلیغاتی را از لای در خانه به داخل می اندازند. نكته قابل ذكر در اینجا این است كه وقتی شما مدتی در خانه نیستید، این كاغذها همانجا باقی می مانند و به سارقان این علامت را می دهند كه خانه شما خالی است. بنابراین قبل از رفتن به سفر از یكی از همسایگان مورد اعتمادتان بخواهید كه هر روز این كاغذها را از لای دربردارد.

۳) اگر می خواهید با ماشین خودتان به سفر بروید، بهتر است كه وسایل را داخل پاركینگ به ماشین منتقل كنید یا اینكه صبح خیلی زود، به سرعت چمدان ها را داخل ماشین قرار دهید و حركت كنید. طولانی شدن جریان انتقال چمدان ها به ماشین و در معرض دید قرار دادن چمدان ها برای دقایقی طولانی، چراغ سبز خالی بودن خانه شما را برای سارقان روشن می كند.

۴) در بسیاری از خانه ها، اتاق نشیمن پنجره ای رو به سوی خیابان دارد یا اینكه دیوار راهرو آپارتمان با دیوار اتاق نشیمن مشترك است. اگر تلفن خانه شما در كنار این پنجره قرار دارد، قبل از سفر، صدای زنگ آن را كم یا قطع كنید. بلند بودن صدای زنگ و بی پاسخ ماندن تلفن برای چند روز متوالی، سارقان را از نبودن شما در خانه مطلع می كند.

۵) قفل ها و كلیدها رمز ورود غریبه ها به خانه شما هستند. اگر قصد تعویض كلیدها و قفل های خانه تا را دارید، به كلیدسازی مراجعه كنید كه مورد اعتماد شما باشد. علاوه بر آن در زمان سفر برای آب دادن به گلدان ها و مراقبت از خانه از سپردن كلید خانه به همسایه هایی كه به طور كامل با آنها آشنایی ندارید خودداری كنید چرا كه بسیاری از سرقت های مربوط به خانه ها توسط شخصی انجام می شود كه كلید منزل شما را دارد.

۶) اگر به طور دائم بسته های پستی دریافت می كنید، برای مثال اشتراك برخی روزنامه ها یا مجله ها را دارید و این كالاها با پست برای شما ارسال می شود، بهترین كار این است كه روی در ورودی خانه تان، محفظه مخصوص نامه ها و مرسولات كاغذی نصب كنید. به این ترتیب زمانی كه شما در سفر هستید، پشت در خانه تان انباشته از روزنامه و مجله نمی شود و كسی از نبود شما در خانه مطلع نمی شود.