ریپورتاژ آگهی
فرهنگسرای انتظار مشهد

فرهنگسرای انتظار مشهد

فرهنگسرای انتظار مشهد در سال ۱۳۹۰ با هدف تقویت باور حضور امام زمان (عج) در زندگی فردی و اجتماعی افتتاح گردید و درحال حاضر بر جمع آوری اسناد انقلابی مساجد و آموزش و به كارگیری گروه های سرود مساجد متمركز شده است.
  • 1400/12/08
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : فرهنگسراهای ایران
آدرس : بلوار قرنی، قرنی ۲۲، روبروی مجد ۳۷
تلفن : 66059000-021

فرهنگسرای انتظار مشهد در سال ۱۳۹۰ با هدف تقویت باور حضور امام زمان (عج) در زندگی فردی و اجتماعی افتتاح گردید و درحال حاضر بر جمع آوری اسناد انقلابی مساجد و آموزش و به كارگیری گروه های سرود مساجد متمركز شده است.
این فرهنگسرا با زیر بنای دویست متر دارای بخشهایی از قبیل :اتاق مدیریت ، اتاق های اداری ، كلاس های آموزشی و سالن آمفی تئاتر می باشد .

برنامه های شاخص فرهنگسرای انتظار مشهد به شرح ذیل است :
اختتامیه جشنواره مسجدی ها: هدف (برگزاری جشنی به مناسبت پایان مرحله دوم جشنواره مسجدی ها و تقدیر از مساجد برتر)
برگزاری جشن خدا قوت كارگر ویژه صنف نانوایان: هدف (تقدیر و تشكر از كارگران صنف نانوا)،
فرهنگسرای انتظار ضمن هماهنگی با صنف نانوایان چهارصد و پنجاه نفر از خانواده بزرگ این صنف را جهت برگزاری جشن خدا قوت كارگر از طریق ارسال پیام كوتاه و دعوت نامه دعوت نمود . در این برنامه ازپنج پیش كسوت صنف نانوایان كه صاحب ویژگی های خاصی مثل انصاف ، اخلاص در كار ، رسیدگی به محرومین و …بودند،تقدیر شد – برگزاری كلاس آموزشی مستند سازی ویژه فعلان مسجدی: هدف (توانمند سازی فعالان مسجدی در زمینه تولید محتوای مردمی)، در این دوره كه پنجاه رابط مسجدی از مساجد سطح شهر حضور دارند به آموزش سناریو نویسی و ساخت فیلم كوتاه و مستند پرداخته شده است. – نمایشگاه مشهد دوست داشتنی ویژه بهار: هدف (معرفی مساجد شاخص شهر مشهد، به تصویر كشیدن مساجد دهه شصت، ثبت تاریخ شفاهی مراجعه كنندگان نمایشگاه، نمایش سرود و تئاتر گروه های مسجدی) غرفه فرهنگسرای انتظار در این نمایشگاه بازسازیی از مسجد فیل از مساجد قدیمی شهر مشهد است ، دور تا دور شبستان مسجد فیل در قالب طراحی معماری اسلامی به معرفی یازده مسجد از مساجد شاخص قبل و بعد از انقلاب كه در مبارزات انقلابی تاثیر گذار بودند پرداخته شد كه با حضور یك راوی برای بازدید كنندگان به تفصیل روایتگری می شد .
همچنین در شبستان مسجد هر شب گروههای سرود و تئاتر مسجدی حضور پیدا كرده و به اجرای سرود برای بازدید كنندگان پرداختند .
از دیگر برنامه های نمایشگاه مشهد دوست داشتنی اجرای تئاتر مسجدی ها با موضوعات اعزام به جبهه و استقبال از اسرا ، در مسجد فیل و سایر قسمت های نمایشگاه بود .

آدرس: بلوار قرنی، قرنی ۲۲، روبروی مجد ۳۷

فرهنگسرای انتظار مشهد-OYgSatJQIk



فرهنگسرای انتظار مشهد-KWrSiwBKNU