ریپورتاژ آگهی
دره هفت حوض

دره هفت حوض

دره هفت حوض در استان خراسان رضوی واقع است. هفت حوض» منطقه ای است شامل صخره مانند ها و سنگ های صاف و صیقلی ، ۷ حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی بكر و زیبا بعد از عبور از ۷ حوضچه است
  • 1400/12/10
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : استان خراسان رضوی, مشهد
تلفن : 66059000-021

دره هفت حوض در استان خراسان رضوی واقع است. هفت حوض» منطقه ای است شامل صخره مانند ها و سنگ های صاف و صیقلی ، ۷ حوضچه طبیعی زیبا و طبیعتی بكر و زیبا بعد از عبور از ۷ حوضچه است.بعضی از ۷حوضچه ای كه در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یك استخر كوچك هستند. آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می ریزد تا به حوضچه آخر برسد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» متعدد، بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستریكی از سرشاخه های رودخانه طرق از در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

در بستر یكی از سرشاخه های رودخانه طرق، مواد آهكی نرم در میان سنگ ها دچار فرسایش شده اند و شكل های ژئومورفولوژی دولین را ایجاد كرده اند و در واقع از دیدگاه مردم عادی این منطقه تنها هفتحوض زیبا با چشم اندازی زیباتر ایجاد شده در طی مسیر رودخانه است.بعد از عبور از ۷ حوض اصلی كه در امتداد هم قرار گرفته اند، به تك حوض های بزرگ میرسید. بكر و دست نخورده بودن این منطقه، پرتردد و پر بازدید نبودن و سكوت عجیبی كه در آن حكمفرما است آرامش عجیبی به شما هدیه می كند؛ تنهاصدای جریان آب، گوش ها را نوازش می دهد.

برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل كوههای خلج در اطراف مشهد سفر كنید. این منطقه حدود ۷ كیلومتر از مشهد فاصله دارد.بعد از وارد شدن به شهرك سیدی و جاده خلج، بعد از طی كردن حدود ۳ كیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه بدهید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید بدانید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارك كنید،حدود ۲ كیلومتر از مسیر را پیاده طی كنید تا به «هفت حوض » برسید. به دلیل و جود سنگ‌های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می‌شود حتی‌المقدور و به علت كوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مكان استفاده نموده و وسایل و لوازم مناسب از قبیل كفش، لباس و… به همراه داشته باشند.

دره هفت حوض-kKWwGW4c3Y

دره هفت حوض-oov5fRN4qg

دره هفت حوض-24cvEmQtET

دره هفت حوض-88anQcw6oC

دره هفت حوض-ULXru4l4CF

 

دره هفت حوض-pHC4NC5Lmv

دره هفت حوض-cOPOYRJCvq

 

دره هفت حوض-Ku6XLfNotK