ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی مشهد در بهار

جاهای دیدنی مشهد در بهار

در فصل بهار جاهای دیدنی مشهد زیادی وجود دارد كه جزو مقاصد طبیعی و جاذبه های دیدنی مشهد هستند، اكنون كه بهار است از این جاهای دیدنی مشهد بازدید كنید. درست است
  • 1400/12/10
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اماكن دیدنی مشهد
تلفن : 66059000-021

در فصل بهار جاهای دیدنی مشهد زیادی وجود دارد كه جزو مقاصد طبیعی و جاذبه های دیدنی مشهد هستند، اكنون كه بهار است از این جاهای دیدنی مشهد بازدید كنید. درست است كه مشهد شهری زیارتی است و هرساله میلیون ها نفر برای زیارت حرم امام هشتم شیعیان به این شهر سفر می‌كنند، اما این شهر زیارتی علاوه بر جنبه زیارتی خود، جنبه تفریحی و گردشگری نیز دارد. جاهای دیدنی مشهد كم نیست. از یك طرف وجود پارك ها و موزه هایی در داخل شهر و از طرف دیگر وجود روستاها و ییلاقات دیدنی در اطراف، مشهد را به شهر همه چیز تمامی تبدیل كرده است. در این پست بهترین جاهای دیدنی مشهد را به همراه آدرس و عكس بهتان معرفی می‌كنیم.

باغ پرندگان؛ از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد در بهار-UKcMpB1l3T

باغ پرندگان مشهد پس از حرم امام هشتم شیعیان پرطرفدارترین جای دیدنی در مشهد است. باغ پرندگان مشهد كه بزرگترین باغ پرندگان شرق كشور است، گونه های زیادی را درخود جای داده. از پرندگان كمیاب گرفته تا گونه‌هایی از آسیا و آفریقا، پرندگانی كه به خصوص دیدن شان برای كودكان می‌تواند هیجان انگیز باشد. جدا از این، باغ پر از درختان سربه فلك كشیده، آبشارها، گل‌های رنگارنگ، آلاچیق و پل های چوبی است. بلیط بازدید از باغ پرندگان كه ساعت كارش همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ است، ۶ هزار تومان است.
درباره

آدرس باغ پرندگان مشهد: میدان خیام – منطقه گردشگری سپاد – جنب مجتمع الماس
پارك و شهربازی ملت

جاهای دیدنی مشهد در بهار-aJUMgvb8TR

راه ندارد كه گذرتان به مشهد بیافتد و بدون رفتن به پارك ملت سفر را به پایان ببرید. پارك و شهربازی ملت كه قدیمی ترین و بزرگترین پارك شهر مشهد است، دیدنی های زیادی دارد و آدم در آن زمان را از دست می‌دهد. پارك ملت مجموعه كاملی شامل شهربازی، میدان های ورزشی، كتابخانه و استخر شنا است. این پارك همچنین بزرگترین چرخ و فلك خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلك بزرگ دنیا را در خود جای داده. در شرق پارك ملت، دریاچه بزرگی قرار گرفته و در غرب آن بزرگترین استخر روباز مشهد و زمین های چمن فوتبال و والیبال، تنیس و پیست اسكی.

آدرس پارك ملت: غرب شهر مشهد- حاشیه بزرگراه وكیل آباد – ضلع شمال غربی تقاطع آزادی

درباره بهترین رستوران های مشهد اینجا بخوانید.
پارك جنگلی وكیل آباد

جاهای دیدنی مشهد در بهار-kQvExe0yDq

اگر دلتان بخواهد روزتان را در منطقه ای خوش آب و هوا بگذرانید، جایی با درختان كاج و چنار و رودخانه ای كه در برخی از فصل های سال مثل بهار و تابستان آب خنكی در آن جاری است، به اضافه استخرها و پستی و بلندی هایی كه می‌توان زیر سایه درختانش خستگی در كرد، ما بهتان پارك جنگلی وكیل آباد را پیشنهاد می‌كنیم. پارك جنگلی وكیل آباد، از پارك های قدیمی مشهد است كه شهربازی بزرگی به اسم كوهستان پاركشادی و تنها باغ وحش شهر مشهد را با انواع و اقسام حیوانات آبزی، خزندگان و پرندگان در خود جای داده. علاوه بر اینها باغ گیاه شناسی و رستوران و كافه نیز دارد و همه چیز برای خوشگذرانی فراهم است.

آدرس پارك جنگلی وكیل آباد: بلوار وكیل آباد- نرسیده به میدان آزادی
دهكده ییلاقی شاندیز

جاهای دیدنی مشهد در بهار-1El14Kjwdn

یكی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی پدیده شاندیز است. شاندیز با آب و هوای خوشی كه دارد، در ۳۸ كیلومتری غرب مشهد واقع شده. این منطقه تركیبی است از رودخانه های متنوع، دره ها و درختان بلند چنار، سپیدار و ارغوان و صدای خوش پرندگانی مثل هد هد. این منظره را كه به تابلوی نقاشی می‌ماند، باغ های انبوده و حیواناتی مثل گراز و گرگ تكمیل می‌كنند. شاندیز منطقه ای تفریحی است كه فروشگاه های صنایع دستی و رستوران بزرگی به نام پدیده شاندیز نیز دارد كه یكی از پیشنهادات همیشگی در سفر به مشهد است.

آدرس پدیده شاندیز: امتداد بلوار وكیل آباد

با هتل های ارزان مشهد نزدیك حرم آشنا شوید.
طرقبه

جاهای دیدنی مشهد در بهار-5dU4443ad3

مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یكی از محبوب ترین ییلاقات آن، طرقبه است كه تنها ۱۸ كیلومتر با مشهد فاصله دارد. آب و هوای لطیف، رودخانه، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های سوغات، باغات میوه، مكان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار كه قلب این منطقه محسوب می‌شود از جمله دلایل این محبوبیت است. باید به همه اینها دیزی و ششلیك طرقبه را نیز اضافه كرد و از خیر خورشت فسنجان و راه رفتن در كوچه پس كوچه هایش هم نگذشت. نیمه‌ اول سال وقت بهتری برای رفتن به این ییلاق است، پاییز زیبایی هم دارد، اما یكی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ كیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید كه روستایی دیدنی است.

آدرس طرقبه: انتهای جاده وكیل آباد- جاده طرقبه
سد چالیدره

جاهای دیدنی مشهد در بهار-8sU1Cy3L1l

اگر به روستای طرقبه رفتید، دیدار از سد چالیدره را از یاد نبرید. چالیدره یكی از دره های فرعی طرقبه است كه امكان قایق سواری در سد و ماهیگیری برای گردشگران را فراهم می‌كند. در اطراف این سد چندین رستوران هم هست ولی پیشنهاد ما این است كه غذا را در خانه درست كنید و در زیر یكی از آلاچیق های چالیدره بر بدن بزنید كه عیشتان تكمیل شود. چالیدره دارای تلكه بین نیز هست.

آدرس سد چالیدره: ۱۸ كیلومتری جنوب غرب مشهد- مسیر راه جاغرق
از دیگر جاهای دیدنی مشهد كه اگر وقت مجال داد، دیدن آنها را نباید از دست داد:
موزه نان مشهد

جاهای دیدنی مشهد در بهار-hItTArcYo2

نخستین موزه نان خاورمیانه كه وسایل پختن نان مثل انواع آسیاب و انواع نان را در خود دارد.

آدرس موزه نان: كیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی بعد از سه‌راه فردوسی
موزه نادری

جاهای دیدنی مشهد در بهار-XsigWY1Ws9

موزه نادری شامل ادوات جنگی دوره نادرشاه، آرامگاه نادر و آرامگاه محمدتقی خان پسیان، سردار خراسان است.

آدرس موزه نادرشاه: چهارراه شهدا
آرامگاه فردوسی

جاهای دیدنی مشهد در بهار-2W9ThnNfFZ

آرامگاه حكیم ابولقاسم فردوسی در ۲۰ كیلومتری شمال مشهد و در منطقه توس و در باغی باصفا واقع شده. این آرامگاه كه معماری آن الهام گرفته شده از معماری دوره هخامنشی است، موزه و كتابخانه توس از جاهای دیدنی این مجموعه است كه سالانه یك میلیون نفر از عاشقان خالقان شاهنامه از آن بازدید میكنند.

آدرس: بیست كیلومتری مشهد به سمت قوچان، بزرگراه آسیایی (جاده سنتو ) – سه راه فردوسی – سمت راست- شهر تابران توس – آرمگاه فردوسی

حمام مهدی قلی بیك

جاهای دیدنی مشهد در بهار-opaRXM3prT

حمام مهدی قلی بیك(یكی از امرای دوره تیموری) كه به حمام شاه و حمام رضوی نیز معروف است، مجموعه ای از بخش‌های مختلف است و وسایل حمام در قدیم و گرمخانه، غرفه لوازم آرایش و غرفه حنابندان و.. است.

آدرس حمام مهدی قلی بیك: ابتدای بازار بزرگ – روبه روی مسجد هفتاد و دو تن

پارك علمی بازیما

جاهای دیدنی مشهد در بهار-iWeFZIYzlE