ریپورتاژ آگهی
چشمه سلیمانه كاشان

چشمه سلیمانه كاشان

چشمه سلیمانیه كاشان، یكی از دیدنی‌های این خطه بوده كه در ضلع جنوب شرقی باغ زیبای فین واقع شده است. چشمه‌ای كه در فاصله شش كیلومتری مركز شهر قرار داشته
  • 1400/12/02
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : در ضلع جنوب شرقی باغ زیبای فین در فاصله شش كیلومتری مركز شهر
تلفن : 66059000-021

چشمه سلیمانیه كاشان، یكی از دیدنی‌های این خطه بوده كه در ضلع جنوب شرقی باغ زیبای فین واقع شده است. چشمه‌ای كه در فاصله شش كیلومتری مركز شهر قرار داشته و در حقیقت در رده قنات‌های كاشان محسوب می‌شود. جالب است بدانید كه در هر ثانیه در حدود ۳۵۰ لیتر آب از این چشمه می‌جوشد. در مورد وجه تسمیه نام چشمه سلیمانه كاشان باید بگوییم كه این چشمه به سلیمان پیامبر نسبت داده می‌شود. از آن‌جایی‌كه آب این چشمه حتی در زمان خشكسالی نیز ذره‌ای كم نمی‌شود، اهالی كاشان آن را از معجزه‌های پیامبر نبی می‌داند.
البته برخی از مردم بر این عقیده‌اند كه در زمان شاه سلیمان صفوی صفه یا بنایی در اطراف این چشمه ساخته شده كه به نام سلیمان صفوی آن را چشمه سلیمانیه نامیده‌اند. باید بدانید كه برخی از مورخان بر این باورند كه چشمه سلیمانیه كاشان در دوران هخامنشیان بنا شده است. باید بدانید كه این چشمه شاهرگ حیات این سرزمین به حساب آمده و شكل‌گیری تمدن مشهور سیلك كاشان به خاطر همین چشمه بی‌نظیر می‌باشد.

چشمه سلیمانه كاشان-VGE7GqAWff

چشمه سلیمانه كاشان-L49eFUmtMa

چشمه سلیمانه كاشان-FtrEZeCR9b

چشمه سلیمانه كاشان-4orbTgarU8